Skal man have kompensation for dårlig behandling ved klage ?

Hej Alle TDC kunder,

Åbent spørgsmål. Hvis man som forbruger har indsendt en klage vedr. sit produkt og man dertil blkiver svaret hårdt og med total ansvarsfralæggelse fra TDC's side. Bør man så kunne efter spørge en form for kompensation eller skal man tage sig til takke med den dårlige behandling ?

PS. konsulenten efterfølgende giver mig ret i ovenstående men vil ikke foretage sig nogen form for symbolsk godtgørelse.

13 Kommentarer

"Reparationer refererer til en kompensation og/eller betaling givet til den sejrende part fra den tabende efter endt konflikt." 

Hvis du kan bevise at TDC har ødelagt dit produkt, altså ikke givet dig det de lover og at de har givet dig ret i en endt konflikt hvor på det ikke kun er et spørgsmål om firmaets morale kan der gives kompensation.

Kompensation skal ikke være en almindelig ting som kunden har krav på, det skal gives i tilfælde hvor du føler dig snydt eller dårligt behandlet med deres produkter.

Kundeservice skal ikke give dig kompensation da du altid har krav på at snakke med en højere stående medarbejder hvis du føler dig dårligt behandlet.

Danske supermarkeder giver heller ikke kompensation på dine vare fordi at personen i kassen har en dårlig dag. Giver dig ret i at det ikke burde forekomme men mennesker er mennesker og du kan til en hver tid angive den medarbejder du har snakket med pr. Mail hvis du føler dig dårligt behandlet.

Hvor fedt du skriver det. Jeg fik ret i alle mine antagelser omkring at jeg var blevet udsat for dårlig behandling. Dog fik jeg at vide at den eneste yderligere kompensation jeg kunne få var at TDC vil tage det videre til intern feedback. Da jeg dertil svarede at dette intet ville gøre for at hjælpe min situation og gerne ville sendes videre i systemet fik jeg blot at vide at dette ikke kunne lade sig gøre da der ikke var andre højere. (Og dette var en konsulent fra facebook/tdc.

Så dejligt du bekræftiger mig at TDC foruden deres hidtil dårlige opførsel endnu engang misholder deres kundeservice ved ikke at sende mig videre i systemet.

Jeg fik til sidst at vide de intet yderligere ville gøre for mig og jeg måtte ikke komme videre i systemet. Kender du andre indgangsmåde til at kunne gøre opmærksom på sin sag ?

Du har altid krav på at snakke med en ny medarbejder hvis du føler dig trådt på, at de ikke har ressourcer til at sende dig videre i systemet er selvfølgelig beklageligt. 

Der er faktisk ikke andet at gøre end at hænge i da der ingen lovgivning er omkring dårlig kundeservice, det er firmaets eget valg hvordan de behandler kunderne. 

Du kan kun klage yderligere til fx. forbrugerrådet, hvis dit krav til den erhvervsdrivende kan opgøres til et pengebeløb. Det betyder, at du fx ikke kan klage over dårlig service eller vildledende markedsføring. 

Nej i det du har så ganske ret. Dog bør en virksomhed som TDC kraftigt overveje om en kontinuerlig dårlig omtale nu ikke bør undgåes ved symbolsk forlig ? Ligeså vel som de er i deres ret til dårlig kundeservice er jeg som udsat kunde også i min ret til gøre opmærksom på dette. I sidste ende kunne som før nævnt en symbolsk handling rede en dårlig case til god case og derved gode anbefalingerne = mersalg.

Logik for de fleste erhversdrivende inkl undertegnet

Giver dig ganske ret i det du siger, en symbolk handling fra TDC kan rede meget.
Jeg ved af erfaringer at detail handlerne giver vin og kaffe som kompensation hvis der er grundet grundlag for det, så kunne TDC nok godt slippe en HD pakke fri for kunden i en månede. 

Hvis du ser TDC på facebook's væg får jeg intet andet end en mur derfra. Ærgeligt for dem at miste en håndfuld kunder på min bekostning men deres valg. Nok det evige bevis på at hvis en virksomhed bliver for stor / selvfed ryger kunden som vigtigste fokus prompte

Man kan altid diskutere om facebook er det rette medie at afhjælpe kunderne med.
Kan godt se de har en del udfald på deres tv løsning som så også er dit problem, men de har jo sendt dig videre til deres klage mulighed så må vi se om der kommer et andet udfald. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jenskj

Du har skrevet noget på vores Facebook-side og nu her på TDC Forum. Her på forum har vi mulighed for at have en debat omkring tingene i langt højere grad end på Facebook. Så fint du flytter herind. Jeg vil lige citere det svar du har fået på Facebook før jeg svarer mere:

Som ”konsulenten” skriver, så har du altid mulighed for at klage, uanset hvem du har talt med - om det så er koncerndirektøren. Du har også gjort brug af denne mulighed, hvilket vi selvfølgelig er glade for.
”konsulenten”  sidder i en afdeling..., som ofte modtager sager af teknisk karakter, som er blevet eskaleret fra andre steder i TDC, og derfor har han også de videste beføjelser til at træffe en beslutning om f.eks. kompensation. Din opfattelse er, at du "bare" er startet ved første led i kæden, hvor du faktisk er hoppet direkte til dér, hvor langt de fleste sager stopper - der er ganske enkelt ikke nogen steder at gå hen fra ”konsulentens” afdeling, og deraf hans svar til dig.

Men hvis du vælger at lave en klage, så bliver den selvfølgelig behandlet som alle andre af vores klageafdeling, som er den øverste klageinstans i TDC. Du har derfor allerede eskaleret din sag som ønsket.
Jeg håber, at jeg har forklaret systemet tilstrækkeligt. Ellers kan du læse mere om vores klagebehandling i det link, som ”konsulenten” har sat ind til dig to gange her på facebook
http://go.tdc.dk/uavpf

Her på forum er der skrevet noget mere og kommet med nogle argumenter.

Det overrasker mig du skriver du føler dig dårligt behandlet. Er det af konsulenten, eller var det inden? Det ligner bestemt ikke ham ikke at behandle kunder ordentligt - tværtimod.

Men måske det var før du talte med ham?

Så skriver du, at du ikke er blevet sendt videre i systemet. Hvor ville du gerne være blevet sendt hen?

Du får en vejledning til, hvad du skal gøre, endda 2 gange. Hvad ville du ellers gerne have vi skulle have gjort for at hjælpe dig videre?

Jeg forstår udmærket at du føler dig klemt. 

TDC har mulighed for at sende både vin, blomster og chokolade af sted til kunder, som er kommet i klemme, hvis altså kunden falder uden for denne her formulering i kancellistil, taget fra TDC's almene kundevilkår:
”TDC er ikke erstatningsansvarlig for indirekte tab, herunder tabt avance, produktionstab, tab som følge af at tjenesten ikke kan benyttes som forudsat, tab som følge af at en aftale med tredjemand falder bort eller misligholdes og lignende.”

Til sidst lige en hilsen til ”Pjock” som du skriver med på tråden her. I dit indlæg, som er nr 6 i tråden, skrevet 15.22, skriver du det sådan set hovedet på sømmet: "Så kommer det med de gældende vilkår ind i billedet igen."

Nu skal du lave din klage.

Med svaret på klagen følger der instrukser til hvad du kan gøre fremadrettet, hvis du ønsker at eskalere sagen yderligere.

Jeg ønsker dig held og lykke med din klage, uanset hvor langt du vælger at gå med den.

Hilsen

Her er hvad der "tricker" mig. På intet tidspunkt bliver der taget ansvar. Samtidigt bliver der beklaget. Utroværdigt i min bog.

Og at jeg skulle have sagt min mail forkert 3 gange virker absurd da det er mit daglige kommunikationsmiddel.

Yderligere har jeg kørt bil de gange der er ringet - derfor har jeg "nægtet" at tage imod kontaktinfo.

Hej Jens

Jeg har efter alt at dømme talt med en anden kunde, da du prøvede at ringe til mig. Derfor har du muligvis ikke kunnet få fat i mig. Ellers er jeg alle hverdage tilgængelig på mit direkte nummer mellem 8.30 og 15.00.

Da nulstillingen af digitalmodtageren ikke har haft den ønskede effekt, og fejlen stadig er der, så skal den udskiftes - jeg har netop bestilt og afsendt en ny digitalmodtager, som gerne skulle være fremme med posten i løbet af 1-2 dage.

Du skal være mere end velkommen til at klage, hvis du føler, at du ikke får tilstrækkelig service og hvorfor sagen trækker ud. Men i så fald skal vi lige være enige om et par ting i forhold til hvorfor sagen trækker ud.

1) Du har af flere omgange oplyst en forkert emailadresse til dig selv, hvorved det ikke har været muligt, at få tilsendt vejledningen til dig.

2) Du har flere gange talt med vores hotline vedrørende denne vejledning - ved alle disse henvendelser har hotline kontaktet mig, og jeg har oplyst min emailadresse og bedt dem give den videre til dig, så du kunne skrive direkte til mig, da jeg ikke har haft den rigtige emailadresse. Dette er blevet afslået, da du hellere vil have en email fra mig, hvilket i sagens naturlig er vanskeligt, når jeg ikke har fået oplyst den korrekte. Jeg har også i disse forbindelser oplyst mit direkte nummer til kollegaerne i hotline, men fik samme svar - du ville vente på en email fra mig.

Så at du føler, at sagen trækker ud, er ikke alene vores skyld. Havde vi fået oplyst den korrekte emailadresse allerede første gang, så var sagen forlængst løst. Disse ting står naturligvis også skrevet på i sagen i tilfælde af du vælger, at klage.

Jeg kan selvfølgelig kun beklage, at sagen trækker ud, men den tilsendte nulstilling skal gennemføres, før en digitalmodtager eventuelt skal udskiftes.

Der bliver automatisk beregnet kompensation for de dage, hvor din forbindelse har været fejlmeldt. Beregningen sker dog på bagkant, når vi har start- og slutdato og så fratrækkes det efterfølgende på enten første eller nummer to regning efter fejlretningen er afsluttet.

Hav en god dag og tak for din email.

Venlig hilsen

Xxxxx Xxxx Xxxxxx
Driftstekniker

Jeg har været inde og fjerne navn på TDC ansat. Det er imod reglerne for forum at hænge andre ud med navns nævnelse./Patrick, Forum Administrator

Ydermere virker det absurd at hvis man får en fejlmelding på sin email man vil afsende til hvorfor man så ikke ringer kunden op i stedet for at lade sagen liggende til jeg igen igen må reagere!

Det kan godt være, at man får dårlig behandling hos TDC. Men bliver advaret på forhånd - Telia er 1,000 gange værre...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jenskj

Jeg har været inde og fjerne navnet fra den mail du har offentliggjort. Jeg vil opfordre dig til i fremtiden lige at huske ikke at hænge folk ud her på forum.

Hilsen

Tak for opfordringen, dog en ærlig fejl i copy paste forløbet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)