sletning af Homedisk online back up

Jeg skal have slettet min online back up da det hele har været taget ned på pc'en til oprydning og så skal jeg have lagt mit nye opryddede filer op.

Er der nogen som ved hvordan det kan slettes der oppe

9 Kommentarer

Hej Freddy-R

Jeg har fundet Patrisk's kæmsvar: 

/t5/Bredb%C3%A5nd/Homedisk-opsiges-total-sletning-af-filer/m-p/64773#M9574

Og for dette fortjener jeg en løst tråd, syns du ikke?

Ud for mit svar er der en knap hvor der står Accepteret som løsning. Prøv at se om den virker. Humørikon griner højt

Hej

Hvis du fjerner filer (enten via cut-paste eller sletning) fra HomeDisk, bliver de samme filer automatisk overført til serverens papirkurv, hvor de ligger i 45 dage inden de slettes permanent.

Overførslen til serverens papirkurv sker næste gang HomeDisk synkroniserer med Online Backup.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej cy Glad humørikon

Det burde jo fungere, som du beskriver det, men hvad gør jeg så, når jeg har 19 filer fra 2010 ligende i min online backup (ca. 4 GB i mappen Dokumenter), som jeg gerne vil have slettet, og disse filer IKKE ligger på min HomeDisk?

Mvh

Stephen

Hej Stephen

Du har 2 valgmuligheder:

1) Du kan lade dem ligge og tilgå dem online. I det tilfælde bliver de overskrevet når du når op på 500GB plads på din fysiske HomeDisk (og de er uploaded).

2) Du kan slette dem online. Det gøres ved at logge på via MIT TDC. Log ind på din HomeDisk (klik videre på sikkerhedsadvarslen om sikkerhedscertifikat) og marker den folder eller de filer du vil slette og tryk på funktioner nederst i skærmbilledet (stort skraldespandsikon).

Hvis det ikke virker for dig kan du ringe til vores Hotline og få hjælp Glad humørikon

Tsk tsk, så var et medlem af familien logget ind på hjemmesiden uden jeg var klar over det.

Til de der er måtte være i tvivl, så er ovenstående indlæg af Celana mit værk...Humørikon flov

Linket til HomeDisk fjernadgang finder du her: http://mit.tdc.dk/homedisk/

1) Klik på den grønne svensknøgle, dernæst klik samme sted (svensknøglen igen).

2) Klik ok!

3) Klik på Online Backup under Applikationer.

4) Klik på "Gendan database".

Dernæst skulle dine filer gerne synkronisere igen og du bør kunne finde/slette de filer du gerne vil.

Tak for forklaringen "Celana", (var ved at få kaffen galt i halsen over ordene "vores hotline")Meget glad humørikon

Hej Freddy

Jeg var sikker på at jeg havde den rigtige løsning men nu er jeg i tvivl. En løsning på dit spørgsmål, er i hvertfald ikke indlægget "Tak for forklaringen Celana."

Vil du være sød, at se ude til højre unde indstillinger, der kan du trække accepteret som løsning tilbage, og derefter vil jeg bede dig om at klikke accepteret som løsning ud for det indlæg som du synes fortjener en anderkendelse og fordi en bruger hurtig kan komme til det indlæg som du markerer som løsning på din tråd.

Jeg har i dag talt med TDC hotline og pt. er der ikke en løsning, men nu arbejder de på at finde en, så man ikke skal blive ved med at vente på tekniken selv sletter efter 45 dage. men men men TDC

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Celana og cy

Tak for tilbagemeldingerne, men det løser nu ikke mit problem. Trist humørikon

Når jeg tilgår min Homedisk - uanset om det er via tilslutningen som netværksdrev, via min browser eller via TDC's hjemmeside - så ligger filerne IKKE på Homedisken, og så jeg kan jeg jo ikke slette dem som beskrevet! Derfor vil jeg gerne slette dem direkte i min online-backup, men den funktionalitet findes beklageligvis ikke.

Det hjælper heller ikke at gendanne databasen. Det har jeg gjort adskillige gange, men det får ikke de gamle filer, der fejlagtigt ligger i online-backup'en, til at genopstå på min Homedisk.

Jeg har derfor indtil videre måtte slå mig til tåls med, at det er bedre at have for mange filer i online-backup'en end at have for få! Meget glad humørikon

Jeg kan så forstå, at når jeg om adskillige år når grænsen på 500 GB på Homedisken, så vil de uønskede filer i online-backup'en blive overskrevet!? Kun tiden kan vise, om det nu også er rigtigt, for en tidligere Homedisk-ansvarlig TDC-medarbejder har oplyst, at der ikke er nogne grænse for, hvor stor online-backup'en kan være. Jeg risikerer jo også, at TDC har udvidet min lagringskapaciteten inden jeg når de 500 GB, og så er jeg jo lige vidt! Meget glad humørikon

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)