Spam filter

• DSB
  • 0 kommentarer
Hver dag får jeg mange mails i mit spam filter, men mange af dem er reelle mails fra f.eks. EB - nyhedsbrev osv. Jeg gør spamfilteret opmærksom på, at denne mail IKKE er spam, men alligevel ender en ny mail fra EB - nyhedsbrev i spam filteret den næste dag. Har sat EB's adresse i min adressebog for at se om det kunne hjælpe, men det gør det ikke. På én dag kommer der f.eks. to nyhedsbreve i min indbox og tre i spamfilteret, alle med samme afsender adresse. (Det er ikke kun EB's mails der er problemer med).

Hvad gør jeg forkert?

6 Kommentarer

Nu siger du ikke hvorvidt det er i TDC webmail eller på egen PC vha. Windows  Live Mail eller Outlook o.l. at du oplever dette.

Men lad os antage det f.eks. i TDC webmail. Her gælder der, som jeg forstår det, det faktum at TDC spam filter trænes udfra afstemning blandt alle brugere, så derfor er det ikke blot noget du bestemmer hvorvidt post betrægtes som Spam. Samtidigt kan det være den måde EB udsender og/eller opbygger deres nyhedsbreve på, der er skyld i at de bliver fanget af TDC Spam filter.

Så du gør evt. ikke noget forkert, måske gør EB eller brøder andre/flertallet sig blot ikke om EB's nyheder Ligeglad humørikon 

Tak for svar :-)

Det er TDC webmail og det er hovedsagelig EB.

Hmmm... Jeg vil så lære at leve med det :-)

JuleNissen skrev:
Men lad os antage det f.eks. i TDC webmail. Her gælder der, som jeg forstår det, det faktum at TDC spam filter trænes udfra afstemning blandt alle brugere, så derfor er det ikke blot noget du bestemmer hvorvidt post betrægtes som Spam. 

Hej Julenissen

Det viste jeg ikke. Så tror da pokker, at der er mange tråde der omhandler TDC's spamfilter og at tdc-brugere, der klikker "spam" på deres webmail, den ene gang efter den anden. forsat havner i des indpakke, uden at blive sorteret fra.. Tak for oplysningen!  

Ja den slags kan være svært at forstå. Hvorfor kan et system ikke lære og huske 'lille mig', når jeg nu siger jeg ikke [længere] ønsker en bestemt slags post, ved at trykke på en knap. 

Roder selv med epost i dagligdagen på min arbejdsplads og privat, oftes trænes spam filtre udfra feedback, men filtrering sker på hele post strømmen og ikke per modtager. Det vil ikke rigitgt kunne skalere til større systemer som modtager til mange brugere og modtager megen post.

SÅ jeg vil mene, at også TDC's spam filter er af den slags, som trænes ud fra tilbagemeldinger fra os brugere. Derfor bør man tilmelde så rigtigt som muligt, dvs. afmelde noget man tidligere har tilmeldt sig selv og kun melde spam eller ham i overensstemmelse med bedste opfattelse. Vil tro at jo bedre man melder tilbage jo lyttes der efterhånden til en i det samlede billede af tilbage meldinger... som i et hvert efterretningssystem, jo flere pålidlige tilbagemeldlinger om noget jo mere korrekt efterretning må det være Blinkende humørikon

Det vil med andre ord sige, at istedet for at klikke Webmail > Indbakke - Funktioner > Spam, er det bedre at klikke på Webmail > indstillinger > Personligt spamfilter > og tilføje det domæne eller mailadresse man ikke vil modtage, og som herefter ryger i egen spammappe, og herefter lade dem som ved noget om spam, sørge for at rapportere.....

........Eller højreklik på en mail i ens mailklient og der vælge hvad mailklienten skal gøre med den givne mail.

At afmelde nyhedsbreve og andet man selv har sagt ja til, kan ind i mellem godt være et problem. Normalt står der et afmeldings-link neders i et nyhedsmail. Hvis ikke der gør det, er min erfaring, at de fleste firmaer/Webside er flinke til at afmelde en nyhedsmail-modtager, ved henvendelse.

OBS: Klik aldrig på et link i en mail, du ikke selv har bedt om.  Er det en mail fra en kendt webside, så søg på websiden via google, og står der ikke noget på websiden om det emne der står i mailen,  er det højst sansynlig fup.

Jeg vil ikke sige det er bedre ikke at deltage og melde hvad man ser/betragter som uønsket. Det kræver hjælp fra os alle, hvis fællesskabet skal have det bedre. Men ja hvis man blot tænker på sig selv. kan man prøve sig frem med det personlige filter. Det har dog sine begrænsninger, desuden skifter spammer domæner hurtigere end man kan sige ... Så et personligt filter er meget begrænset til at sortere spam fra. Filteret er bedre egnet til f.eks at sorter lidt i indkommende mails, f.eks. noget fra/til mor, noget fra/til far etc. IMhO (In My humble Opion).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)