Squeezebox

Jeg har netop fået en ny TDC Homebox og har kraftige problemer med at få min Squeezebox til at køre. Jeg har åbnet portene 9000 og 3483 (TCP og UDP) via port omdirigering. Er dette korrekt ? Det ser ud til at min controller kommer på netværket (trådløst); men det er umuligt at få min receiver på netværket og så kommer jeg ikke så langt. Nogen, der har erfaring og en konkret løsning ?

6 Kommentarer

Hej bobhen

Velkommen på TDC Forum.

Squeezebox'en kender jeg desværre ikke så meget til.

Jeg har prøvet at søge på google og fundet frem til en tråd, som jeg tror kan hjælpe dig med squeezebox'en.

http://www.hifigalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=16966

Hvis det ikke løser problemet, skal du være velkommen til at skrive her igen.

Venlig hilsen

Mads

Jeg havde samme problem. TDC blev bandet langt væk Blinkende humørikon indtil jeg så mig nødsaget til at finde manualen til squeezebox...
Når controlleren har forbindelse, finder du "vælg afspiller" (eller bare "afspiller" - muligheden er væk nu, hvor mit problem er løst) på controlleren. Dér står der sikkert "Squeezebox", MEN INDEN du trykker, for at vælge "squeezebox", skal du trykke på knappen på receiveren til den blinker rødt. Derefter trykker du på "squeezebox", hvilket synkroniserer controller og receiver til samme netværk. Det gjorde det hos mig, så forhåbentlig hos dig også... 

F'resten: Det er ikke nødvendigt med port forwarding.

...og her er linket til manualen:

http://www.hometech.com/pdf/lt-squeeduet_1.pdf

side 11, du skal sikkert begynde ved pkt. 7. Meget glad humørikon

Tak for alle input. Jeg skylder nok et svar, da jeg nu har fået det til at virke. MIt problem er egentlig, at jeg ikke helt er klar over hvorfor det nu virker. Jeg måtte starte med at "resette" min controller for at få den på netværket; men efterfølgende var det fuldstændig umuligt at få recieveren på netværket. Jeg trykkede på knappen på fronten og den blinkede som den skulle men blev ved med at melde tilbage, at den IKKE kunne forbinde til netværket. Det prøvede jeg 25 gange med alle mulige forskellige opsætninger ift port forwarding osv uden det lykkedes. I ren panik aktiverede jeg "Extension Channel" som bevirkede, at det så slet IKKE virkede, deaktiverde det igen og pludselig kunne min receiver komme på ????? Omkring port forwarding så ser det absolut ud til at være nødvendig for at få kontakt til "Squeezebox serveren". Jeg har åbnet port 9000 og 3483. Nu virker det og jeg tør ikke røre det igen. Min PC, Controller og Receiver har fået statiske IP adresser, selv om jeg ikke tror det er nødvendigt; men som sagt så virker det nu; og hvorfor er jeg ikke helt klar over. Men det tog mig 2 dage Trist humørikon Med mit gamle skille filter og Linksys router tog det under 5 min..

Den nemme løsning er at nulstille de Squeezebox kontrol-enheder, man har - Controller, Touch - så de identificerer det nye netværk uden gemte indstillinger fra det gamle. Det gøres ved at gå ind under:

Indstilllinger > Avanceret > Gendan fabriksindstillinger

Herefter kan Squeezebox sættes op ved blot at følge instruktionerne på skærmen.

Det er ikke nødvendigt at forholde sig til Homepox'ens porte.

Det må jeg så desværre gøre opmærksom på ikke virkede i mit tilfælde. For jeg nulstillede nemlig det hele og fulgte instruktionerne og blev ved med at hænge fast, da receiveren skulle på. Hvorfor den pludselig kom på aner jeg ikke. Endvidere ser det også ud til at port 9000 skal åbnes for adgang til Squeezebox serveren. Som sagt tør jeg IKKE ekperimentere med det, da det virker nu..

Men ellers tak for tippet Glad humørikon 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P