Sonos: "Unable to play" når TDC Play bruges.

Hej

Et problem der bliver større og større.

Jeg har på min Sonos app/controller tilføjet TDC Play.

Derefter går jeg via sonos ind på

TDC Play Music -> Genres -> Klassisk -> Recommendations.

Derinde vælge jeg så et album som jeg lytter lidt til at tilføjer til Sonos Playlist.

Efter et stykke tid, nogle måneder, kan de ikke afspilles mere og jeg får "Unable to play '[mit musiknummer]' - The file cannot be found"

[i]

12 Kommentarer

Ny variant.

" - the connection to TDC Play Musik was lost."

sonos2.JPG

Her til aften får jeg en lignende fejlmeddelse, bare på dansk: kunne ikke føje musiknumre til køen.

SONOS kan sagtens finde musiknumrene i TDC PLAY, men når jeg vil afspille et nummer, får jeg denne fejl.

Jeg har afinstalleret og geninstalleret TDC Play-tjenesten i SONOS; det gjorde ingen forskel.

Jeg kan sagtens afspille TDC Play via mobil og tablet. Her bruger jeg den nye TDC Play app. Samme userid som i SONOS.

Jeg ringede til TDC Play Helpdesk; de kunne dog ikke hjælpe med problemet da ingen teknikere var på arbejde. De rådede mig til at se om det virker i morgen og ellers kontakte TDC Helpdesk i dagtimerne.

--

essef

"Kan ikke føje til kø" kan jeg så også tilslutte mig. Ny fejl der er kommet her til aften, efter opdatering til den nye software. TDC hilfe??
Nu har jeg fået løst problemet, og TDC Play spiller igen på min SONOS igenGlad humørikon

Jeg resatte ført mit SONOS-system (google: sonos factory reset) - både hardwaren og controllerne på pc og android - men det blev det ikke bedre af, tværtimod. Nu kunne jeg ikke engang ikke tilføje TDC Play-tjenesten til SONOS. TDC Play ville ikke godkende mine loginoplysninger.

Jeg kunne sagtens logge på TDC Play via min pc og via den nye "firkantede" TDC Play-app på Android, så det var ikke min login der var noget galt med.

Så ringede jeg til TDC's helpdesk (70 70 30 30 - tast 2), som var meget hjælpsom og stillede mig om til en tekniker. Vi prøvede forskellige ting, og efter at have forsøgt at tilføje TDC Play flere gange lykkedes det pludselig. Min login til Play blev accepteret, og alt var i orden igen.

Jeg ved ikke hvorfor det pludselig virkede, og teknikeren kunne heller ikke forklare det. Måske skal man bare prøve at tilføje TDC Play nogle gange i træk, så lykkes det lige pludselig.

--

essef

Jeg kan heller ikke afspille via mit Sonos, men kan godt spille via min pc og via apps, har prøvet adskillige gange at fjerne/tilføje min Play account i Sonos, men uden held.
Kunne være rart med en løsning på problemet

Jeg har nu samme problem, hvor jeg også har tilføjet og slettet TdcPlay. Finder TDC ikke en universal løsning, så vi ikke alle skal opfinde den dybe tallerken? Tak.
Jep har samme problem, får også fejlen "Kan ikke føje til kø".
Samme fejl - møgirriterende - specielt når en treårig gerne vil høre tingelingelater til godnatsang :-(
Hvad så ? Er der blevet gjort noget ved det ? Er der en forklaring man kan bruge til noget?
Jeg har samme problem. Här resat alt, installeret ny app i iPad og testet fra windows app og flere andre applikationer. Intet virker. Jeg tror at problemet ligger ved TDC's sosnodriver da det kun er TDCPlay der fejler mod sonos og der ellers ikke er problemer med at afspille musik.

I mangel af bedre debugged jeg lidt, det var ikke alle enheder der havde problemet så jeg resatte / geninstallerede de to enheder der var problemer med - nu virker det fint. Prøv det :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)