Start Forfra

Kære TDC,

Jeg vil gerne vide, om i har tænkt jer at lancere Start Forfra til TDC TV. Jeg ved, at i tidligere har annonceret sådanne intentioner i en pressemeddelelse. Denne pressemeddelelse kan jeg dog ikke finde længere. Har i stadig tænkt jer at tilbyde denne funktion? Hvis ja, hvornår vil i så gøre dette? Jeg vil SÅ gerne have det.

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er helt enig.

Ligeledes ønskes information om TV-arkiv (se tidligere udsendte programmer)

- sætte optagelser i gang fra pc / mobil   (ved jeg, at I snart lancerer)

- se optagelserne igen på hhv. pc / mobil

Jeg kunne også godt tænke mig, at undertekster ikke blev "brændt" ind i udsendelserne. Jeg vil meget hellere have mulighed for at slå dette til/fra ved hjælp af menuen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Det må du snakke med DR om, da de har valgt at indebrænde teksterne, fordi rigtigt mange digitalbokse for tidspunktet omkring lancering af DVB-T i Danmark, ikke kunne klare at håndtere.

Vedr. TV2 ved jeg ikke, men jeg tror også, at det kommer på et tidspunkt, fordi ellers disse funktioner ville være spildt udviklingskraft og penge at købe, hvis ikke disse undertekst-funktioner skal egentligt benyttes til noget brugbart.

Mere information heromkring

http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Funktioner_og_services/20091022110553

"Det er på digitalt tv muligt at vælge imellem almindelige undertekster og tekstning for hørehæmmede - eller slet ingen undertekster. Teksterne til- og fravælges let på de fleste fjernbetjeninger til digitale tv-modtagere. Der har dog vist sig at være problemer på en række digitale modtagere, så indtil 2012 sender DR med indebrændte undertekster på nogle kanaler. Skulle du ikke selv kunne løse problemerne, kan din tv-forhandler hjælpe.

Hvis du modtager DR-kanaler med antenne

DR 1 og DR 2:
Der sendes med indebrændte tekster indtil 2012, hvor DR1 og DR2 skifter til MPEG4-komprimering. Tekstning for hørehæmmede finder du på tekst-tv side 399.

DR Ramasjang, DR HD og DR K:
På din digitale modtager - eller dit tv, hvis det har indbygget digital tuner - kan du til- eller fravælge såvel undertekster som tekster for hørehæmmede. Det sker typisk i menuen "Undertekster" under "Indstillinger", men den præcise fremgangsmåde afhænger af din modtagerboks eller tv. Læs mere her.

DR Update:
Der sendes med indebrændte undertekster ved fremmedsprogede interviews o.l.

Hvis du modtager DR kanaler via kabel, bredbånd eller satellit:
Der sendes med indebrændte tekster og mulighed for tekstning for hørehæmmede via tekst-tv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)