sms fra udland

• 0 kommentarer
Hej

Jeg vil gerne vide hvorfor jeg pludselig ikke kan modtage sms'er fra min veninde i England.

Hun kan godt sende til andre her i Danmark, og jeg kunne også modtage sms'er fra hende før jeg fik TDC.

Jeg har ikke selv noget problem med at sende sms'er til hende.

Hun bor i London og har "Virgin" som udbyder.

Som sagt har hun ikke problemer med at sende til andre her i Danmark, kun til mig [i]

Vh

14 Kommentarer

Hejsa, Visse operatører har kun aftale med nogle netværk !

Feks med Onfone i Danmark, når jeg sender SMS til udlandet , skal jeg selv tjekke om onfone er "venner" med min vens mobil telefon ! I nogle lande har de kun aftale med mindre netværk . svarende til send en sms til Danmark men kun til Telia abonnementer...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

der skulle ikke være nogle problemer, selvom så ikke har en aftale med TDC.

men jeg er sikker på et fejlen ligger i england, så jeg vil forslå at din venninde tager kontakt til Virgin Mobil.

hvis det ikke er dem der har fejlen ville de også have lidt mere "pull" da de er en stor koncern, med alt fra mobil til rumfart.

Tak for svarene..

Problemet er ikke løst endnu nej, men jeg vender selvfølgelig tilbage og markerer som løst hvis det kommer dertil  Glad humørikon

Jeg vil bede min veninde forhøre sig ved hendes udbyder, og så må vi se hvad der sker.

Miela1 skrev"

Hej,

der skulle ikke være nogle problemer, selvom så ikke har en aftale med TDC.

"

Hejsa vil du mene at alle selskaber i EU har aftale med hinanden ? Som sagt med onfone, har de kun aftale med visse selskaber i feks. asien.. Og sms leveres simpelthen ikke (selvom det er til landets største selskab)..hvis modtageren har et "forkert" selskab.. Kan den situation ikke opstå i Europa ??? Er alle venner med alle ???

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja, ikke så simpelt, men ja.

der er regler for den slaks i EU, men det er ikke så meget problemet.

det der sker når du sender en besked til eller modtager en besked fra udlandet, bliver den besked sendt til et selvskab som har en aftale, og det selvskab sender den så vidre til dem så skal have beskeden, ligemeget om der er en aftale eller ikke.

det er faktisk lige meget lige meget hvor i værden, dog med det forbehold af Afrika der ved jeg nemlig at der er nogle selvskaber som ikke vil arbejde sammen med andre.

men gennerelt er det ligemeget hvilket selvskab du eller den du sender til har og hvor i værden så kan du få din besked. der er dog det at tager du en dansk mobil med til ex. sydamerika så er det det med aftaler der gælder for du skal bruge et selvskabs sende net som dit selvskab har en aftale med. men igen når du har sendt din besked eller ringet for den sagsskyld er det liget meget til hvem og hvilket selvskab.

Miela1 skrev : "men gennerelt er det ligemeget hvilket selvskab du eller den du sender til har og hvor i værden så kan du få din besked."

Tak for fint svar , men du har vel ikke ret ...(jeg håber du har) med mindre onfone's kundeservice ikke ved hvad de taler om !

Her er svaret fra onfone's kundeservice.... 

"""""Tak for din henvendelse.

Det selskab, som modtager benytter har vi ikke en aftale med, derfor kan vi ikke garantere, at vedkomne kan modtage. Vi har kun aftale med XXXXXXX. Dvs. du skal være heldig, hvis de modtager opkald og sms'er fra din telefon med Onfonenummer. Desværre.
At du har tilvalgspakken udlands sms, har ingen betydning for om du kan sende eller ej, det er blot billigere sms'er du kan sende til udlandet.
Jeg skal naturligvis beklage de gener du har måttet have i forbindelse hermed. """""""

....Og sms'erne kommer IKKE frem når jeg sender... Men de bliver faktureret... 

Omdømme 3

Hej,

Jeg vil mene jeg har ret, og jeg vil også gerne stå ved det selvom at onfone siger noget andet.

men jeg vil også anbefale at sender du mange beskeder til udlandet eller skal en tur til udlander at du anskaffer dig et internationalt taletidskort, da det er meget billiger en at bruge sin telefon i udlandet med et dansk teleselvskab.

Tak for svar og råd Miela1,

Jamen det fungerer jo virkelig sådan ... Hvis jeg sender en sms til X selskab (landets største) kommer den ikke frem, hvis jeg sender til Y selskab kommer den frem. ??? Det var også mit verdensbilled af SMS og teleselskaber der brød sammen da jeg hørte det...??? Kan du finde ud af mere ??? 

Tak, hvilket kort har du hørt om der slår Onfone's priser (0,65 øre per udlands sms) og gratis opkald til 70 lande inkluderet i de gratis opkaldstimer i pakkerne 2,5,10,15 timer??? Please fortæl ? Jeg glæder mig allerede til at spare ??

Omdømme 3

Hej,

her.

http://www.lebara.dk/price_online.php, det er godt nok ikke gratis at ringe men 10 øre pr sms. men jeg tror det ender op med at være billiger i den lange ende. også med alle de smser du sender som aldrig kommer frem.

hahaha "også med alle de smser du sender som aldrig kommer frem." !! Good one !

Men jeg tror du har fået priserne lidt galt Udlands SMS er ikke 0,10 øre , men 1,95 ifølge prislisten... ? 0,20 er vel Danmark eller ? Hvis du har ret skifter jeg straks til lebara imorgen... 

Omdømme 3

Ja, det kan da godt ske du har ret der. jeg havde ikke lige set at der stod andre priser længere nede.

jeg antog bare at når der ikke stod at det kun var danmark lige som med opkald, at det så var en enneel pris lige meget hvor, det skulle jo være et internationalt taletidskort.

Ok, så jeg bliver lidt hos onfone og TDC... indtil du finder noget super godt til mig !! Jeg tror altså ikke onfones 0,65 sms udland kan slås... Men hvis du kan finde ud af om min og onfones teori om mobil selskaber i udlandet er korrekt vil jeg blive glad.. ?

Hej Kify

Fik du nogensinde løst problemet?

Jeg har nemlig det samme problem...Min forældre sende sms'er fra UK via Virgin, men de kommer aldrig frem. Jeg har min mobil hos Onfone...  Onfone siger at det sker fordi TDC har ikke Virgin som udlandssamarbejdspartner. TDC kan ikke fortælle om det er rigtigt, og siger at problemet skal løses af Onfone..... Virgin siger at problemet ligger her i Danmark.....

Jeg her helt tabte midt i en cirkel.......

På forhånd tak!

Dawn

Hej, 

jeg bor i England og har siden påsken i år ikke kunnet modtage sms'er fra familie og venner i DK, men kun dem som bruger TDC netværk eller har TDC. Hvis de skifter til Telia netværk, så går deres sms igennem til mig. Jeg har kontaktet kundeservice hos TDC for at få en forklaring, men der var ingen forklaring at hente andet end der var et teknisk problem. Jeg har Vodaphone som tidligere har virket fint overalt i Europa. 

Jeg tror fejlen ligger hos TDC også for dig!

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P