SMS fra 1279

Jeg har to dage i træk modtaget en sms fra 1279 med teksten "nullnull". Jeg har aldrig sendt en sms til 1279. Ved en google-søgning på "1279" viser det sig, at der i diverse tråde på nettet advares mod sms´er fra 1279. Flere mobilbrugere, der har modtaget sms fra nummeret, er blevet faktureret fra firmaet bag 1279 med 45 kr. om ugen, uden mulighed for at stoppe den ugentlige fakturering. Nogle af brugerne har undersøgt sagen nærmere, og det viser sig, at de formentlig er kommet til at trykke på en reklame i en eller anden app, og at der skulle være tale om et abonnement på en IQ-test.

Nogle mener at vide, at 3, Telia og Telenor har lukket for tjenesten.

Jeg mener ikke, at jeg har trykket på noget, og det burde vel også være tydeligt, hvis man binder sig til et eller andet.

Jeg har ringet til TDC. De betragter det ikke som fusk, men som noget der ligger på kanten, og har altså ikke lukket for tjenesten.

TDC kan kun hjælpe mig på to måder. De kan lukke helt for min adgang til indholdstakserede tjenester, men så er der helt lukket, og jeg har ikke mulighed for at købe en lille app til min mobil eller at stemme i en konkurrence på tv etc. De kunne også hjælpe mig med navn, adresse, mailadresse og telefonnummer på firmaet bag 1279.

Jeg har prøvet at ringe til det opgivne telefonnummer, men den ringer optaget både dag og aften. Det samme er sket for andre jvr. de angivne tråde på nettet. De heller ikke har haft held af at kontakte firmaet skriftligt eller på mail.

Firmaet Netsize Danmark Aps, som står bag 1279, har en hjemmeside - eller rettere deres hovedfirma har en side http://www.netsize.com/, hvoraf det under "contact us" fremgår, hvilke afdelinger de har, og det viser sig, at de slet ikke har nogen afdeling i Danmark, som iflg. TDC ligger i Lyngby.

Der sidder tilsyneladende en eller anden bedrager med en pro forma adresse i Lyngby, som skovler penge ind på den her måde.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre - jeg har ikke lyst til at skulle betale 45 kr. om ugen for tid og evighed, og jeg er heller ikke vild med at lukke helt af for min mulighed for at benytte indholdstakserede tjenester.

TDC vil åbenbart ikke hjælpe på en effektiv måde!!!

Er der nogen andre der bliver udbyttet af firmaet eller er der nogen, der har en ide til, hvad jeg skal gøre?

7 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Polle2

Tak for dit indlæg.

Jeg er rigtig ked af at høre du har haft en træls oplevelse, jeg har faktisk selv prøvet at blive faktureret, for en SMS tjeneste jeg aldrig havde tilmeldt mig.

Det vi kan gøre i disse situationer er, som du selv skriver, at spærre for indholdstakserede sms’er samt og henvise til det firma, som har trukket pengene.

Hvis du har mistanke om at du er blevet snydt, og at det er en der har bedraget dig, så syntes jeg helt sikkert at du skal tage kontakt til politiet. Hvis politiet finder ud af at det er en bedrager, der snyder folk, så vil de tage kontakt til TDC, som så selvfølgelig vil lukke for tjenesten.

Jeg har også vedhæftet et link til vores hjemmeside omkring indholdstaksere sms’er: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=11090

Håber at mit svar kan hjælpe dit, ellers er du velkommen til at skrive tilbage Glad humørikon

Venlig hilsen

ThomasG

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Jeg har ikke fået flere SMS derfra, så hvis der ikke sker videre, lader jeg det passere. Hvis det sker igen, ved jeg hvad muligheder, jeg har.

Ha' en god sommer

Mvh. Polle2

Min søn på 13 år har sendt sms til 1279 i den tro at han blot skulle have en adgangskode til siden:

Link fjernet af Administrator

her har han kørt gennem en IQ test og efterfølgende fået ny kode og så videre. Det har betydet 3 x 150 kr på telefon regningen.

han skal selvfølgeligt vide at han ikke skal oplyse sit mobilnummer, men det site er under al kritik.

Jeg har skrevet til en adresse nævnt i sitet og hævdet min fortrydelsret:

Holusicka 2221/3
148 00 Prague 4
Tjekkiet
e-mail: mailto:iqtest.support@support247.me
tlf.: +44 20 8144 4962

og til den adresse der står nævnt i http:// kundeservice .tdc.dk /privat/faq.php?id=11091:

1279Netsize SA 
75, Rue d'Anjou
75008 Paris
Tel 80 88 74 17
helpdeskdk @ netsize.com
Farligt link fjernet, hilsen Bente

Jeg er ikke interesseret i at betale 450 kr til sådan en gang bondefangeri. Er det muligt TDC kan gøre noget ift. det firma som benytter 1279?

på forhånd tak

Jeg har fjernet indlægs opretterens private adresse oplysninger fra indlæg, idet dette er et offentligt forum, hvor der er adgang for alle, fra hele verdenen. Det er derfor ikke sikkert at have sin adresse ude offentligt på forum, hverken for den som lægger den ud, eller for andre brugere af forum, idet det vil blive mål for personer som samler den slags oplysninger, hvis det bliver kendt at her er noget at komme efter.

Jeg har desuden gjort indsatte links "sikre", sådan at andre ikke kan komme for skade at klikke sig ind på phising sider. Disse er tydeligvis indsat som oplysning, i god mening, men idet dette ikke er en officiel kanal ind i TDC og man derfor ikke kan skrive direkte til os på forum, men tværtimod er et kunde til kunde forum, er det ikke hensigtsmæssigt at have disse link i indlæg.

Hilsen

Patrick, forum Administrator

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HansHansen

Det er ikke særligt smart at lægge fuld adresse og e-mail i et svar/spørgsmål, det kan blive misbrugt af folk der netop søger på den slags ting, det er et offentlig Forum, som alle kan få adgang til.

hilsen Bente

hm, så er du oven i købet medlem af Det Kriminalepræventive Råd, du kan googles så let som ingen ting, ikke smart.

Min søn på 13 år har spillet en spil der hedder ¨ league of legends¨ på computer og han var ikke bevidst om at der skulle betales . Vi fik et chok da vi så regningen på hans mobil telefon

4*150 kr.

Har nogen et forslæg hvad kan man gør ?

Hilsen Nexha

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nexha

Nu spiller jeg desværre ikke selv League of legends, men jeg har nogle kammerater der gør og kender derfor lidt til det Glad humørikon

Så vidt jeg ved, er det som udgangspunkt et gratis spil at spille, men man kan godt købe nogle "Riot points" via sit dankort eller sin mobil, man så efterfølgende kan bruge til at købe ting for inde i spillet.

Nu kender jeg ikke mere til sagen end det du skriver, men jeg tænker at et godt bud kunne være, at din søn måske har købt nogle ting i spillet og det er derfor at han er blevet faktureret på sin regning? I så fald har han jo fået et produkt for hans penge, og så tænker jeg at i kan tage fat i selvskabet bag Leauge of legends for at høre om i kan lade handlen gå tilbage.

Jeg håber i finder en løsning på jeres problem

Med venlig hilsen

ThomasG

Hej Thomas

Tak for hjælpen, det er rigtigt som du siger med den spil men min søn vidste ikke at det vil komme til at koste noget da spillet var gratis til at state med. Men jeg har ringet og har spærret tjenesten 1279 så vi ikke få flere overraskelser.  Men jeg ved ikke om man kan fortryde inden for 14 dage !!! eller hvor kan man gør det!

Vh Nexha

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P