Sporadiske udfald på TDC Play via Sonos?

Hej!

Jeg har på det seneste oplevet flere udfald på TDC Play via mit Sonos anlæg? Udfaldende opleves tit i weekenden, hvor der måske er flest brugere på? Jeg tænke i første omgang at det var et internt netværksproblem, men vælger jeg en netradio, er der ingen problemer - Sonos streamer fint!?

Har nogle andre Sonos brugere oplevet samme problem med TDC Play?

49 Kommentarer

Ja, jeg har massive problemer.

TDC Play er for at sige det lige ud noget nær ubrugeligt i øjeblikket.

Ville ønske at TDC ville lave en ordentlig opgradering - så det kom bare nogenlunde på niveau med konkurrenterne.

Hej,
Her virker det også kun sporadisk. Det har dog virket upåklageligt, men problemerne er opstået indenfor de sidste 14 dage....overvejer nu at købe Wimp eller Spotify igen, da dette er vanvittigt irriterende.

Når Play ikke virker i Sonos, så kan jeg uden problemer steame radio, lokalt fra iPad/telefon og musikbibliotek delt via netværket - så min konklusion er, at det er Plat der er sløj, og ikke Sonos eller netværket.

Mvh
Mads
OK! - Det lyder som om jeg ikke er alene om opfattelse af, at der er driftmæssige problemer med TDC Play på Sonos?...

Om problemet kun er via Sonos eller generelt kan jeg ikke udtale mig om, men træls er det! :-(

Håber at TDC løser de driftsmæssige udfordringer....

Jeg vil bare tilføje at jeg også kæmper med irriterende udfald på TDC play fra mit SONOS anlæg. Alt andte musik og radio virker upåklageligt fra SONOS.

Jep, det er også et problem jeg har. Som I andre skriver virker musik fra min NAS eller streaming af netradio fint når play ikke virker, så problemet ligger helt klart ved play.

Kan vi få en kommentar fra TDC: bliver der arbejdet på en løsning?
Ja lige nu kører det da helt af h til!! Få det nu fixet!

play_sucks.JPG

Over på webradio og Sonos kører upåklageligt!

Har også store TDCPlay problemer på Sonos - udfald alt for ofte.

Mon TDC læser herinde eller skal man fejlmelde det et andet sted?
Jeg har samme problem med sporadiske udfald der startede for et par uger siden. 

Det kan da ikke være så svært at rette!!?!

Tja bum bum. Det der med at fejlmelde problemet TDC-Play/Sonos er lidt som at rende ind i en væg. Jeg har forsøgt og fik at vide, at det måtte være Sonos, der havde et problem. 

Jeg spurgte, om man fra TDC's side nogen sinde kikkede i dette forum, men det blev der ikke svaret på.

Hej Flobber!

Lige netop derfor ville jeg lige høre om der var andre Sonos brugere, som havde oplevet samme udfald som jeg?
Denne tråd indikerer vidst meget godt, at problemet ligger ved TDC Play!? :-)
Jeg fejlmelder på mandag og ser hvad der kommer du af det?
Yep... jeg har også samme problemer - og det er startet for et par eller 3 uger siden nu ... er det er sindsygt fustrerende... 

Nogen der har fået info om der arbejdes på problemet.

Jeg fejlmeldte her i eftermiddags.

De kendte ikke til problemet men sagen ville blive sendt til teknikerne som undersøger nærmere og vender tilbage snarest. Det var beskeden.

Jeg henviste i øvrigt til denne tråd og foreslog at de involverede os alle til evt. fejlsøgning. 

/E

Super at der bliver gjort noget ved sagen. Jeg oplever præcis de samme problemer som alle andre herinde, dvs udfald på TDC Play, medens andre streamingtjenester virker upåklageligt på mit Sonos udstyr,

Hej Jeg oplever præcist det samme. Har kun haft Sonos i 2 dage så der er ikke meget erfaringsgrundlag. jeg kører sonos ver. 4.2.1

Glemte lige at Lige at nævne at jeg kører via TDC home box version 3. Bare hvis TDC kan bruge dette til noget. Jeg fejlmelder til TDC i morgen tidlig.

Som tidligere skrevet åbnede jeg en sag på dette hos TDC. Her er hvad der er kommet fra deres tekniske support:

Vi har været bekendt med periodiske udfald på Play, men vi laver en rettelse til tjenesten i denne uge der gerne skulle løse disse problemer. Efter denne uge skulle du gerne ikke opleve udfald fra Play mere.

Så jeg vil lige se lidt an efter weekenden.

Hej. Det lyder dejligt - venter spændt på at det bare kører uden problemer. Glad humørikon

Jeg har oprettet en sag hos Sonos vedr. TDC Play problemerne, og fået dette svar:

I have investigated this further and there is indeed an issue with this service which our teams are aware of. I do apologise for the inconvenience and we are dealing with this as quickly as possible. As soon as we have an update we will notify you that service has returned to normal.

Så der arbejdes på sagen, og som jeg kender Sonos, er de ekstremt fokuseret på, at deres services simpelthen bare skal virke.

Jeg kan se det er en gammel tråd, men oplever i stadig problemer med TDC Play på jeres Sonos, jeg har nu oplevet det problem i skriver om den sidste måneds tid, og når jeg bruger netradio eller afspiller via NAS server er der ingen problemer.

Her er der også problemer med TDC Play via Sonos...

Har lige oprettet mig hos WiMP og fået 7 dages Premium abonnement, som jeg i øjeblikket tester.

So far - no problem!

Må desværre også indrømme, at der er kæmpe forskel på lydkvaliteten, så det ender nok med, at jeg bliver permanent WiMP-bruger.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg har meldt denne fejl videre ind i TDC.

Svar tilbage, er at de nu er opmærksom på fejlen og arbejder på at få den løst.

Hører jeg noget igen, opdaterer jeg jer.

Tak for jeres mange input her i tråde, de hjælper alle til at gøre noget ved problemet.

Er det blevet bedre for jer?

Det var helt tosset her i weekenden men her mandag aften har jeg endnu ikke oplevet nogen udfald.

Mvh

/e
jep, også problemer med udfald her. Det var ikke galt lige den første månedstid hvor TDCPlay blev tilgængelig via Sonos, men de sidste uger har der været sporadiske udfald. Hvis jeg lytter til et helt album, stopper nogle af numrene efter 1 minutstid, og der springes til næste nummer. Enkelte gange får jeg en fejlmelding om, at TDCPlay ikke er tilgængelig

Spotify virker ok, netradio og NAS også helt ok

Sonos meddelte mig i går, at TDC Play problemet er løst :-)

Jeg spillede efterfølgende TDC Play på Sonos et par timer uden problemer, så det lover godt.

Hej,

Jeg oplever det samme med udfald løbende. Og jeg bruger airplay fra Iphone/Ipad til en Pananosic anlæg. 

Nogle dage kan det køre helt perfekt andre kan jeg ikke nå at høre en sang færdig før der er udfald.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)