smtp problemer

Jeg er kunde hos TDC med 12-cifret kundenummer. Siden i aftes kan jeg ikke længere sende mails fra min mailadresse. Modtagelse af mails : ingen problem....Hvad er der sket ? Jeg  har prøvet at rette i indstillingerne : udgående : asmtp.mai.dk uden held.

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hej er den mail du prøver at sende fra en TDC mail eller er den ved en anden udbyder.

Jeg har samme problem, har du fået det løst?

Det er TDC som udbyder i mit Outlokke Express. Har altid virket?

Nogen der her et forslag?

Jeg fandt ud af det. Skriv asmtp.mail.dk istedet for smtp og så sæt din udg. til 587 frem for 25 smtp, under avanceret.

det er en TDC mail (mailto:...@adslhome.dk)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Så skal du prøve at følge TDC vejledning til at opsette din mail da det sikkert er en opsetnings fejl.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=12370

har allerede prøvet det hele... med asmtp.mail.dk og 875 eller også pasmtp.tele.dk... har nu rodet i dette i flere timer - det er bare frustrerende...

har jeg prøvet - desværre uden held...

Omdømme 3

Hej,

Fjlen kan være at du skal bruge prot 587 og ikke 875. jeg ved ikke om det bare er en taste fejl, men på den anden side kan du lav en taste fejl her kan det også ske i dine instillinger, fejl kommer altid i fler.

Jeg har nøjagtigt samme problem. Min webmail er også forsvundet. Tror at det måske har noget at gøre med at jeg er skiftet min mail til at køre via mit bredbånds abb. istedet via mit Basis abb. som jeg har opsagt via en side, fordi basis  fra 1 okt. skulle til at koste penge. Tror tdc ikke har fået flyttet min mail over.

Fandt forøvrigt min wemail et eller andet sted under sevbetjening. Kunne dog ikke lige huske hvor, og jeg har heller ikke prøvet at afsende noget endnu

MVH

B

Min webmail. på tdconline virker stadig... Jeg er temmelig sikker på, at det er TDC det er galt med - men når jeg ringer, fordi jeg ikke kan finde fejlen eller løse problemet, får jeg oplyst, at det er min egen computer, det er galt med... jeg skal betale 200,- kr for at få hjælp - også en methode på at få flere penge ind...

Jeg kan jo ikke engang finde en kontaktadresse (mail) for at skrive til TDC... KUN telefonnummre...

Jeg har været kunde hos TDC siden 1998 - med fastnet, mobil, bredbånd osv. Blev op til flere gange skuffet over en meget dårlig service. Hos TDC kører man den kundepolitik, at jo længere man er kunde - jo dyrere betaler man, fordi de gamle, faste kunder jo aldrig blev tilbudt en billigere løsning, hvis de ikke selv fandt ud af det...

Men jeg ville meget gerne beholde min mailadresse - og fortsatte derfor hos TDC. Så - da det nu åbenbart ikke vil lykkedes at sende mails fra min mailadresse længere, kan det også være ligemeget - så vil TDC jo bare miste endnu en kunde...

Håber, at det er en ansvarlig TDC-medarbejder der læser dette - i har jo alle muligheder for at kontakte mig...

Vil bare lige sige, at mine forældre lige har haft ringet. De kan ikke sende mail, men godt modtage. Mener fejlmeldingen siger noget ala access denied, når de lave en send af de mails der ligger i udboxen.

De har forøvrigt ikke lige skiftet fra Netbasis til bredbånd.

Med venlig hilsen

Bjarne

Nu har jeg fået afsendelse af mails til at virke hos mig. Efter lidt læsning af andre indlæg i disse fora.

Det der skulle til hos mig (i windows live mail), var et flue ben under "Server til udgående post" > "Min server kræver godkendelse" og så under indstillinger "Brug samme password som................"

Så kunne jeg sende.

Bare mystisk (eller er det), at der åbenbart laves om på sådanne ting, uden at brugerne informeres.

Fik forøvrigt også min webmail tilbage igen, efter jeg havde prøvet at starte det op via selvbetjenings siden.

Med venlig hilsen

Bjarne

OK, ikke helt fair, at jeg skriver

"Bare mystisk (eller er det), at der åbenbart laves om på sådanne ting, uden at brugerne informeres."

Kan se at det faktisk står beskrevet i mail opsætningsvejledningen under support. Fik så også lige skiftet fra smtp til asmtp og fra port 25 til 587. Så skulle jeg være fremtidssikret Glad humørikon

Med venlig hilsen

Bjarne

Omdømme 3

Hej,

Nogen gange kan det være svært at se hvad der står lige foran næsen på en, især hvis man har sat og prøvet at løse et problem længe, men det er jo bare en af de ting der gør os til menesker.

Jeg er glad for at der i det mindste er en der har fået løst problemet, så er det da ikke helt forgæves at jeg har svaret på tråden.

Til ferienhausromo.

har du kontrolleret at du har skrevet den rigtige port nr, som jeg skrev skal det ikke være 875 men 587.

som allerede tidligere svaret : JA, jeg har...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)