Svar

Skal mobilt bredbånd fra andet selskab afinstalleres?

Jeg har hidtil haft mobil bredbåndsforbindelse fra selskabet 3, men har bestilt og modtaget et modem fra TDC. Det er imidlertid ikke muligt at installere dette, fordi PC'en tilsyneladende "tror" at det er det sædvanlige modem og åbner det sædvanlige 3-vindue - og den nye pinkode fra TDC virker ikke her. Begge modems er af Huawei-typen.

Mit spørgsmål er: Er jeg nødt til at af-installere den mobile bredbåndsforbindelse fra 3, før jeg kan installere TDC's? Eller spurgt på en anden måde: Kan man kun have een type bredbånd ad gangen på sin PC?

icon

Bedste svar af lha 9 april 2011, 10:50

Jeg har brugt samme prg.(Mobil Partner) til både Oister, Telia, g TDC.

Man kan oprette en profil per selskab d.v.s. med korrekt APN for hver profil, og så vælge profil efter udbyder(SIM) når man starter program. Annuller auto start af installation, når modem sættes i USB port.

Start program vælg profil.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Det her er ikke noget jeg ved meget om, men hvis du får det sædvanlige 3-vindue, tyder det på du benytter SIM-kortet fra 3 i stedet for TDC's SIM-kort.

Ja, det er også min konklusion, at 3's SIM 'spærrer' for TDC's - og så er vi tilbage ved spørgsmålet om man kun kan have én mobil bredbåndsløsning på sin PC - Er der nogen, der har erfaring med at have bredbånd fra flere teleudbydere installeret? 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints lha har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har brugt samme prg.(Mobil Partner) til både Oister, Telia, g TDC.

Man kan oprette en profil per selskab d.v.s. med korrekt APN for hver profil, og så vælge profil efter udbyder(SIM) når man starter program. Annuller auto start af installation, når modem sættes i USB port.

Start program vælg profil.

Mobilt bredbånd fra andet selskab afinstalleres hvordan skal det gøres?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)