Spam

• OBH
  • 0 kommentarer
Jeg mener at have læst, at man kan rette en klage et eller andet sted hen over tilbagevendende spammails fra et par adresser. Jeg har sørget for, at de bliver overført til blokerede afsendere, men der må være en mulighed for helt at undgå dem?

OBH

8 Kommentarer

Hej OBH

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Klage over spam

Du kan indberette den spam, du modtager, til Forbrugerombudsmanden.

Er spam-mailen dansk, skal den sendes til adressen dansk (a) spamklage.dk.
Er den udenlandsk, kan du indberette den på int (a) spamklage.dk.

Du kan finde en vejledning til klageprocessen på
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det/klagevejledning

Kilde: http://borger.itst.dk/

---------------------------

TDC's postmester, vil sikkert også gerne modtage et tip på mail:

http://tdc.dk/publish.php?id=9241

---------------------------

Nedenståen har du tjek på, men jeg lader det stå, hvis andre er i tvivl: 

Bruger du windows live mail Kan du højreklikke på den mail du vil tilføje til uønsket post. Det finder du på gardinet længere nede (ved højreklikket). På næste gardin har du flere valgmuligheder.

hvis du bruger webmail, skal du gå ind i  MIT TDC > mail > instillinger > personlige spamfiltre og der tilføje den uønskede mailadresse.

Kan du bruge lidt af svaret?
Du er også velkommen til at stille flere spørgsmål eller hjælpe andre.

Tak for det. Det er lige det, jeg efterlyste. Så nu bliver det spændende, om klageinstansen kan gøre noget ved det.

For nogle dage siden begyndte der at komme op til 4 e-mails fra noget, der kalder sig VIPocean, det er skrevet på fejlfrit dansk, men da jeg ikke kender navnet eller har bedt om henvendelser derfra, sletter jeg dem hele tiden. Det var dog rarere at undgå dem helt.

Hej igen OBH

Tak for din tilbagemelding. Hvis du vil, må du godt klikke på accepteret løsning ud for mit svar.

En anden ting.

Det kunne faktisk være interesandt hvis du vendte tilbage til tråden, for at fortælle om det så hjælper at indberette en mailadresse.

Er der andet du ønsker hjælp til, eller måske kan hjælpe andre, er du meget velkommen her på TDC-forum. Glad humørikon

Det skal jeg nok, men det bliver nok først efter jul, da jeg tror, at myndighederne er gået på juleferie.

Man arbejder ikke hurtigt hos forbrugerombudsmanden. Jeg har ikke hørt noget endnu fra ham.

Hej OBH

Tak for din tilbagemelding.

I mellemtiden er der sket det at jeg også har prøvet at klage over spam.

Min bror modtog en mail fra et firma med aggressiv markedsføring.:

Hvis den er den måde firmaer skaffer kunder på, er det efter min mening under al kretik.

Min bror ringede til mig, for at spørge hvorfor jeg havde sendt ham en mail med tilbud på et produkt. Jeg  sad måbende med telefonen ved øret. Jeg anede ikke hvad han snakkede om. "Jo - sagde han" jeg har fået en mail fra Maja og da det er dig, vil jeg spørge hvorfor du mener, at jeg skal købe det?" Jeg tænkte så det knagede. "Jeg har sgu ikke sendt dig nogen mail desangående, men prøv at sende den til mig." Mailen kom og jo det var fra maja men mailadressen var ikke fra mig. Min bror var stadig i røret og jeg sagde. " Ha - det er ikke fra mig og det er dig selv der har tilmeldt sig deres nyhedbrev." Han fortalte at han absolut ikke havde  tilmeldt sig deres nyhedsbrev og at han godt sur over den aggressiv markedsføring.

Til sidst i brevet stod dette.

Du har modtaget denne mail, fordi du har registreret dig på
www. xxxx-xxxx.com
Hvis du har nogen spørgsmål eller klager er du velkommen til at
kontakte os via maja(a)xxxx-xxxx.com

Hvis du ønsker at afmelde dig vores nyhedsbreve så klik her:
http ://www. xxxx-xxxx.com/cgi-bin/u.pl?233518b dik9xkjldtMbwoMZuk
© 2011 - copyright xxxxxxxxxxx.
All rights reserved.

--------------------------

Jeg melde derfor mailen til danskspamklage.dk. Hvorefter jeg minuttet  modtog et skema, hvor jeg intastede mine data. Efter et minut mere modtog jeg denne mail. Så man må jo sige at min spam-klage indslag virker.

Kvittering – din klage er registreret
Vi takker for din henvendelse.

De spamklager, som Forbrugerombudsmanden modtager, gennemgås løbende som led i tilsynet med overholdelse af reglerne i markedsføringslovens § 6.

Da Forbrugerombudsmanden ugentligt modtager hundredvis af klager over spam, vil du som udgangspunkt ikke modtage en bekræftelse på, at vi behandler din klage.

På baggrund af de modtagne klager retter vi løbende henvendelse til de erhvervsdrivende, der overtræder reglerne.

Ud fra en konkret vurdering tager Forbrugerombudsmanden stilling til, om der skal indgives politianmeldelse med henblik på at få den erhvervsdrivende idømt en bøde.

Af ressourcemæssige årsager er vi dog nødt til at prioritere sagerne, da vi ikke har mulighed for at påtale alle forhold.

Spam fra udlandet.Det vil i praksis være vanskeligt for Forbrugerombudsmanden at bringe spam, der stammer fra udlandet, til ophør.

Såfremt e-mailene stammer fra en europæisk virksomhed, vil Forbrugerombudsmanden som følge af EU-reguleringen og det europæiske myndighedssamarbejde have bedre muligheder for at stoppe udsendelsen af spam.

Forbrugerombudsmanden deltager endvidere i et globalt myndighedssamarbejde om overtrædelser af markedsføringslovgivningen, og kendskab til spam fra andre lande samt spambekæmpelse i international sammenhæng giver Forbrugerombudsmanden et godt erfaringsmateriale i den fremadrettede indsats mod spam.

Venlig hilsen

Forbrugerombudsmanden
Amagerfælledvej 56
2300 København S

-----------------------------------------

Det er lidt smart det firma har fundet på. På deres side med tilmelding til deres nyhedsbreve, kan jeg klikke på en knap der hedder [tilmeld her:] På en ny side, er en ny knap [tilmeld nyhedsbrev].

Når den knap er aktiveret bliver selve webside dæmpet ned i belysning og et lille vindue dukker op mit på skærmen. Oppe i højre hjørne står et lille [luk] ved siden af et lille kryds.

Det smarte består i at [luk] og det lille kryds ikke virker. Du kan kun komme væk fra det lille vindue, når du klikker på [send tilmelding] De' smart.

Men bes'mor her er smartere. Hun klikker på [luk fane]:p

-----------------------

Så derfor OBH, tror jeg ikke du skal regne med at høre mere, hvis du har gjort som jeg.

Hvis du har en anden historie, kunne det være interesant at høre den også....

Det firma eller hvad man nu kalder skurken, har adresse i Nordsjælland. Han har i området 30 forskellige adresser. Han har tilsyneladende fået fat i min adresse via en reklame eller tignende på TDC's startside, sidste reklame var vedr. en bil, hvis man fortsætter med at besvare de ruder, der dukker op, får han åbenbart adgang til min mail.

Hej OBH

Det burde være lovligt at hænge sådanne firmaer ud på et forum som dette, men det tror jeg desværre ikke det er.

Det er din tråd, og hvis du kunne tænke dig at lægge tråd til flere af sådanne historier, kunne du jo opfordre andre brugere til at fortælle deres historeie, hvis jeg gør det bliver jeg bare beskyldt for at spamme en tråd, og at jeg bruger for meget høfligheds-tjat .

Til slut -  tak for din historie. Det er jo igen et bevis på, at vi skal være forsigtige med hvad der lander i vores indbakke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)