Spørgsmål om synkronisering mellem NAS server og HomeDisk. + del spørgsmål.

Hey TDC Forum.

Min far, har en læge praksis, hvilket er sagen uvedkommende. 

Vi har netop lige fået TDC Home Trio, og også valgt at få en TDC HomeDisk med. 

Men spørgsmålet går ud på, hvis jeg har en NAS server stående derhjemme hos mig, og ikke i firmaet, og jeg har åbnet op inde i min egen router på min egen adresse sådan at klinikkens netværk kan tilgå dette netværk med NAS server. Kan man så på nogen som helst måde synkronisere de to ?

Hvis ja, hvordan?

Hvis nej, findes der så en anden mulighed, udover at evt. købe en anden NAS server, og hvis man gjorde dette, hvordan skulle jeres TDC HomeBox så konfigureres? Jeres TDC HomeBox er konfigureret således at der kun er 3 muligheder indenfor hvordan ens firewall skal opsættes. Enten er det ”Maksimal sikkerhed, Typisk sikkerhed eller minimal sikkerhed”. Hvis jeg sætter den på minimal sikkerhed, så kan jeg godt tilgå mit eget netværk og min NAS server. Hvis jeg sætter den på Typisk sikkerhed, kan jeg ikke tilgå noget som helst, jeg bliver fuldstædig lukket ude og det ønsker jeg slet ikke.

Så hvis der er en måde at konfigurere jeres TDC HomeBox, så jeg kan lave de ændringer jeg gerne vil have uden at ofre alt sammen, sådan at det ikke er alt eller intet, så vil jeg gerne dette.

Ellers må jeg vel tage minimal sikkerhed, med den i mente at jeg har dårlig sikkerhed for at kunne tilgå en NAS server, som er vigtig for mig at kunne tilgå.

Jeg ringede til jeres hotline, som videre sendte mig til dette forum, og han var fuldstændig uvidne om, det var sådan at jeg kunne lave min TDC HomeDisk til et netværksdrev som de pcer som er på klinikkens netværk kunne tilgå, for jeg havde set i jeres HomeBox at man kunne sætte den op med DMZ.

Anyway, mange spørgsmål. Men jeg håber ikke det er for stor en mundfuld.

Kort og godt…

Jeg ønsker en løsning så vidt jeg kan synkronisere min HomeDisk med min NAS server, altså fra netværk til netværk. Jeg ved man kan med 2 NAS serverer, men hvorfor skulle man ikke kunne det med en HomeDisk og en NAS server?

Mvh

Longhorn

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, og velkommen til vores forum! Glad humørikon

Det var lidt af en mundfuld det der, men jeg vil give det et forsøg.

Mht. HomeBox og firewall indstillinger er det på ingen måde en optimal løsning at køre med minimal sikkerhed, da det tillader al ud og indgående netværkstraffik og udsætter dit netværk. Det smarteste ville nok være at tilkøbe en fast IP adresse, og åbne op for FTP port 21 til HomeDisk igennem TCP. HomeDisken har altid IP adressen 192.168.1.5. Du kan finde en vejledning i at åbne porte i HomeBoxen her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

HomeDisken er ikke blevet udviklet med henblik på at have sådan en "synkroniserings" funktion. Men jeg ville mene det sagtens kunne lade sig gøre. HomeDiskens netværksdrev er frit tilgængeligt for alt tredjepartssoftware, og hvis man har remote adgang igennem FTP, burde man godt kunne synkronisere den med en anden NAS server. Det kræver selvfølgelig man har noget software der kan gøre netop dette. Jeg har ikke selv noget bud på software, men det kan der være at en anden IT ekspert herinde har.

Held og lykke med det! Glad humørikon

/Alex

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu fremgår det ikke helt klart om det er patientdata fra lægepraksis'en der skal gemmes - eller det "bare" er alt muligt andet.

Såfremt der er patientdata - så husk lige at få godkendt dit set-up ved data-tilsynet. Jeg ved f.eks. ikke om den backup der bliver lavet af homedisken ved TDC er beskyttet i det omfang loven kræver. Husk - det er jo ikke madopskrifter du gemmer her......

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)