Spørgsmål om bredbånd abonnement

Hvis man ønsker at få Bredbånd hos TDC, har jeg forstået det rigtigt at:

* Man SKAL have telefon og selv om man ikke vil have det?

* Man få en router selv om man har en?

Så vil jeg gerne høre: Skal det være trådløst? Kan man ikke bruge kabel?

Har de stadig "fair-use" grænser, og hvis ja, hvad er de?

30 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

De bredbåndspakker TDC tilbyder i dag indeholder automatisk bredbåndstelefoni uden at det koster ekstra. (Man betaler selvfølgelig for samtalerne, men der er intet abonnement).

Det er ingen der siger at man skal ha' en telefon. Man kan bare lade være med at tilslutte en telefon. Det har jeg gjort. Jeg gider ikke ha' telefon.

Du får en router udleveret af TDC. (Bredbåndsmodem/Homebox)

Den kan du bruge, eller lade være med at bruge hvis du foretrækker andet hardware, og din forbindelse kan både køre trådløst eller med kabel. Det vælger du helt selv.

Jeg aner ikke hvad "fair-use grænser" er, - men jeg er ret sikker på at de ikke har det. Meget glad humørikon

Sagt på en anden måde: Der er ingen begrænsninger på dit Internetforbrug overhovedet. Du betaler en fast månedlig pris uanset trafik.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Man kan ikke undlade at benytte det udleverede udstyr mere. Skillefilteret er indbygget i den samme kasse. Men det plejer nu heller ikke at være noget problem.

Vh

Peter

Når jeg siger ikke telefon er det naturligvis fordi jeg har en mobil og ikke gider været tvunget til at betale for en land forbindelse, men hvis det er en del af det så er det vel sådan.

Du ved ikke hvad udtrykket "fair-use grænser" er eller bare om der er nogen? Det er når internet udbydere sælger mere end de har dækning for - reelt. Men jeg kan ikke se det på TDC's sidere mere, det kan være de har løst deres problem med højst at tilbyde 20 giga nu (YouSee har det stadig, men de har så højere hastigheder)

Nå men tak Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

20 Giga???

Mon ikke du mener 20 MegaBit, - det er i hvert fald det som TDC tilbyder lige nu, - og det har de vældigt svært ved at leve op til hos ganske mange af deres kunder.

Jeg har en 20Mbit forbindelse. Den har aldrig været over 14Mbit, - og ligger typisk 12-13Mbit.

Mvh FN ;-)

Hm, det er sgu da godt nok et dårlig board de har gang i her hva? Glad humørikon

Jo 20 megabit - og det kan de ikke en gang tilbyde siger du? Så er det jo nemt nok at sige "optil" .

Kan man chekke kapaciteten på forhånd eller er det noget man først finder ud af når man er bundet til et halvt år?

Hvad med upload, max er kun 2, right?

Hov, iøvrigt, hvis man ikke har telefon abonnement på addresse - skal man så også først have oprettet det?

Omdømme 3

Så er det jo nemt nok at sige "optil".

Ja, - der er da lige præcis derfor de formulerer det således. Så har de ikke lovet mere end de kan holde.

Du har ikke mulighed for at teste hastigheden inden du binder dig, - men du har til gengæld 14 dages fortrydelsesret på købet.

Upload 2Mbit? Ja det burde det være. jeg har aldrig haft højere end cirka 0.8Mbit.

Test fra lige netop nu: http://bildr.no/view/866500

Om forbindelsen kræver et fastnetnummer vil jeg lade være usagt da jeg ikke ved dette med sikkerhed.

Mvh FN ;-)

Hm, lidt lavt upload.

Men tak for indsatsen Glad humørikon

PeterA skrev:
Man kan ikke undlade at benytte det udleverede udstyr mere. Skillefilteret er indbygget i den samme kasse. Men det plejer nu heller ikke at være noget problem.

Vh

Peter

Kan man så tage en ledning fra deres router og sætte den ind i sin egen router?

Rigtigt at mange ikke kan trække de 20mbit, endnu. Men man kan få tjekket sin båndbredde, både i butikkerne og ved kundeservice inden man bestiller. Hvis man kun kan få 7mbit igennem, er der jo ingen grund til at betale for optil 20, før man kan trække de 20Glad humørikon Jeg betaler for optil 10, da jeg netop kun kan trække de førnævnte 7.

I øvrigt bruges fastnetlinjen til bredbåndstelefoni, som i her taler om. Og da den kræves for at bredbåndet kan køre, oprettes den helt automatisk ved bestilling.

Der er i øvrigt ingen fortrydelsesret ved bestilling i butik, bare så du ved det. Men jeg har haft god erfaring med tjek af båndbredde ved min butik inden tilkøb.

MVH

Kalamazoo skrev:
Der er i øvrigt ingen fortrydelsesret ved bestilling i butik, bare så du ved det. Men jeg har haft god erfaring med tjek af båndbredde ved min butik inden tilkøb.

Ah, jeg vidste ikke de kunne chekke sådan noget i deres butikker (troede kun de solgte mobiler Blinkende humørikon

Haha, nix. Jeg har en bestemt ekspedient jeg går til i min lokale TDC Butik, som jeg virkelig får sat på prøve ind imellem. Og nogle gange får jeg da også at vide det ikke lige er hende jeg skal tale med, og hun henviser mig til den rigtige afdeling. Så de kan ikke alt, men de kan rigtig meget.

MVH

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har kun en lille ekstra ting til, hvad evt. kunne være skyld i, at man ikke kan bruge sin linie fuldt ud - da det jo nævnes flere steder i denne tråd.

Man skal jo lige huske på, hvor langt fra en central, man bor - jo længere væk, des mindre kan du udnytte linien.

Har selv en 20/2 - og modtager 19,3 i dl, og 1.76 i upload .. og bor 'kun' 300 m fra centralen.

Fortsat god dag.

Over and out.....

Nemlig det jeg mener med båndbredde. Jo længere væk fra central på alm linje, jo 'dårligere' forbindelse. Men min 'veninde' i butikken tjekker gerne min forbindelse når jeg kigger forbi, netop for at se om jeg kan få den højere. Hun siger hun kan se på min adresse om der er udbygning eller opdatering igang. Så jeg får at vide når jeg forhåbentligt snart kan få en bedre forbindelse.

MVH

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Jeps -- kan kun sige copy that til dette Blinkende humørikon

Hov forresten. Udstyret kan får ved HomeDuo/Trio er en HomeBox. Det er et modem med indbygget skillefilter og router. Du kan derfor ikke undgå at bruge den, men fungere også fremragende. Den køre optil 300mbit og der er udgang til 4 netkort og kører desuden trådløst. MVH
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Glacial skrev:

PeterA skrev:

Vh

Peter

Det kan man da godt.... Så har du en router efter en router. Den har jeg svært ved at se formålet med + du skal selv finde ud af at konfigurere det :-)

Der er lidt forvirring om telefonnumre. Man skal ikke have et telefonnummer for at få ADSL - men man skal have en tefonledning..... Så får man et EM-nummer, som sådan set er det samme som et telfonnummer, bare uden at have telefon. Men der skal være en fysisk forbindelse mellem dig og centralen.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Bare for en ordensskyld. Homeboxen har indbygget returledning til bredbåndstelefoni. Som sådan kan man godt bruge et speedstream 4100 modem hvis man kun skal bruge adsl. Dog vil der i dag kun blive sendt en homebox ud. Der er faktisk ingen fordele ved 2 routere efter hinanden. Det er kun at gøre vejen lidt længere mod nettet. At hastigheden altid er "op til" er næsten en nødvendighed i dag hvor man vil have mest ud af linien. Hvis man holder sig til en hastighed som linien med sikkerhed kan kører, f.eks. 2/10 mb så får man også den hastighed - overhead. Men vælger man en 20mb og reelt kun kan køre 15mb så vil man opleve en linie som indimellem vil virke langeommere end en 10mb fordi at data er fejlbehæftet og skal sendes flere gange. Jeg sidder selv på en linie som kan trække ca 16mb men har valgt at holde den på 2/10 således at den kører optimalt. Jeg har endda for en sikkerhedsskyld fået låst den så jeg ikke kan skrues op til mere end max 15mb.

Det kan derfor aldrig anbefales at forlange en højere hastighed en linien fysisk kan klare´- 2mb som en sikkerhedsmargin, Så har man en linien hvor man får det man har bestilt og som kan modstå en del af de forstyrrelser som kan opstå udefra (fremmed støj)

mvh

PeterA skrev:

Glacial skrev:

Det kan man da godt.... Så har du en router efter en router. Den har jeg svært ved at se formålet med + du skal selv finde ud af at konfigurere det :-)

Så er man sikker på TDC ikke snuser på ens lokale netværk: Eller får man password til deres router og kan ændre det?

jk44 skrev:
Hejsa

Men vælger man en 20mb og reelt kun kan køre 15mb så vil man opleve en linie som indimellem vil virke langeommere end en 10mb fordi at data er fejlbehæftet og skal sendes flere gange. Jeg sidder selv på en linie som kan trække ca 16mb men har valgt at holde den på 2/10 således at den kører optimalt. Jeg har endda for en sikkerhedsskyld fået låst den så jeg ikke kan skrues op til mere end max 15mb.

Det kan derfor aldrig anbefales at forlange en højere hastighed en linien fysisk kan klare´- 2mb som en sikkerhedsmargin, Så har man en linien hvor man får det man har bestilt og som kan modstå en del af de forstyrrelser som kan opstå udefra (fremmed støj)

mvh

Men hvordan virker det med farten - for TDC skriver jo de kun har en model, det er ikke noget med man kan vælge en fart, det er kun 20mb der er på menuen? Eller siger de til dig "du, den kan sgu kun trække 15mb hvor du bor" ?

Omdømme 2

Hejsa

I dag er prisen den samme, du betaler for indhold. Det vil sige at bestiller du en linie vurdere vi hvad den kan klare og sætter den til det. Det får du så på en ordre bekræftelse. Det kan i dag være næsten alt mellem 10 og 20 mb eller hvis du ikke kan få 10, mellem 5 og 10 mb.

mvh

jk44 skrev:
Hejsa

I dag er prisen den samme, du betaler for indhold. Det vil sige at bestiller du en linie vurdere vi hvad den kan klare og sætter den til det. Det får du så på en ordre bekræftelse. Det kan i dag være næsten alt mellem 10 og 20 mb eller hvis du ikke kan få 10, mellem 5 og 10 mb.

mvh

Ok tak.  Og hvis man vil vide det inden, så er det der man skal kende nogen i en forretning? Glad humørikon

Omdømme 2

Hejsa

Tdc snuser ikke rundt i brugernes netværk, det ville være ulovligt. Faktisk kan tdc ikke komme længere ind i boxen end det web interface som man også selv kan logge ind i ( Bare med lidt flere indstillinger).

Tdc har ca 150000 homeboxe i omløb og ingen der er ansat til at følge med i hvad der foregår i dem Humørikon med tunge

mvh

Omdømme 2

Hejsa

Det er i hvertfald en udemærket ide at stikke hovedet ind i en tdc butik og bede dem undersøge det.

Så har man da lidt at gå ud fra.

mvh

jk44 skrev:
Hejsa

Tdc snuser ikke rundt i brugernes netværk, det ville være ulovligt.

mvh

Nu er der jo ikke nogen firmaer som reklamere med "Vi gør noget forkert!" Blinkende humørikon

Men tillid er godt, kontrol er bedre.

Iøvrigt, hvis man aldrig nogen siden vil bruge TDC Play, kan man så melde sig ud og få det biligere? (Da der ikke skal betales royalties fra ens konto)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)