Skiftning af IP.

Hej.

Jeg har TDC HomeDuo. Det er pakken med telefoni og bredbånd.

Jeg har her på det sidste prøvet at få skiftet min IP-Addresse men uden held. Jeg har bla. prøvet at logge ind på selve routeren(TDC Boxen/Sagemboxen). Ved at skrive: 192.168.1.1 oppe i browseren og derefter rode lidt rundt med indstillingerne, men uden noget resultat.

Her igår aftes prøvede jeg så at 'reset' tdc boxen, og lade den står slukket natten over men heller ikke med noget resultat.

Er der nogen som har nogle andre løsninger som virker? - Udover selv at ringe ind til TDC at bede dem om at skifte IP'en. IP Adressen er dynamisk, dette er jeg 100% sikker på.

Mvh

Benjamin

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Hmm..

Hvorfor vil du ha din IP skiftet ? Normalt betaler man jo for netop at ens IP ikke skifter... Så det må da være en fordel for dig, at der ikke er alt det der IP skifteri ??

Eller er der andre omstændigheder der ligger til grund for at du gerne vil ha at din IP ændres ??

Nu har jeg med vilje ikke nævnt de muligheder der er, for at din IP ikke skifter... Så må du jo selv afgøre om du synes dette spørgsmål er værd at arbejde videre med...

CVX

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Så vil jeg da fortælle hvordan du har bedst mulighed for at få din IP adresse til at skifte.

du Tager strømmen til din router, går en tur med hunden eller noget andet der tager noget tid.

så når du kommer hjem efetr en time eller 2, og så skulle du gerne have en ny IP, men kun hvis IPen i mellemtiden er blevet brugt af en anden.

edit:

Men det er kun hvis det er din udventige IP du vil skifte.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Ja miela1..

Det burde virke... Men jeg forstår bare ikke hvorfor det er et problem at hans IP ikke vil skifte ?

Om han er tildelt den ene eller den anden IP betyder jo i realiteten ikke en dyt...!!

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om der ville betyde noget i forhold til at han nu er låst på den samme IP - er af grunde der normalt involverer noget der balancerer på kanten af loven...

Men måske tager jeg fejl ?

Desuden skriver han jo også, at han har haft slukket for den hele natten - så tror jeg da næppe en time eller to vil hjælpe ret meget.. Selvfølgelig er der mere aktivitet i dagtimerne på nettet, meeeen...

CVX

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej, CVX.

nej du tager ikke fejl, folk som har lavet noget uden grå sone melle lovligt og ulovligt, er typisk dem der vil skifte deres IP, ganske uvidene om at det ikke gør den store forskæld, da udbydere ikke bare kan se hvem af deres kunder her den IP nu, de kan også se hvem der har haft den IP førOverrasket humørikon

der vor det er interesant at skrifte IP er hvis man ofte bliver udsat for hakker angrab, eller hvis man er blevet smidt ud af et forum eller andet der bruger IP til at kontrollere at brugeren ikke bare skirfter sit brugernavn.

det er godt nok ikke noget man bruger så meget mere(At blokere IPer) da langt de fleste Brugere i dag faktisk ikke ved noget om computere, og så er det meget nemmere at ligge en cookie på computeren, folk veg gennerelt ikke hvordan man fjærne de cookies.

Det er ikke eltid det virker at slukke sit udstyr når man vil skifte IP, da der er flere pare mertere der skal opfyldes, 2 af dem er:

din IP lease time skal udløbe.

en anden skal optage den ip mens du er væk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)