Skype gør min forbindelse langsom

Hej
Som sagt, gør skype min forbindelse meget langsom,
Jeg har prøvet at genstarte routeren og det virkede ikke.. Nogle der har et forslag til hvad der kan være i vejen [i] ?

Hastigheds test med Skype: 0.40 Download - 0.09 Upload
Hastigheds test uden skype: 7.49 Download - 0.89 Upload
Og det er en meget lovende hastighed uden skype [i] 

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Quarter

Nu har jeg selv, brugt Skype i mange år, uden problemer.

Men undersøgte lige, om det var et typisk problem, og fandt så dette link: http://tips4pc.com/networking/is-skype-slowing-down-your-internet.htm

Ifølge forfatteren på dette link, giver man skype tilladelse, til at tage dele af din båndbredde, når du installerer softwaren. Har ikke selv læst Skype's vilkår og betingelser igennem, så kan ikke selv verificere dette.

Nu fortæller du ikke, om skype, KUN gør din forbindelse langsom, når du er midt i en samtale, eller bare så længe programmet kører.

Håber du kunne bruge mit svar til noget, ellers skriver du bare igen Glad humørikon

Alex

Hej Alex!
Tak for dit link, som jeg har kigget på, problemet er bare, at det har virket før, det er først de sidste 3 dage at min download hastighed falder fra ca. 7mb til ca. 0.4mb i det jeg tænder for skype.
Vi har 3 computere i huset hvor den ene er på kabel og de 2 andre er trådløse, og det samme sker ved dem alle sammen Trist humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Tak for svaret!

Vil gerne lige vide, er det kun under et opkald, at hastigheden falder, eller er det så længe, Skype kører i baggrunden?

Lige nu, kan jeg kun komme i tanke, om 3 mulige løsninger:

1. Geninstaller Skype, skaf dig en uninstall klient, fjern alle spor af skype, og geninstaller det igen (måske en ældre version, hvis du kan finde det)

2. Opgrader din hastighed, det virker ikke som om at skype "stjæler" en procentmæssig del af din båndbredde, men derimod blot de her 5-6 mbit. Derfor vil det måske kunne betale sig at opgradere til en 20 mbit forbindelse, hvis du gerne vil vide om det er muligt, så skriv lige en privat besked til mig, med dine personlige oplysninger.

3. Brug internettet, der er sikkert millioner af andre Skype brugere, der har siddet i samme situation som dig, måske har nogle fundet en smart løsning. Google er virkelig din bedste ven, i sådanne situationer Glad humørikon

Alex

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alex

Det med mere hastighed hjælper ikke så meget, vi har 20/2 og hos os er Skype også langsom.

Når jeg Skyper med min datter for jeg tit en meddelelse om at "forbindelsen  er for langsom" og det er ret irriterende.

Godt nok Skyper vi fra min mands bærbare, men det skulle vel ikke være noget problem, han er koblet på trådløst gennem vores forbindelse hos TDC.

hilsen Bente

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P