spam

• Val
  • 0 kommentarer
Jeg har i årenes løb tilføjet adskillige adresser til mit personlige spamfilter, og dette har hidtil virket.

Men Pixmania har tilsyneladende fundet på noget nyt, så de alligevel slippet igennem til min mail.

Deres adresse er promodk@pixmania.org

De har stået på min spamliste i flere år, men igår slap en mail igennem med et "fødselsdagstilbud".

Deres adresse står nu på denne måde: promodk@pixmania.(bloker afsender),org.(bloker afsender).

Da deres adresse allerede står på min liste, kan jeg ikke tilføje den.

Hvad er det, de har gjort, så de alligevel slipper igennem?

venlig hilsen Linda

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Linda

Jeg vil gerne vide, hvilket Antivirusprogram du har, jeg har TDC'S og jeg vil mene at man kun slette den nuværende og tilføje den nye.

Det er kun et gæt, men du kan da forsøge.

hilsen bbs

Hej bbs

Jeg bruger AVG.

Den "nye" adresse er identisk med den gamle.

Eneste forskel(og den kan jeg jo ikke tilføje spamfilteret)er, at der to gange står (bloker afsender).

Normalt står det kun én gan, nemlig efter hele adressen.

Ikke som her, to gange, både mellem pixmania. og org., og igen efter org.

Hvordan vil det hjælpe at slette den "gamle" adresse, og tilføje den "nye", når de er identiske?

venlig hilsen Linda

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Linde

Det har du da ret i, det havde jeg ikke lige setOverrasket humørikon

Det kan være der er andre, der kan hjælpe digBlinkende humørikon

hilsen Bente (bbs)

Hej Linda.

For det første er det ikke så smart at skrive hele emailadressen her i forum. Det er uanset om det er en spamadresse eller ej. Årsagen er, at jo færre, mailadresser der står i forum, jo mindre atraktiv vil tdc-forum være, for mindre uheldige personer at opsnappe disse mailadresser. En mailadresse skrives sådan xxxx@pixmania.org eller ved brug af et .jpg 

Du skriver at det er den samme mailadresse, men at der er tilføjet ordet (bloker) en eller to gange. Så kan det da ikke være den samme mailadresse, som du har tilføjet en gang, eller hvad?  

Hvis du får deres mail, kan det være fordi du måske har sagt ja til at modtage mail fra dem for år tilbage. Den mail der er sluppet igennem. Står der evntuelt et link nederst i mailen om, at du kan afmelde deres mael. Det står givetvis på engelsk, som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder.  Måske noget med: Unsubscribe. 

Er  ovenstående ikke mulig, vil jeg anbefale dig at sende en mail til  dansk spamklage. Jeg har gjort det et par gange, og mit indtryk er at systemet virker.   Håber det også lykkes for dig at blive fri for uønsked mail.

Klag over spam:

Hvis du på mail modtager tilbud og produktinformation uopfordret, er det som regel spam.

----------------------------------
Du kan indberette den spam, du modtager, til Forbrugerombudsmanden.

Er spam-mailen dansk, skal den sendes til adressen dansk(a)spamklage.dk.
Er den udenlandsk, kan du indberette den på int(a)spamklage.dk. 

Her kan du finde en vejledning til klageprocessen

Kilde: http://borger.itst.dk/

Fremgangsmåde:

Videre send den mail du vilklage over til en af de to emailadresse overfor. Du vil derefter straks modtage en formular, som du bedes om at udfylde. Når du har sendt maelen, modtager du en kvitering:  læs her

Læs mere her:

--------------------------------------------

Redigeret tilført:

Der er også den mulighed at du kan kontakte TDC's Postmester:

http://tdc.dk/publish.php?id=9241#spam

Hej MajaH.

Tak for dit råd.

Men - det er altså samme adresse som før var blokeret, ordene(bloker afsender) inde i adressen ligner noget, som er tilføjet af webmailprogrammet.

Der står altid(bloker afsender) bagefter en afsenderadresse. 

Men aldrig inde midt i.

Jeg tænkte, det var der, fidusen lå. En eller anden smart måde at snyde spamfilteret på, så jeg ikke kunne blokere adressen igen.

Man kan ikke tilføje en adresse til spamlisten, der hedder: xxx@pixmania.(bloker afsender)org.

Men man kan da heller have en afsenderadresse, der hedder sådan?

Så hvordan går det til?

Jeg har engang handlet med Pixmania, men annullerede købet.

Derfra har de min adresse. Jeg har bestemt ikke med min gode vilje givet nogen tilladelse til at sende reklamemail.

Hvis der dukker ny reklamemail op, vil jeg se, om man kan "unsubscribe".

.

Tak for rådet.

venlig hilsen Linda

Hej Linda

Velbekomme!

Jeg har en mistanke om, at det er TDC-Postmester, der tildeler en mailadresse (bloker afsender), og at det er derfor bestemte adresser havner i spammappen. Jeg ved også at der kan ske smuttere, så næste gang kan det jo være at dit spamfilter fanger den. Overrasket humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)