Skifte IP adresse på Homebox

Kære Alle

Håber der er nogle der kan hjælpe. Mit spørgsmål omhandler installation af HomeDisk.

Jeg har netop modtaget min nye HomeDisk. Jeg kan imidlertid ikke finde den på nettet. Jeg har prøvet at følge diverse guides, ligesom jeg har prøvet at skrive både "HomeDisk" og "192.168.1.5" som anført i vejledningerne.

Problemet er ganske givet, at jeg i min HomeBox (TDC Router) har ændret min IP-range fra 192.168.1.X til 192.168.0.X. (Jeg vil helst ikke pille yderligere ved dette opsæt, da det vil påvirke HELE mit netværk, med adskillige maskiner, TV osv.)

Da TDC har opsat HomeDisken med en fixed IP-adresse, som jo altså er 192.168.1.5 (i stedet for auto), kan jeg altså ikke se HomeDisken på mit netværk (ligger ude for range) ligesom jeg ikke kan komme ind i Firmware på HomeDisk og der ændre IP-adressen til at ligge inden for range.

Jeg har også prøvet at sætte HomeDisk op på en gammel TDC Router jeg havde liggende (uden den dog blev sat på nettet, men alene anvendt som "intern router"), der kørte i den rigtige range. Dette medførte alene en fejlmeddelse da den ikke kunne få fat i nettet.

Så mit spørgsmål er: Hvordan kommer jeg ind og får ændret IP-adressen i HomeDisk, så den kommer inden for range af mit netværk, altså lander med en IP-adresse der hedder noget med 192.168.0.X.

Mvh. Hans

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

HANSJA skrev:

Så mit spørgsmål er: Hvordan kommer jeg ind og får ændret IP-adressen i HomeDisk, så den kommer inden for range af mit netværk, altså lander med en IP-adresse der hedder noget med 192.168.0.X.

Du forbinder homedisken direkte til en computer som du manuelt giver en ip-adresse i samme range. f.eks. 192.168.1.4 Herefter burde du kunne komme i kontakt med din Homedisk og ændre dens ip til en ip du ønsker og som passer til dit eksisterende opsæt. Herefter sætter du computeren op som det var før og forbinder Homedisken til Homeboxen. Ovenstående burde virke hvis det altså er muligt at ændre ip på Homedisken.

Kære Droid

Mange tak for dit svar, som jeg klart vil prøve. Jeg må dog lige spørge dig, hvordan jeg giver min PC en IP adresse inden for den nævnte range, så den kan tale med HomeDisk?

Bedste hilsner

Hans

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hans

Du kan ændre en del ting i avancerede  indstillinger i din homedisk, husk det er på eget ansvar.

Se link:  http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/?id=24020

hilsen Bente

GODT NYTÅR

Kære Bente

Mange tak for dit svar. Jeg var opmærksom på muligheden som anført. Problemet er imidlertid, at jeg slet ikke kan komme ind på HomeDisk - og dermed til avancerede indstillinger - da den som nævnt ligger uden for range. Så jeg skal finde på en måde at kontakte HomeDisk på - indenfor range - så jeg netop kan komme til avancerede indstillinger og der ændre IP-adressen for HomeDisk.

Godt nytår retur til dig Glad humørikon

Hans

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

HANSJA skrev:
Kære Droid

Mange tak for dit svar, som jeg klart vil prøve. Jeg må dog lige spørge dig, hvordan jeg giver min PC en IP adresse inden for den nævnte range, så den kan tale med HomeDisk?

Bedste hilsner

Hans

Hej Hans

Her er der en lille guide til Windows7: http://portforward.com/networking/static-win7.htm

Fremgangsmåden er nogenlunde den samme til de andre windows-versioner.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)