Svar

spærring af opkald fra bredbåndstelefon

Jeg har spærret for alle udgående opkald, så jeg skal bruge min pin for at ringe. Jeg ved bare ikke hvordan man gør. Man kan aktivere, deaktivere og "kontrollere" spærring ved at bruge 33, stjerne, firkant osv. Man kan selvfølgelig deaktivere spærringen hver gang man skal ringe, og så aktivere den igen efter man har ringet-----men er der ikke en nemmere måde???, Hvad betyder "kontroller spærring"?

icon

Bedste svar af Henrik-Storehus 25 maj 2012, 00:26

Undskyld jeg overså at det var bredbåndstelefon

Men her er løsningen at abonnerer på "kortnummer valg", så taster du en 2 cifferede kode til dem du ringer fast til, men er nød til at åbne spærringen ved opkald til andre.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

der må jo være en grund til at du har spæret.... Så kan jeg godt nok ikke helt se hvorfor det er et problem at du skal ophæve spæringen når du skal bruge telefonen.

Selvfølgelig er der en nemmere løsning - fjern spæringen..... Men der må jo som sagt være en grund til at du har sat den på.

Vh

Peter

Jeg kan til gengæld ikke se hvorfor du spilder tid og cyber-space på at skrive noget når du ikek har et svar. Min grund til at spærre er vel som for de fleste andre at hvis der eksempelvis kom indbrud, så kunne en eller anden sidde og ringe hele dagen til en mobil i et land langt væk eller et andet dyrt opkald ---på min regning.

Grunden til at jeg gerne vil kunne ringe selv på en nem måde ved brug af min pin---må være klar, især for lektorer.

Jeg finder det besværligt at skulle ophæve og genstarte spærring hver gang jeg skal foretage et opkald, jeg havde troet man bare kunne taste sin pin når man skulle ringe op, evt med stjerne eller andet.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/soeg.php?q=sp%E6rring

Den metode du benytter, brugte jeg i '90erne på mine Nokia telefoner. Siden er det blevet meget letter på ihvertfald Nokia og Andorid telefoner.

Nu har jeg ikke længere en Andorid, men som standard flytter du en ring over til en åben hængelås. Du har mulighed for under indstillinger, at ændret det til en kode.

På Windows phone, har du også mulighed for at oprette en pinkode, der indtastes når skærmen skal åbnes; det gøres under indstillinger - lås og baggrund.

Undskyld jeg overså at det var bredbåndstelefon

Men her er løsningen at abonnerer på "kortnummer valg", så taster du en 2 cifferede kode til dem du ringer fast til, men er nød til at åbne spærringen ved opkald til andre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)