Snyder TDC "på vægten" ?

Jeg har haft TDC Connect It mobilt bredbånd stor pakke 10 GB til min PC i mange måneder og har, såvidt jeg har kunnet finde ud af, ingen mulighed for selv at følge med i forbruget i løbet af den igangværende måned.

De sidste tre måneder har jeg fået en besked 1 uge før periodens udløb om at de 10 GB er ved at være brugt. Tælleren i Connect It programmet siger samtidig at det totale forbrug (up and down) for de sidste 30 dage kun er ca 6 GB. Ved henvendelse til TDC får jeg at vide, at dette tal ikke kan bruges til noget!

Under selvbetjening - regning og forbrug - specifikation - får jeg altid beskeden: "Der opstod en fejl under hentning af forbrug - vi beklager". Det ser ud til at være en standard-besked som nu har varet flere måneder - måske altid?

Da min anvendelse af mobilt bredbånd svinger meget hen over en måned og især fra den ene måned til den anden, under det mig meget at TDC hver måned nøjagtig en uge før periodens udløb sender en påmindelse om at forbruget snart har nået det tilladte maksimum (uden at jeg har mulighed for at chekke det faktiske forbrug) og et par dage efter skruer de hastigheden ned så det praktisk taget er umuligt at arbejde. Det virker påfaldende - som om det bare er en automatisk dato-bestemt forholdsregel de har indført.

Hvis TDC kan beregne at forbruget overstiger det købte produkt, var det vel rimeligt at forbrugeren havde en mulighed for selv at følge med i det faktiske forbrug?

Hvordan løser andre dette dilemma?

Hilsen

bjørneklo

9 Kommentarer

Noget kan tyde på, at du måske ikke er helt forkert på den. Jeg har et abonnement magen til dit.

Jeg føler mig også vildledt og har igennem flere måneder kunnet konstatere, at der pludselig på enkelte dage bliver registreret et voldsomt forbrug og al tid i hele GB uden decimaler!

Desværre har efterfølgende telefoniske henvendelse til TDC ikke kastet lys over fænomenet. Dog forsøger man sig med at man p.t. ikke kan regne hvad der bliver registreret i Connect it, da man er ved at omlægge systemet!

Åbentbart er TDC ikke kommet længere med en løsning på problemet, for igen i denne måned har jeg kunnet konstatere, at jeg på mit Connect it forbrug kan se, at jeg både den 12. og igen den 14. februar pr. dag er blevet registreret for 8 GB i både upload og download og hvor mit samlede forbrug i indeværende måned er 18,1 GB. (det skriger til himlen, når mit normale månedforbrug er omkring 8-9 GB!

Jeg tror desværre ikke at du og jeg er de eneste der oplever rod i TDC's registreringer.

Jeg vil ikke foretage flere opringning til TDC, men har d.d. sendt en skriftlig klage med anmodning om en skriftlig redegørelse og hvis der ikke kommer en acceptabel forklaring vil jeg søge til andre selskaber.

Hilsen Bautas  

Lad mig vide om du får et svar på din skriftlige henvendelse til TDC med en forklaring.

Det er andre sikkert også interesserede i at høre.

Hilsen

bjørneklo

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Nu tror jeg ikke rigtig på at man snyder bevidst - men det betyder selvfølgelig ikke at der ikke kan ske fejl. Og så bør det selvfølgelig være gennemsigtigt hvad der foregår.....

Ellers er der altid teleankenævnet: www.teleanke.dk

Der får man behandlet sagen som ved domstolene.

Vh

Peter

Hej Bjørneklo og Peter

Når og hvis jeg får besvaret min klage, vil jeg naturligvis offentliggøre den i dette forum. Jeg kender mine muligheder ved prøvelse i ankenævnet og domstolene, men det skal være den sidste udvej, da jeg går ind for dialog! 

Tak til Peter for at du grundlæggende har den samme holdning som mig med hensyn til ikke at snyde bevidst, men når viljen til en løsning lader vente på sig og måske aldrig kommer, så kan man få "grimme tanker". 

Hilsen Bautas  

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bjørneklo

Jeg vil gerne se på, hvad årsagen til de forskellige resultater af forbrug skyldes. Har en svag erindring om, at vi tidligere har haft spørgsmålet her på forum.

Dette ikke for at forhindre dig i at klage. Jeg vil gerne se resultatet af dette her på forum. Så det er blot sideløbende med din evt. Klage, jeg vil forsøge at opklare forskellen.

Jeg vil bede dig om at sende mig en "PM" - Personlig Meddelelse. I den skal jeg bruge info om det nummer det handler om. Og et telefon nummer vi kan ringe til dig på. Samt evt. Email adresse vi kan skrive til.

Når jeg har det, vil jeg gå videre til dem, som ved sådan noget.

Hilsen
Hej Patrick

Jeg har sendt dig en "personlig meddelelse" med de oplysninger du skulle bruge.

Endvidere har jeg sendt dig nogle forskellige dokumenter (screen prints) som viser hvilke modstridende oplysninger jeg kunne finde vedrørende mit forbrug på mobilt internet. Den ene med visning af Connect It's tæller som viser samlet 5,8 GB for de seneste 30 dage og TDC selvbetjening/forbrug som fortæller at forbruget ikke kan oplyses. Telefonisk fik jeg dog at vide, at forbruget samme dag var på over 10 GB i jeres registreringer!

Jeg er spændt på at høre hvad du kan finde ud af.

hilsen

bjørneklo

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bjørneklo

Jeg har endelig fået svar på hvorfor der er forskel mellem det dit program måler af forbrug og det som TDC måler på din regning. Jeg beklager der gik en tid.

Lige nu har TDC ikke præcise værktøjer, som vi kan tilbyde kunderne, til at måle forbrug på mobil bredbånd. ConnectIT er ikke så præcis, at vi kan bruge det til andet end et fingerpeg, om hvor meget forbrug der er.

I fremtiden vil vi tilbyde "Mobil Partner" programmet, som er mere præcis.

Vi håber, at dette vil løse problemet med forskellen mellem egen måling og den reele måling, som er godkendt af telestyrelsen.

Dog skal vi gøre opmærksom på, at det ikke vil blive muligt at lave en 100% præcis måling, selv om den nye software bliver taget i brug.

Hold øje med http://tdc.dk/usb/ - her vil der blive frigivet nyt software, som kan bruges på TDC usb dongles

Hilsen

Hej Bautas

Fik du nogensinde et brugbart svar fra TDC på din klage?

Hilsen

bjørneklo

Man kan da roligt sige at vi nærmer os "bondefangeri" når der bliver sagt fra TDC's side at deres Connect It måler ikke var så præcis andet end den kunne give et fingerpeg om hvad der blev brugt.

Dvs at når et værktøj måler mellem 40-50% forkert så har det stadigvæk været godt nok til TDC.Det er bare ikke godt nok TDC,men det er typisk den indstilling der er og har været i TDC længe,du bliver stillet et i udsigt men det ender som regel med noget andet og ihvertfald ikke til din fordel.Jeg er selv den heldige indehaver af TDC Home-Trio,fra dengang hvor der "kun var éen Hometrio,så valgte man at lave 3 Hometrio og lige pludselig var der minsandten snuppet et par programmer,og jeg fik bare at vide;synd for dig Sonnyboy men du har jo ikke Hometrio PLUS,så du må til kassen hvis du vil se det samme som før.Ja sorry det var et lille sidespring,men kun for at illustrere at at du bliver stillet noget i udsigt og så viser det sig ikke at holde vand.

I det her tilfælde køber de her mennesker en 10GB pakke i forventning om at kunne arbejde uden at skulle bekymre sig om noget andet,Connect It-tælleren fortæller dem også at de er på rette vej,en uge før månedens udløb,får de så at vide at nu er grænsen nået,nærmest på klokkeslet hver måned,og de er på vej udi merbetalingsland,et solrigt sted ud for Australiens kyst, hvor TDC åbenbart har opkøbt store parceller,måske til en ny førerbunker.Ikke nok med en større regning hængende over hovedet,men nu bliver hastigheden sat så drastisk ned at det bedre kan betale sig at gå på biblioteket og arbejde.

Er det bare mig eller er det ikke at snyde på vægten at når man køber et produkt der fortæller dig at du holder kursen,men efterfølgende får du så at vide den måler du fik af os,det var noget skidt og vores hemlig'nemli'-målere viser altså at du har brugt omkring dobbelt så meget som vi lod dig tro.Men øhh du troede garanteret at du havde gjort en god forretning da du købte Connect It,og så øhh handler man altså i ond tro hvis man øøeh tror man kan gøre en god forretning med TDC,hvis du derimod havde troet at du havde lavet en dårlig forretning som viste sig senere at være god,men som fra starten syntes at have været dårlig,så kunne man jo ikke tilbagevise hele handlen som værende............bla-bla-balabla!!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)