Skift sprog i outllok express

Hej.

Er der nogen der ved hvordan man skifter overskrifterne i outlook express 6.,

Mit problem er at min mails godt nok står på dansk, mens hovedlinierne står på engelsk, det er en XP media center pc jeg har.

Hilsen Jørgen.   

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jørgen

Jeg har en bærbar Dell Inspiron med XP Media Center Edition installeret. Da jeg fik computeren for 4 år siden, var teksterne i XP og de integrerede programmer på dansk, men hen ad vejen er flere og flere af teksterne i programmerne skiftet til engelsk.

Forklaringen er, at XP Media Center Edition en engelsk version, hvor Dell oprindelig har lagt en dansk sprogpakke oveni. Efterhånden som min XP er blevet opdateret med nye Servicepacks, og sprogpakken ikke er blevet opdateret, så er en del af teksterne skiftet til engelsk Trist humørikon

Hvis årsagen til at du oplever engelske overskrifter er, at du har en sådan XP Media Center Edition med efterinstalleret dansk sprogpakke, så tror jeg desværre ikke, at du kan få ændret overskrifterne i din Outlook Express til dansk.

Mvh

Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det skyldes at Windows XP Media Center grundlæggende er et engelsksproget program hvor der bare er lagt en dansk sprogpakke ovenpå.

Du kan se her hvordan du eventuelt kan ændre det:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/39338/

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej FN

Tak for afklaringen.

Den danske sprogpakke var installeret på min bærbare Dell med XP Media Center da jeg fik den i 2007, og jeg kan se, at dit link viser et indlæg fra spywarefri.dk i 2007. Der er vel derfor ingen idé i, at jeg geninstallerer sprogpakken? Den kan formentlig heller ikke "håndtere" de opdateringerne af XP, der er installeret siden 2007?

Jeg går også ud fra, at den danske sprogpakke er installeret på Jørgens computer, da det tilsyneladende "kun" er Outlook Express, der har nogle engelske tekster.

Mvh

Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stephen.

Det er efterhånden en del år siden jeg har været stillet overfor denne problematik. Jeg husker bare at der er mange der har haft problemer, netop fordi Windows XP Media Center var sådan en mærkelig klon, - altså et engelsk program med en dansk sprogpakke oveni.

Hvis man efterfølgende har hentet mange opdateringer, - og det har man jo når man stadig har XP, så tror jeg det er tilrådeligt at lade tingene være som de er.

Det er vel også kun et spørgsmål om tid inden Jørgen opgraderer enten sit postprogram eller sit styresystem.

Anyway, - ikke et ondt ord om XP. Jeg har selv XP på den ene af mine 3 computere, og jeg kunne ikke drømme om at skifte styresystem på denne computer. XP er den bedste Windows version hidtil, - efter min mening, men der kommer jo en dag hvor det er slut med opdateringer, - og hvad Outlook Express angår så er det flere år siden det sluttede.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Hej FN

Jeg er helt enig i dine betragtninger.

Min bærbare er kun en sekundær pc, da jeg har en ny stationær med Windows 7. Jeg har levet med den "dansk/engelske" XP-version på den bærbare i lang tid, og har ikke tænkt mig at gøre noget ved sprogforvirringen Blinkende humørikon

Mvh

Stephen

Hej alle.

Tak for jeres hurtige svar,jeg ved ikke om jeg stadig har sprogpakken, for min computer gik ned og måtte startes forfra, hvor jeg jo startede med 60-80 opdateringer til XP.

Med venlig hilsen

Jørgen.

Omdømme 3

Hej Jørgen

Hvis din Windows XP i øvrigt "taler" dansk, og det kun er Outlook Express, der er problemet, så har du formentlig sprogpakken installeret.

Hvis du har mod på det, kan du jo selvfølgelig prøve at følge den vejledning fra 2007, som FN har linket til, men det er ikke sikkert, at det løser dit problem - og måske tilfører det nye Blinkende humørikon - så det kan være, at det sikreste er bare at lade din XP version være som den er - hvilket jeg som nævnt har valgt at gøre med min.

Mvh Stephen

Hej stephen.

Jeg prøvede at følge hans anvisning men opdate roolluppen kunne jeg ikke få ned, så jeg må nok gøre som dig også finde mig i den smule engelsk, det er jo heller ikke noget problem, men det var jo bare sjovt hvis man kunne havde lavet det om.

Med venlig hilsen

Jørgen. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)