Svar

Slut med at downloade TDC Play-musik?

Hej.

Har TDC nu helt afviklet muligheden for at afspille musik, der er downloaded fra TDC Play?Gal humørikon

Nu virker hverken gammel eller ny adgangskode. Bruges gammel kode får man nu blot ikke adgang. Bruges den nye gældende adgangskode til TDC Login får man først en sikkerhedsadvarsel (om at navn på websted ikke passer med certifikatet), vælger man at fortsætte på trods af advarslen får man beskeden "Du har ikke Play-adgang". Men i henhold til selvbetjening er der play-adgang.

Det er vist på tide at forlade brugen af TDC Play, og finde en anden udbyder. De andre dele af TDC Play (serier, film og TV) virker heller ikke hos mig, da der på computeren er installeret den version af Verimatrix ViewRight, der kræves for at bruge YouSee Play (hvor man med et YouSee Plus kabel-TV abonnement har webadgang til de fleste af de TV-kanaler, man abonnerer på).

Hvilken forklaring har TDC på disse problemer?

icon

Bedste svar af Stefan 3 juni 2015, 10:36

Hej Erik

Nikolaj har givet svar i tråden, der er oprettet i den offentlige del af forum nu.

Vi holder øje med de spørgsmål der kommer, så fyr endelig løs, hvis der er noget. Glad humørikon

/Stefan

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Mit virker heller ikke - mon ikke der bare er et midlertidigt problem med deres certifikater.

Screenshot_2.jpg

Min selvbetjening bekræfter i hvert fald at jeg har "play"

Screenshot_3.jpg

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Morgen,

Jeg afventer lige nu svar på jeres spørgsmål hos de produktansvarlige, og vender tilbage snarest muligt!

/Ulf
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Screenshot_1.jpg

Hej

Hvis ikke jeg tager meget fejl, så er der kommet en udmelding fra TDC. 

se indlæg her

Alle de mange måneder med spekulationer om hvad problemet kunne være, og alle de indlæg hvor vi har svaret at det blot var loginproblemer og at det ville blive rettet på et tidpunkt.  Jo go' daw du!

Det kan vel ikke være en pludseligindskydelse, så jeg vil da lige spørge om jeg er den eneste superbruger der føler sig til grin? 

Hej.

Altså - TDC bliver NØDT til at komme med en udmelding i sagen om TDC Play, ellers føler superbrugerne (og andre) sig da til grin når vi bliver ved med at svare i indlæg, at "TDC arbejder på at løse problemet", hvis TDC i virkeligheden arbejder på en afvikling. Eller er det hele TDC, der måske er ved at blive afviklet gennem et salg? Endvidere: Datoen i driftsinformation for problemets opståen passer ikke, der var problemer med licensfornyelse allerede i starten af december 2014 for nogle brugere.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej MS-ERIK

Der arbejdes ikke på en afvikling af downloadet musik på TDC Play, der arbejdes på en løsning, men det er desværre ikke helt ligetil, hvilket også er årsagen til, at det tager lidt tid.

Det er helt korrekt, at der er tale om 2 forskellige fejl, og at den ene opstod omkring december 2014. De er bare slået sammen nu. 

/Stefan

Hej.

I den offentlige Forumkategori om TDC Play ligger der nu massevis af kritiske indlæg fra brugere om at TDC Play-musik ikke kan afspilles. Der er tilsyneladende også opstået diverse rygter, herunder den med at downloading af musik er under afvikling.

Selv om det ikke fremmer løsningen af problemet, mon så ikke at brugernes tilfredshed med TDC vil stige hvis TDC lægger mere information ud om problemet, f.eks. direkte på forsiden af TDC.DK, og også specificerer mere hvori det tekniske problem består - der må jo være sket et eller andet galt et eller andet sted da problemet opstod - kan man ikke skrive noget om det?

Har TDC tænkt på at nogle brugere måske vil kræve kompensation, f.eks. nedsat abonnementsbetaling, fordi man betaler for en ydelse, der ikke leveres? Selv om man ikke betaler til TDC Play separat, så må det indgå i den samlede abonnementsbetaling, da musikken vel ikke er stillet gratis til rådighed fra kunstnernes side?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej MS-ERIK

Det er altid en vurderingssag, hvorvidt fejl skal lægges på forsiden eller ej. I denne omgang har vi valgt at lade være.

Der vil ikke være kompensation for perioden. For det første er det en reelt set ikke noget, man betaler for - det følger bare med abonnementet. For det andet er det stadig muligt at afspille musik fra play.tdc.dk og fra apps.

/Stefan

Hej.

Fejlen på TDC Play med at man ikke kunne forny licenser er rettet, så nu fungerer TDC Play igen - efter at der har været forskellige slags driftsforstyrrelser siden begyndelsen af december 2014.

Men jeg mener stadig at TDC ville være sparet for en masse negativ kritik i den offentlige del af TDC Forum hvis man havde orienteret tydeligt om fejlen, herunder hvad der egentlig skete da fejlen opstod.

Hej.

Her er en artikel fra Computerworld, der forklarer TDC Play-fejlen, der var skyld i at licenser til downloaded musik ikke kunne fornyes:

http://www.computerworld.dk/art/233576/brugerne-raser-tdc-peger-sin-musiktjeneste-mod-forkerte-servere

Billedet i Computerworld må være fra en gammel Play-version eller en anden platform end en Windows-computer, sådan ser billedet ikke ud på min computer.

Så bliver mistanken bekræftet (selv om TDC benægtede det den 23-03-2015 i nærværende tråd), at det snart er SLUT med at kunne downloade musik fra TDC Play og efterfølgende afspille den hvis man erhverver en licens.  Gal humørikon  Til orientering er dette oplyst i en tråd i den offentlige del af TDC Forum.

Se her, hvor et billede af boksen med informationen indgår:

/t5/TDC-Play/Slut-med-at-downloade-musik-fra-TDC-Play/m-p/154536#M8773

Som det er skrevet kom boksen med oplysningen i forbindelse med erhvervelse af en licens til TDC Play-musik i en preview-version af Windows 10, men det kan ikke have noget med Windows 10 at gøre. I øvrigt blev licensen erhvervet i Windows 10 uden problemer, men om en måned vil det være SLUT.

Hvis det er rigtigt at muligheden for at downloade musik fra TDC Play udgår fra 30. juni 2015 bør TDC så ikke ændre beskrivelsen i denne hjælpetekst?

http://kundeservice.tdc.dk/tdc-play/funktioner-og-brug/afspil-og-download-musik-paa-din-computer/windows

Bør TDC desuden ikke oplyse om ændringen på andre måder end kun at gøre det når brugeren vil forny sin licens?

Hej.

Det er måske ikke rigtigt at TDC ændrer sin Play-tjeneste?

Der er i dag set skærmbilleder med en login-boks til licenserhvervelse, hvor der IKKE stod noget om ændringer. Det var den gamle boks, der var kommet igen. Betyder det at muligheden for at downloade musik fra TDC Play alligevel ikke ophører?

Men ændringen er åbenbart af Camilla Sebelius, kommunikationsrådgiver i TDC Consumer, oplyst til et andet medie, "recordere.dk".

Hvis nogen fra TDC læser denne tråd, kan det så ikke blive bekræftet eller dementeret at muligheden for at downloade musik fra TDC Play ophører 30. juni 2015?

Som superbruger ønsker man naturligvis ikke at skrive noget sludder til brugerne af TDC Forum.

Hvis det er korrekt, kan TDC så ikke i en overgangsperiode genindføre muligheden for at brugerne kan KØBE musikken, og på den måde kunne beholde den og kunne afspille offline?

Omdømme 2

Badge +3
Hej Erik

Nikolaj har givet svar i tråden, der er oprettet i den offentlige del af forum nu.

Vi holder øje med de spørgsmål der kommer, så fyr endelig løs, hvis der er noget. Glad humørikon

/Stefan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P