Sonos Streaming fra TDC Play

Vil lige høre hvordan det går med at få sat TDC Play op, så det er muligt at streame musik direkte til Sonos, uden først at skulle forbi en NAS.

Er der eventuelt en tidshorisont, så vi sonos ejere har noget at glæde os til?

Kører med NAS nu, og det fungerer superfint.
Det ville dog være noget nemmere med direkte streaming så man undgår at downloade.

113 Kommentarer

Hej Joachim. Kan ikke få det til at fungere. Har windows 7, ved ikke om det betyder noget. Lange Larsen. Køber en NAS i næste uge.

Jeg sidder også og venter. Det ville klart øge værdien af både TDC Play og min Sonos.

Jeg tænkte også over hvornår der kommer en iPod/iPad applikation til TDC Play...

Jeg vil gerne melde mig koret og også gerne have TDC play til at streame til Sonos. Jeg synes det er ganske let at sætte sonos op til at kører mod tilsvarende tjenester i udlandet, men de har ikke de danske kunstnere.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er komplet noobie i TDC Play funktioner.

Hvordan får man sin NAS til at streame fra TDC Play.

Er det noget med playlister?

For, man kan vel ikke browse gennem mulig musiknumre?

Hej jeps-92

Det er netop det der er hele problemet.

Man kan ikke streame direkte fra TDC Play til Sonos.

Men downloader du musikken fra TDC Play og placere dem på din NAS, skal du bare have givet dit Sonos grej adgang til NAS'en, hvorefter du kan bladre rundt i alle dine musiknumre.

Hvordan du parrer NAS og Sonos sammen kan du evt. finde her:

https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=79&p_created=1084464929&p_sid=d11THfnk&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0yNTEsMjUxJnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Så skal du bare have Sonos til at acceptere afspilning af DRM filer (som musikken fra TDC play er beskyttet af), det kan du finde info om her:

https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=554&p_created=1165438331&p_sid=d11THfnk&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=79&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MywzJnBfcHJvZHM9MCZwX2NhdHM9JnBfcHY9JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1kcm0*&p_li=&p_topview=1

Håber du får det op at spille, jeg vil nemlig meget nødigt undvære mit musikbibliotek, da det er stærkt vanedannede.

Indtil da kan vi bare fortsat vente på at TDC får lavet det hele lidt nemmere, ved f.eks. at tillade direkte streaming fra Play til Sonos........

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Fint svar, jeg har bare ikke noget Sonos udstyr.

Jeg har en Logitech Squeezeboom og en Tvix 6600N som begge afspiller lyd mv. fint fra min Synology NAS. Det kunne bare være overlækkert, hvis min NAS kunne streame lyden fra TDC Play.

Min NAS kan streame 2000+ radiostaioner, men jeg ved ikke rigtig om det DRM halløj gør det umuligt.

NAS'en er jo en mini "Linux box", så DRM er en helt anden verden.

SUK!

Jeg kan heller ikke vente til det virker med play direkte gennem sonos. Hvornår kommer det?

Jeg tror desværre at det kommer til at tage langt tid.

Det er nok mere nærliggende at tro på at Spotify kommer til Sonos (for os DK brugere), da det jo virker i andre lande og kun er geo-restricted grundet Coda-juristeri.

CODA's dinosauer-strategi skulle efter sigende være under opblødning, grundet direktør skifte.

Så kom TDC Play på Sonos uden NAS og PC. Der er selvfølgelig et lille twist, nemlig at der skal stadig være en afspiller. I dette tilfælde en iPad (iPod kan sikkert også), men da vi i forvejen bruger den som Sonos kontroller er det jo bare dejligt.

Efter TDC Play er kommet på Apple's App Store, og Sonos understøtter AirPlay, så var opsætningen via en Aiport Express lige ud landevejen (https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1241).

Jeg har lige installeret det hertil aften, men det ser udtil at virke helt som ønsket. Der kan selvfølgelig ligge nogle skjulte forhindringer, såsom batteri levetiden på en iPad .. men tager jeg som det kommer.

Så vidt jeg kan se vil det kun virke med airplay hvis man kan afspille TDC Play på sin Pad/Pod/phone, og det kan man kun hvis man har TDC Play mobil, altså home-duo vil ikke kunne benytte denne feature, med mindre de også har TDC Play mobil. Har man det kan man også ifl. link nedenfor benytte ip til at afspille.

Fra link nedenfor: "Du har rettigheder til Play i forhold til det produkt som du har - i dit tilfælde bredbånd. I det øjeblik du er genkendt som TDC mobilkunde kan du sagtens bruge dit hjemmenetværk."

/t5/Mit-TDC/TDC-Play-Iphone-App-m-Home-Duo-abonnement/td-p/39611

Du har ret. Det er blot brandærgeligt når både Spotify og Napster kører elegant og super på SONOS. Det ville i mine øjne være kronen på værket, hvis TDC fik lavet en lignende applikation til SONOS systemet som de førnævnte udbydere. Spotify er godt, men jeg er lidt afhængig af dansk musik, og der mangler en del.

Jeg har både mine TDC Play filer og egne rippede CD’er liggende på et NAS drev, som er en TDC Homedisk. Sonos anlæget kan afspille egne CD’er fra NAS, men det fungerer selvsagt ikke med TDC Play. JoachimJensen har tidligere i denne tråd beskrevet hvorledes man kan få det til at virke med henvisning til en Sonos FAQ. Jeg har fået sat Windows Media Player (WMP) op, så den kan nu ses på Sonos. WMP har TDC Play filerne fra NAS drevet i sit bibliotek. De er importeret WMP, men ligger fysisk stadig på NAS. WMP deler tilsyneladende ikke NAS filerne, for de kan ikke ses på Sonos. Er der noget der kan sættes op så WMP deler NAS filerne?

Jeg har forsøgt at kopiere TDC Play filerne fra NAS op lokalt på WMP PC’en, og så kan de ses fra Sonos. Hvis de har været afspillet for nyligt fra WMP kan Sonos også afspille dem. MEN hvis de ikke har, og licensen er løbet ud, ja så er den ikke i stand til at afspille dem.

Så jeg kan ikke se at det Sonos beskriver her:

https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=554&p_created=1165438331&p_sid=d11THfnk&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=79&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MywzJnBfcHJvZHM9MCZwX2NhdHM9JnBfcHY9JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1kcm0*&p_li=&p_topview=1

er en løsning der er generelt anvendeligt, i hvert fald ikke hvis licensen er tidsbegrænset. Og som jeg kan se det er det nødvendigt at have en PC med WMP kørende for at kunne afspille TDC Play filer. Er det korrekt forstået?

Er der nogen der har en ”elegant” løsning på at kunne benytte TDC Play på Sonos, vil jeg være meget glad for at høre den.

Ja, det vill klæde TDC at gøre det lidt mere smart! Man kan dog via Sonos I-Dock få TDC play ud i Sonos. Ikke den mest elegante løsning, med det virker (indtil Iphone ringer...., så har man i samtalen ud over hele huset)

Kom nu TDC, frem i skoen! 

Kom så TDC :-)

Sonos + TDC Play er en super løsning som ville promovere TDC endnu mere.

Sonos lever nu den nye Play 3

http://sonos.com/shop/products/play3

Den er billigere til at komme i gang og en perfekt match til TDC Play

Jeg har læst allerede sidste år blev snakket om sonos her:

http://play.forumup.dk/about678-play.html

Hvornår! :-)

Mens vi venter, har spotify åbnet for deres services i dag. Det kører fint på Sonos.

Gad vide, hvad TDC venter på?

Ja, jeg har også fået Spotify. Det kører perfekt og de har også den danske musik jeg savnede ved Napster. SÅ nu har jeg heller ikke så meget brug for TDC Play på Sonos mere.

Lyder godt! Men jeg går ud fra at det er ikke Spotify free du bruger på Sonos?

Når man alligevel betaler for TDC Play det ville være rart at de tog sig sammen og tilbyde en Sonos integration

Enig! Spotify på Sonos forudsættet et premium abonnement til 99kr/md.

Jeg håber også meget på dette. Det vil være meget visionært TDC!!!

For jer der bruger TDC TV (og måske også Yousee boks), kan I koble boksen sammen med Sonos og få TDC Play ud i huset på den måde, men play listen skal så styres på TV'et...

Så skal du bare have Sonos til at acceptere afspilning af DRM filer (som musikken fra TDC play er beskyttet af), det kan du finde info om her:

https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=554&p_created=116543833...Dette --> Dette er med WMP 11. Hvordan gøres det så med WMP 12?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Minder om Play ønskesedlen: /t5/TDC-Play/%C3%98nskeseddel-for-TDC-Play/m-p/64043

SONOS står på listen.

DBH

C

Nu er WIMP også på SONOS (dog kun som beta). Hvis ikke TDC snart lette r*ven er de sat håbløst af.

Kom nu ind i kampen TDC!!

Jeg har lige opdateret SONOS softwaren til v. 3.6. . . . og pludselig kunne jeg ikke afspille TDC Play mere.

Jeg kontaktede SONOS Support og deres svar kommer her:

Thank you for contacting Sonos Support.
I am sorry to say that we have removed support for DRM-protected files in our new 3.6 release.
We are sorry for the inconvenience.

Så "døde" TDC Play for SONOS brugere.

Hvad vil I gøre ved det, TDC Play?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey bsv58j

TDC Play kan ikke gøres ansvarlig for 3. parts opdatering - slet ikke når SONOS er et af de projekter vi har meldt at der ses på en særskilt løsning på.

DBH

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)