Stadig homedisk-backup-problemer

Udover at jeg syn's min homedisk er blevet umanerlig langsom - der kan nemt gå et minut med: Vent venligst - og med flere undermapper er det mange minutter der bruges på at vente :-(

- så har jeg stadig problemer med back-up'en...

En lille midifil som sku' være klar den 23. dec er der stadig ikke taget backup af...

- og hvem ved hvor mange andre filer - jeg har ikke talt dem...

Backup-procenten stå i dag på 42 - i går på 40 - jeg syn's det er en lang ekspeditionstid...

Jeg har forsøgt med: 'gendan database' og med at slukke for strømmen til 'boksen'

...hvad kan jeg mere gøre?

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ann-Vibeke.

Det tyder jo på, at din backup-funktion stadig kører, men med en stor belastning af HomeDisken, så du bl.a. oplever lang ventetid.

Hvis du åbner HomeDisk Medieafspiller skulle du ud fra ikonerne på filerne kunne se, hvilke filer, der er lavet backup af, hvilke der er i venteposition og hvilken, der er ved at blive lavet backup af. Måske er det en speciel type filer, som gør backup'en langsom? Måske kunne du prøve, midlertidigt at fjerne denne type filer fra HomeDisken?

Du kan eventuelt også lige prøve at kigge i loggen under punktet vedligeholdelse (under avancerede indstillinger). Måske er der en meddelse, som kan give et fingerpeg om et eventuelt problem med backup'en. Meddelelserne kan være lidt svære at tyde, og de kan se ud til at indikere et problem uden at der reelt er tale om et problem, men hvis du finder noget "interessant", kan det være, at andre her i TDC Forum kan hjæpe med at forklare, hvad meddelelsen betyder.

Mvh

Stephen

Tak for interessen ;-)

Det er f. eks en lille midi.fil - den fylder 3 KB - der har været i venteposition siden den 23. dec

Et af formålene med at jeg har hæftet mig på homedisken er, at jeg vil sikre mine midifiler (det har taget mange år at indspillle dem) - og der er da heller ikke problemer med de første tusind jeg uploadede...

Der er sket noget (uhensigtsmæssigt?) da tdc opdaterede med nyt software (den 16. dec)

I loggen ser alt pænt ud - ingen 'error'-filer som forstyrrer...

Faktisk ser det ud som om der 'saves' med succes - men jeg lader mig ikke narre for en stikprøvekontrol viser noget andet ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Som det fremgår af en anden tråd, har mappen Dokumenter backupmæssig førsteprioritet. Det betyder, at hvis du lægger en fil under Dokumenter, skulle der blive lavet backup af denne først. Kan du i HomeDisk Medieafspiller se, om der er lavet backup af alle dine filer i mappen Dokumenter? - og om det er midi-filer, som HomeDisken i øjeblikket er i gang med at lave backup af?

Jeg går ud fra, at dine midi-filerne ligger i mappen Musik, så jeg tænkte, at du måske kunne prøve at lægge den lille midi-fil på 3KB under Dokumenter, og så se, om der bliver lavet backup af den?

I mappen Dokumenter har jeg min midi.fil-mappe

Der er osse oprettet en mappe med noder - og her er det helt galt - faktisk er det kun en lillebitte del der er backup på...

Siden jeg sidst så i loggen har jeg fået en 'warn: network unreachable' og en 'error: online backup service is unreachable'

Det er kun to midifiler der mangler - en fra den 23. og en fra den 25.

Omdømme 3

Hej igen

Som det fremgår af følgende tråd:

/t5/Mit-TDC/Homedisk-backup-problemmer/td-p/13017

så er den fejlmeddelelse du beskriver, ikke et problem, med mindre du har mange af dem.

Det kunne lyde som om, din backup-funktion "tygger" på en fil, uden at kunne få lavet backup af den. Kan du ikke ud fra de små ikoner på filerne i HomeDisk Medieafspiller se, hvilken fil det er, der er ved at blive lavet backup af? Det er en lille blå bjælke, der bevæger sig på mappe-/filikonet.

Hvis det er en meget lille fil, der er ved at blive lavet backup af, og backup'en efter længere tid ikke kommer videre, så tror jeg, at du skal prøve at fjerne den pågældende fil fra HomeDisken.

Nu har jeg fjernet en mappe med cliparts - den havde en blå bjælke...

- dvs jeg tror jeg har fjernet den - første besked var: 'timeout' - anden besked var: 'server return error'

Så jeg har fjernet den via stifinder og flyttet den fra den oprindelige mappe på skrivebordet...

- og så orker jeg ikke mere i dag - der er gået så lang tid på at vente og vente og vente på at mapper skal åbnes...

Min backup har været på 100 % - før tdc's opdatering...

Det eneste jeg har gjort efter opdateringen er, at uploade to små midi.filer og flyttet rundt på nogle noder

- og så lige gendannet databasen, for at få skred i processen.

De 42 % der var backup på i morges er nu på 43 % - 1 % om dagen er vist ikke noget der slider på homedisken ;-)

Omdømme 3

Jeg forstår godt, hvis du trænger til en pause!

Hvis din backup har været på 100%, så skulle der gerne være lavet backup af alle filer, der lå på HomeDisken på det tidspunkt. Når du gendanner databasen, så sammenlignes filerne på HomeDisken med filerne på TDC's server for at checke backup'en af hver enkelt fil. Dvs. der laves ikke en ny backup af filen. I den aktuelle situation må det derfor være denne sammenligningsproces, der stort set er gået i stå.

Hvis ikke der kommer skred i gendannelsen, efter at du har fjernet mappen, så tror jeg ikke, at du kan gøre meget andet end at kontakte TDC Support. Det kan jo også være, at en TDC-medarbejder eller en anden bruger læser denne tråd, og har et godt forslag til, hvordan du får problemet løst. Lad os håbe det sidste Blinkende humørikon

Godt nytår!

Stephen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ann-vibeke,

Jeg er ked af at din backup driller, det er jo ikke meningen. Hvis du efter Nytårsweekenden stadig synes det går for langsomt / intet sker, så tag gerne fat i mig via en PM, så skal jeg få en tekniker til at se om vi kan hjælpe med at løse problemet. Ind til da skal du nok lade være med at lave en "gendan database" igen. Giv den tid til at gennemføre gendannelsen.

Godt Nytår

Thomas - HomeDisk ansvarlig

Tak for dine forslag Stephen og godt nytår til dig osse ;-)

Gendan databasen er kun forsøgt en enkelt gang, jeg vil ikke stresse homedisken ;-)

I dag er der 41 % backup, så det er gået tilbage for den...

Jeg afventer til den 3. januar og hvis det stadig ta'r mellem 1½ og 2½ minut at åbne en mappe så kontakter jeg dig...

Godt nytår!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P