SMS fra 1278 på nyt mobilabonnement

Jeg har lige anskaffet mig et TDC Click mobilabonnement som et alternativ til det nyligt opsagte fastnet nummer. Simkort er modtaget, aktiveret og indsat i mobiltelefon. Det første der så sker er at der kommer en SMS fra 1278 med ordlyden: Kvittering, Du er takseret 40 kr. for dit polytones club abonnement... bla.bla.bla. Opsig abonnement: send STOP PL til 1278.

Jeg går ud fra at det er den forrige "ejer" af mit mobilnummer der har været på "1278 galejen" engang, men det er alligevel lidt chokerende at denne type beskeder kan cirkulere så lang tid efter..

Jeg går ikke ud fra at jeg bliver trukket de 40 påståede kroner, og jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at svare på SMS'en, men er der mon en måde hvorpå man helt kan undgå de indholdstakserede beskeder ?

Kunne være rart at høre andres erfaringer og/eller TDC's kommentarer.

Mvh. Thomas Hillerup

6 Kommentarer

Det var satans (ja undskyld mit franske) nu er jeg blevet trukket 40 kr. for den nævnte SMS.

TDC har svaret mig nedenstående (hvilket jeg syntes er at slippe en anelse billigt omkring det, da jeg da for dælen ikke har en kinamands chance for at undgå SMS'en med et helt nyt abonnement !!!)

(jeg HAR sendt en mail til den nævnte adresse, og skrevet at jeg vil have mine 40 kr. tilbage - jeg skal nok opdatere føljeton'en her hvis det lykkes)

Kære Thomas

Tak For din mail.

1278 tilhører:

Ericsson Internet Payment Exchange
Gesällvägen 23, 17281 Stockholm Tel. +45 33 88 30 26
dk.customerservice@ipx.com
www.ericsson.com/solutions/ipx/ 

Vi kan ikke spærre for det, men du kan tage kontakt til dem så de stopper.

V.Hilsen
Click-kundeservice

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hillerup

Det var dog fa.... hvad man bliver udsat for, glæder mig til at høre afslutningen på dine problemer, håber virkelig det lykkedes dig at få pengene tilbage.Gal humørikon

Cheer up young man, der er atter en dag i morgen.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Sidste nyt i denne føljeton er at jeg efter at have kontaktet 1278 firmaet pr. e-mail er blevet trukket yderligere 40 kr. for en SMS. Det kunne være man selv skulle starte sådan et SMS firma, der åbenbart kan operere i en gråzone, hvor både kunde og teleseskab ingen rettigheder har ???  

TDC: KAN DET VÆRE RIGTIGT at jeg skal lukke/opsige dette nummer for at slippe for de beskeder a 40 kr. pr. gang ???

Omdømme 3

Hej Hillerup

Det var dog fa..... at de kan opkræve 40 kr. for en e-mail??? Det lugter langt væk af bondefangeri.Gal humørikon

Googlede det sms nr. og fandt ud af, at det er noget med Funmobile.

Jeg vil ikke rådgive dig i hvad du skal gøre, men jeg ved hvad jeg selv ville gøre. Kontakt Operation X, Morten Spiegelhaur skal nok finde en løsning.Blinkende humørikon

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej hillerup

Faldt lige over denne artikel fra Funmobile, jeg tror godt nok du er på den ,bare fordi den forrige ejer ikke har afmeldt det.

Se link: http://dk.funmobile.com/help.do

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Det er under al kritik at TDC ikke vil hjælpe mere. Du har købt et produkt hos den som ikke virker efter hensigten og så skal de hjælpe, længere er den ikke.

Skriv en adversel til fremtidige TCC-kunder på TDCs-facebook, måske det kan sætte noget i gang.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)