SMTP begrænsning ?

• 0 kommentarer
Hej

Håber en af jer kan hjælpe mig. Problemet er at jeg ikke kan sende mail over 2mb og i det hele taget virker det at sende mails meget langsomt. Tekst mails er ikke noget problem, men lige så snart der et et vedhæng større en 500k så går det meget langsomt og over 2mb går det slet ikke.

Jeg har et netbasis abonnement, men er ikke bredbåndskunde ved TDC idet vi bor i Tjekkiet. Min mistanke går lidt på om der måske er denne begrænsning på smtp'en (asmtp.mail.dk) for brugere udenfor TDC bredbånd eller udenlandske brugere. Så vidt jeg kan se er der ingen begrænsninger i min opsætning - maks mail størrelse er sat til 40mb.

mvh bjmm

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bjmm

Jeg ved ikke om der er noget på din PC, eller på vejen til vores server i Danmark, der kan volde problemer.

Men inde på Webmail, under Indstillinger og Egenskaber, hvor du har sat max. størrelse til 40mb, har vi set en lidt "sjov" fejl.

Den bevirker at, uanset dit valg, systemet bagved står til en lavere størrelse.

Min erfaring er, at det kan løses ved at starte med at sætte den til den laveste størrelse, dvs. 10kb, og gemme den. Spring så et par størrelser over og gem igen, f.eks. 50kb. Spring igen et par stykker over og gem f.eks. 300kb.

Fortsæt sådan indtil du igen rammer de 40mb, og se om det gør en forskel på størrelsen af vedhæftede filer du kan sende.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)