Slingbox

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har indtil nu haft min slingbox sat op til routeren "netgear". Nu har jeg fået en TDC Homebox.

Når jeg skal sætte min slingbox op igen, kan jeg ikke vælge en router, der hedder "Sagemcom", som der står i bunden af TDC Homeboxen.

For at kunne sætte slingboxen til skal jeg bruge brand og model på min router.

Er der nogen, der ved, om jeg kan bruge en TDC Homebox, når jeg har en Slingbox, eller er jeg nødt til at gå tilbage til modem for sig og routeren "netgear" for sig?

7 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Troest

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum og velkommen til.

Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig så godt jeg nu kan. Dog er jeg lidt i tvivl om dit endelig spørgsmål.

For det første så virker min egen Slingbox fint med HomeBoxen, men mener du ikke at Slingboxen forsøger at forbinde trådløst til din router? Hvis ja, skal du bruge SSID (netværksnavn) og Netværksnøglen (adgangskoden til dit trådløse signal på routeren). Disse oplysninger finder du netop under bunden på boxen.

Jeg håber det var svar nok. Hvis ikke, høre jeg gladelig for dig igen herinde.

Tusind tak for dit svar. Det trøster mig meget, at du uden problemer har TDC Homebox og slingbox.

Jeg tror, at mit problem er, at min slingbox ikke kører på samme IP adresse hos TDC og i "remote wieving". Det er hvad Viasat kom frem til.

Jeg kan godt se TV på min computer i hjemmet men ikke uden for hjemmet.

Hej. Jeg tillader mig at "blande mig" da jeg har et helt tilsvarende problem. Jeg har netop haft besøg af en teknikker fra TDC som har opsat en Sacemcom Homebox. Før havde jeg en trådløs router af mærket Belkin.

Nu virker min Slingbox ikke længere. Det er en "solo" og er ikke rådløs men med kabel.

Jeg kan læse mig frem til, at broblemet er, at der ikke kan tilsluttes en router til en router. Min Belkin er derfor taget fra.

Jeg vil derfor forbinde min Slingbos direkte med kabel til Homeboxen. Men den står ikke listet som understøttet på opsætningssiden fra slingbox. Jeg går så "udenom" og vil benytte den mulighed at ændre i IP-adressen som det står på TDC´s hjemmeside at man skal. Altså lave en opsætning i Homeboxen hvor jeg sætter fleben i "DMZ" og opgiver IP-adressen til 192 168 2 100. Men når jeg så klikker på "gem" skriver den at "The host does not belong to any recognized LAN" Hm....?

Hvordan får jeg min Slingbox til at "tale" sammen med min Homebox.

Ps - den finder minSlingbox på pc når jeg laver "setup" og jeg kan således se tv på min pc. Det er når jeg vil kunne streame udenfor eget netværk til min Ipad f.eks det går galt. Det kunne jeg meget nemt med min Belkin router.

Giver det mening ??

Vh Henrik

...og lige en ting mere jeg glemte før:

jeg har også forsøgt at skrive min SSID netværksnavn (TDC-xxxx) og min netværksnøgle (axxxxxxx) ind i opsætningen men Slingbox opsætninger kommer ud og siger den ikke kan genkende routeren ??

Vh Henrik

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Prøv lige at tjekke IP adresserne i din Sacemcom.

192.168.2.xxx er ikke standard subnet for Sacemcom.

Du kan i Sacemcom's indstillinger se alle DHCP klienter.

Her kan du også se den tildelte IP adresse for din Sling box.

Den vil højst sandsynligt hedde noget der ligner 192.168.1xx

Den er den adresse du skal bruge til din DMZ.

@jeps-92:

Super - tak for hjælpen...!

Det virker nu.

Til andre som måske er i tvivl, så lavede jeg den fejl, at jeg skrev den IP som er givet i den vejledning som ligger inde på TDC´s hjemmeside om emnet. Det er naturligvis ikke den rigtige.

Men ovenstående svar hjalp mig. Den ville dog ikke acceptere koden så jeg fandt den ved at skifte IP.

Venlig hilsen en glad Slingbox ejer !

Hej Alle

Jeg ved godt at denne tråd er nogle måneder gammel, men jeg håber alligevel I kan hjælpe mig.

Jeg har også købt en slingbox, som er sat op hos mig, således at mine forældre kan se TV i Spanien hvor de bor.

Og jeg har ligeledes en TDC Homebox da jeg har homeduo.

Problemet er, at slingboxen bliver smidt af nettet i tide og utide selv om jeg har lavet port forward af port 5001.

Når jeg tilslutter slingboxen dukker den op under DHCP forbindelser, men når rettighedstiden på 60 minutter er gået, så fornyer den ikke automatisk rettighedstiden (som min iphone og mac f.eks. gør), men så står status blot som udløbet?

Jeg har også prøvet at tildele slingboxen en fast ip-adresse, men dette synes stadig ikke at virke.

TDC vil ikke supportere på dette, da slingboxen ikke er deres produkt, dem der har solgt slingboxen ved ikke en skid om TDC og jeg kan ikke finde noget mere konkret på nettet om dette :-(

Håber virkelig på hjælp.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P