Stadig problemer med TDC PLAY licenser efter upgrade af sikkerhedskomponent


Jeg kan stadig ikke afspille musikken på windows media player. Synes efterhånden at jeg har prøvet alt. Er der nogen som har nogen gode råd?

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

 

Prøv at se den her tråd jeg tror det sidste indlæg jeg har skrevet kan hjælpe dig.

/t5/Mit-TDC/play-hvorfor-kan-jeg-ikke-%C3%A5bne-play-mere-har-ikke-%C3%A6ndret-abb/m-p/1287#M193

Hej...og tak for dit input, men det virker desværre stadig ikke. Mediaplayer skriver noget med, at jeg mangler en softwarekomponent. Den henviser til en hjemmeside, hvor der er forskellige muligheder til afhjælpning, men det virker ikke :-(.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

 

hvis du vil skrive hvad der helt presis står og hvilket styresystem du bruger så vil jeg prøve at finde en løsning.

Hej igen. Mit styresystem er Vista. Det som helt præcis sker er, at når jeg forsøger at spille et nummer, så sker der følgende:

Henter rettigheder til medier - Media ændres...

Herefter fremkommer dialogboks med følgende meddelelse:

Filen, du forsøger at bruge, kræver, at en software komponent på computeren opdateres. Det anbefales, at du lukker Windows mediaplayer før opgraderingen. Vil du besøge en webside, der kan hjælpe dig med at opgradere komponenten (her kan jeg vælge Lær mere online, Ja eller Nej).

Vælger jeg ja får jeg følgende fejlmeddelelse:

Der opstod et problem i Windows Media Player under afspilning af file. Klik på onlinehjælp for yderligere hjælp (her kan jeg vælge Luk eller Onlinehjælp).

Vælger jeg onlinehjælp kommer jeg til denne side:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/webhelp/default.aspx?&mpver=11.0.6000.6344&id=C00D11B1&contextid=71&originalid=C00D28B7

Men der er intet af dette som virker.

Jeg har også forsøgt at lave den opgradering som TDC anbefaler, men det hjælper heller ikke.

Jeg kan hverken spille nye numre - eller numre som jeg engang har kunne spille, som ligger på min PC.

Hilsen Jann

Hej

Prøv dette link

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25018&type=help

hvis den ikke hælper er der denne

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25194&type=help

Ingen af disse virker desværre heller ikke.....ved du om TDC evt. har en anden support som kan hjælpe, for det er licenserne som er problemet, da jeg godt kan spille anden musik med min media player?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej JannK



Hvis du ikke allerede benytter Windows Media Player 11, skal du opgradere til den.

Den kan hentes på www.microsoft.dk

Benytter du allerede version 11, skal du omdøbe DRM-folderen efter nedenstående vejledning:

1) Start med at lukke Windows Media Player

Windows Vista

2) Find din DRM-folder. I Windows Vista kan du normalt finde den i C:/ProgramData/Microsoft/Windows/DRM.

3) Hvis du ikke kan se folderen, kan du forsøge at aktivere "Vis skjulte filer og mapper". Det kan du gøre ved at vælge "Start", "Computer" og trykke på "Organiser" øverst til venstre. Vælg "Mappe- og søgeindstillinger", tryk på fanebladet "Vis" og marker "Vis skjulte filer og mapper".

4) Benytter du Windows Media Center, skal du stoppe servicen Media Center Receiver Service (ehrecvr). Dette gør du ved at trykke på "Start", skrive "cmd" i søgefeltet, højreklikke på "cmd.exe" oppe under søgeresultatet og vælg "Kør som administrator". I det sorte vindue skriver du "net stop ehrecvr" og trykker enter.

5) Omdøb DRM-folderen til "DRMBackup" ved at højreklikke på den og vælge "Omdøb". Skriv det nye navn og tryk Enter.

6) Herefter skal du foretage sikkerhedsopdateringerne til Windows Media Player (se nederst i mailen).

7) Åbn en ny browser, log ind på tdc.dk/musik og hent et nyt TDC PLAY-musiknummer, hvis du er TDC PLAY-kunde, ellers afspil et af dine købte numre.



Sikkerhedsopdateringerne til Windows Media Player.

Vær opmærksom på, at dette skal gøres i browseren Internet Explorer, samt at en firewall kan spærre for din mulighed for at opdatere. Vær desuden opmærksom på, at installationen måske ikke begynder, når du klikker på linkene, fordi webstedet, vi henviser til kræver et Active-X-objekt (dette viser sig i den øverste bjælke i Internet Explorer). For at fuldføre installationen skal du trykke på installations-bjælken og vælg "Installer ActiveX-objekt".

Du skal foretage to installationer. Først skal du følge nedenstående link:

[u]http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp[/u]



Når du har foretaget installationen, skal du følge nedenstående link:





[u]http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html[/u]

Når alt dette er kørt igennem, skal du hente et nyt nummer via PLAY og afspille det.



Hvis ikke dette afhjælper problemet, er du mere end velkommen til at skrive herinde igen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej JannK

I ovenstående løsning fra Jesper, kan du erstatte punkt 1-5, ved at downloade "drm reset tool.zip" nedenfor.
Jeg har ind i mellem oplevet, at denne skal køres et par gange, med genstart af computer imellem, for at det virker, hvorefter du skal køre de to nederste links.

Hvis det fortsat ikke virker, siger fejlbeskeden så noget om C00D7159 eller C00D11B1?

Nedenstående vejledning ligger på:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25018&type=help

MediaPlayer i Windows 7 kan ikke afspille musik fra TDC Play

Har du problemer med afspilning i Windows Media Playeren, kan du gøre følgende:

For det første kan du tjekke, at din opsætning er rigtig sat op ved at klikke her - http://tdc.dk/9288.

Hvis din opsætning er rigtig, kan du nulstille dine licenser ved at downloade et program, som du kan få her:

Download af DRM-program - http://download.tdc.dk/pub/tdconline/kundeservice/tdcplay/drm_reset_tool.zip

Bemærk, at benyttelsen af denne fil er på eget ansvar. 

Sådan gør du:

Åbn den vedhæftede fil, som er pakket i formatet ZIP.
Når du har åbnet fil-pakken, skal du dobbeltklikke på filen "drmreset.exe".
Du bliver nu spurgt om du vil nulstille din licens. Svar Ja.
Nulstillingen sker og er hurtigt afsluttet. Tryk OK.
Din licens er nu nulstillet og du bør kunne afspille musik fra TDC Play.
Hvis du evt. har købt musik, skal du nok hente licenser igen.
Efter kørsel af filen skal computeren genstartes.
Hvis du fortsat har problemer, skal du åbne disse to links, mens Windows Media Playeren er lukket (åbn én ad gangen):
http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp

http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html

Vh.

Rasmus - TDC

Jeg har selv haft fæle problemer med opgraderingen. Løsningen blev at downloade et nyt nummer. Derefter opdaterede licensen fint, og alt spiller nu, som det skal.

Hej alle. Så lykkedes det endeligt. TUSIND TAK for hjælpen til alle :-)

hej - jeg kan ikke afspille musiknumrene - jeg får besked på at det ikke bliver understøtet dette nummer ??

hilsen

Bent

? hvad gør jeg galt

Hej

Har du fulgt vejledningen der henviser til TDC FAQ:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=20517&type=help

Jeg syntes selv den var noget kort - så jeg har selv lavet en mere udførlig vejledning her, som du evt. også kan tjekke:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-files/how-do-you-manually-reset-the-drm-media-rights/dbe7f17f-ece0-4067-a9cf-36c015d7ab1f?page=8&tm=1359393296929

Jeg har postet mit uddybende svar dér den 28-Jan- 2013.

Håber det hjælper, kan tænkes at TDC FAQ'en kunne udvides med min forklaring, men der er ikke en feedback-knap hvormed man kan bidrage med sit input :-(

mvh

PetRose

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)