Svar

smtp problem

Hej

Jeg er TDC bredbåndskunde, har mail/domæne hos en anden udbyder - jeg kan ikke sende mail til bl.a. hotmail og aol adresser via smtp.mail.dk. Hvis jeg skifter til min mailudbyders smtp server og port 587 kan jeg IKKE sende mail overhovedet... Min mailudbyder siger det er TDC der har "problemet" - via egen webmail er der INGEN problemer...

Et skift til asmtp.mail.dk er IKKE en løsning, da jeg ikke har 12-cifret kundenummer/login pga. mail/domæne hos anden udbyder..!!

Er der nogen af Jer der har lignende udfordringer.?

NB! Kører Outlook 2007

icon

Bedste svar af fbh 19 september 2010, 15:29

Sludder og vrøvl! Hvis man kan oprette en TCP forbindelse til den anden SMTP server kan TDC ikke bestemme hvem han må sende post til igennem den! 

Det er et problem hos Domaindirect du støder på. Det der er en fejl som deres mailserversoftware (qmail) giver dig - det ÉR Domaindirect der har aben.

Se original

15 Kommentarer

Bjergkongen skrev:
Hej

Jeg er TDC bredbåndskunde, har mail/domæne hos en anden udbyder - jeg kan ikke sende mail til bl.a. hotmail og aol adresser via smtp.mail.dk. Hvis jeg skifter til min mailudbyders smtp server og port 587 kan jeg IKKE sende mail overhovedet... Min mailudbyder siger det er TDC der har "problemet" - via egen webmail er der INGEN problemer...

Et skift til asmtp.mail.dk er IKKE en løsning, da jeg ikke har 12-cifret kundenummer/login pga. mail/domæne hos anden udbyder..!!

Er der nogen af Jer der har lignende udfordringer.?

NB! Kører Outlook 2007

Du kan kun sende ud igennem TDC's mailservere hvis du benytter en TDC e-mail adresse. Hvis det er en anden udbyder du benytter til e-mail så skal du benytte deres server - og nej det har ikke altid været sådan, men det er blevet lavet om. 

Hvilken udbyder har du din e-mail hos? Det er ret relevant at vide hvilken SMTP server du forsøger at forbinde til, hvis vi skal teste og se om vi kan forbinde til den.

Jeg benytter domaindirect.dk som mailudbyder.

Hvis jeg benytter mail.bech-jensen.dk og TCP port 587, som de foreslår, er der intet der virker.

HVis jeg kører videre med smtp.mail.dk på port 25, så kan jeg sende til stort set alle domæner, undtagen de tidligere omtalte....

Benytter du en TDC linie til dette? I det tilfælde må du have et 12 cifret kundenummer? Ellers kan jeg ikke se, hvorfor du vil bruge vores SMTP server?

Som jeg skriver i første linie - jeg er TDC bredbåndskunde med EM nr. (HomeTrio løsning)

Der er ikke lukket for at kommunikere med port 587 fra TDC's net og jeg kan sagtens nå den. 

$ telnet 86.58.254.133 587

Trying 86.58.254.133...

Connected to server10.domaindirect.dk.

Escape character is '^]'.

220 server10.domaindirect.dk ESMTP

Jeg har fået et par andre fra TDC linjer til at teste og de har heller ingen problemer med at nå domaindirect, så det må være et problem et sted på din maskine der er noget galt - din windows firewall måske? 

Jeg kan godt lave telnet mod domaindirect serveren.

Uanset hvad jeg skriver i Outgoing smtp server, så får jeg mailen lige i hovedet igen: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)

Bruger McAfee og der er åbnet for port 587

Det lyder som om TDC ikke tillader at du sender post via den SMTP-server du har fået oplyst hos domaindirect.

Hvis det er tilfældet, så har du faktisk ikke andre muligheder end at benytte asmtp.mail.dk med godkendelse, altså hvor du logger på asmtp.mail.dk med en tdc mail-adresse+password.

Hvis du har et privat bredbåndsabonnement hos TDC, så har du som udgangspunkt også mulighed for at oprette en TDC mailadresse, da det er inkluderet i produktet. Jeg vil derfor foreslå dig at kontakte TDC Kundeservice for at få oplyst hvad dit 12-cifrede kundenummer er.

OK, jeg ta'r fat i TDC Kundeservice.

Sludder og vrøvl! Hvis man kan oprette en TCP forbindelse til den anden SMTP server kan TDC ikke bestemme hvem han må sende post til igennem den! 

Det er et problem hos Domaindirect du støder på. Det der er en fejl som deres mailserversoftware (qmail) giver dig - det ÉR Domaindirect der har aben.

hvad så med os andre jeg har kun forbindelse igemmen tdc og kan heller ikke sende med modtager udmærket

jeg bruger outlook 2007

Løsningen er at benytte den SMTP server som din mailudbyder leverer.

dvs. hvis du har et domæne der hedder test.dk så vil din SMTP server højst sandsynlig hedde: mail.test.dk - du skal så under Yderligere indstillinger.../More settings... sætte hak ud for: "Min udgående postserver (SMTP) kræver godkendelse/My outgoing mail server (SMTP) requires authentication" og "brug samme indstillinger som til indkommende mail server/Use same settings as my incoming mail server" samt under fanebladet Avanceret/Advanced rette port 25 til port 587 som udgående/outgoing server.

Jeg håber det er forklaring nok - for det virker for mig Glad humørikon 

hej tak for svaret

jeg skal nok have det på lidt mere dansk

jeg bruger kun tdc ved ikke noget om veb server og henter og sender post via outlook 2007

virkede bare godt for en uge siden uden poblemer kan hente post men kan ikke sende ifølge hotline på tdc er mine indstillinger rigtige men intet sker

Jørgen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

j-kristen skrev:
hej tak for svaret

jeg skal nok have det på lidt mere dansk

jeg bruger kun tdc ved ikke noget om veb server og henter og sender post via outlook 2007

virkede bare godt for en uge siden uden poblemer kan hente post men kan ikke sende ifølge hotline på tdc er mine indstillinger rigtige men intet sker

Jørgen

Hej.

du skal under konto indstillinger finde en knap der hedder reperere og klikke på den, hvis det ikke virker skal du kontakte tdc og høre om der er noget galt

Jeg har en Trio fra TDC og Domæne fra One.com. Og ganske rigtigt for en uge siden kunne jeg ikke sende. One.com havde dog løsningen: Udgående server skal hedde: send.one.com.    og husk godkendelse. Porten skal hedde 2525. Bingo Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)