Spam

Jeg har nogle gange modtaget spam/svindel mails hvor både afsender og modtager er min egen mailadresse. Hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg har også oplevet at samme type mails i modtagerfeltet, hvor min e-mail adresse burde stå, står en helt anden, for mig ukendt, adresse. Hvordan kan jeg modtage mails, der er sendt uden min e-mail adresse som modtager?

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Fordi det er muligt at "bare" skrive hvem afsender er, dog kan de bare ikke modtage mails tilsendt til dig. Men man har altid muligheden for at sende for mail konto der ikke eksitere eller ejes af en anden.

Dette er grunden til Digital signatur så kan man signere sin email. så folk kan validere hvem mailen kommer fra.

Alle disse kontakt forme du finde på nettet er typisk også en mail der ikke eksistere men alligevel sender den fra sådan en noreply@domæne.dk. emails er ikke så sikker igen som man går og tror.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Lige en ekstra.

Det er lidt baseret på samme måde som breve. Folk kan godt sende breve fra din adresse men de kan ikke modtage din post. Nøjagtig det samme som sker her.

Også tak for dette svar, og ja selvfølgelig. Det er da en logisk forklaring, så langt har jeg ikke lige tænkt. Men hvis man graver lidt dybere kan man vel finde den korrekte afsender via IP adressen. Hvis det altså ikke lige er en af de hardcore svindlere der forstår at gemme sig helt væk.

Omdømme 2

Ja meta informationer kan findes. så skal du også til at grave. Men typisk er sådanne nogle mails sendte fra andre folks computer som ikke ved at den gør det. Det såkaldte Botnet. det gør at de aldrig selv bliver fanget men andre kan blive mistænkt.

Ok, ja der lurer farer alle steder Glad humørikon

Omdømme 2

Det gør der nemlig. SÅ man må passe på engang imellem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)