Skal flytte til Ikast - men helst ikke tilbage i tiden!

Kære TDC

Jeg skal snart (primo september i år) flytte til Holbergsvej i Ikast (bor pt. i Herning). I min naivitet forestillede jeg mig, at sådan en flytning ville være relativt ukompliceret mht. Internet/TV mv.

Der tog jeg fejl. 

Jeg har nu ringet til Waoo, Yousee, TDC, Stofa og Telia. Kun to af disse firmaer leverer løsninger til den adresse, jeg skal flytte ind på (Holbergsvej, Ikast) - og løsningen bliver på ca. 10 Mbit i download. TDC Kundeservice melder så, at dette skyldes ældre materiel på nærmeste central, men at man sagtens kan køre 2 fjernsyn på en sådan forbindelse. Telia er en anelse mere kritiske (=realistiske) og melder, at man kan køre en HDTV forbindelse på en 10 Mbit forbindelse, idet en HDTV forbindelse tager 8 Mbit. 

Meldingen fra TDC Kundeservice er, at jeg med Hometrio skal betale samme pris - selvom jeg reelt kun får 10 Mbit. Det overrasker mig selvfølgelig noget. 

På mit spørgsmål om, hvornår TDC evt. opgraderer nærmeste central til noget materiel, som de facto kan levere den hastighed, TDC's egne produkter kræver for at køre fejlfrit (20 Mbit/s - se http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tbt_ht), var svaret, at det vidste medarbejderen ikke noget om. Fair nok - men TDC oplyser heller ikke umiddelbart om dette relevante emne.  Emnet bliver så ikke mindre relevant af, at jeg kommer til at betale for mere, end TDC kan levere - men jeg kan til gengæld ikke få oplyst, hvornår jeg kan få den service, jeg betaler for. 

Mit spørgsmål er derfor:

- Kan TDC bekræfte, at jeg skal betale standardpris for et produkt, hvor jeg på bredbåndssiden kun kan få 50% af den betalte ydelse?

- Såfremt jeg skulle vælge at blive kunde ved TDC og købe eksempelvis Hometrio: Kan TDC så fortælle mig, hvornår "min" central udbygges, så jeg kan planlægge efter dette? Jeg kan sagtens tilbyde en tavshedserklæring i relation til disse oplysninger, såfremt TDC ser det nødvendigt at tilbageholde disse informationer fra tredjepart. 

Bagved hopper den kæmpestore elefant jo stadig rundt: Hvorfor vil TDC ikke investere i tidssvarende materiel og teknologi (også i byer som f.eks. Ikast), når I fortsat har særdeles gode vilkår og en meget høj indtjening på det danske marked? I en tid, hvor producenter som Samsung, Sony, Apple osv. ønsker at øge egen indtjening ved konstant at udvikle bl.a. TV-mediet til stadig højere opløsning (ultra-HD er på vej) og samtidig kører en masse data trådløst (bl.a. video on demand - et produkt, I selv udbyder), hvor længe kan I så holde den gående med en relativ forældet infrastruktur?

3 Kommentarer

Holbergsvej skrev:
Kære TDC

Mit spørgsmål er derfor:

- Kan TDC bekræfte, at jeg skal betale standardpris for et produkt, hvor jeg på bredbåndssiden kun kan få 50% af den betalte ydelse?

- Såfremt jeg skulle vælge at blive kunde ved TDC og købe eksempelvis Hometrio: Kan TDC så fortælle mig, hvornår "min" central udbygges, så jeg kan planlægge efter dette? Jeg kan sagtens tilbyde en tavshedserklæring i relation til disse oplysninger, såfremt TDC ser det nødvendigt at tilbageholde disse informationer fra tredjepart. 

Hej Holbergsvej

Det er et rigtig godt indlæg du har skrevet og jeg kan se du har undersøgt mulighederne.

Du skriver kære TDC. Dette er desværre et kundeforum, og derfor er det ofte andre kunder der hjælper med de problemer der måtte opstå. Jeg er også kunde og jeg kan desværre ikke svare dig på dine spørgsmål.

Du har sat dit indlæg i "Kategorien Forslag og ideer". Jeg mener dog at dit gode indlæg bør være i kategorien Bredbånd.  Jeg flytter derfor dit indlæg til kategorien Bredbånd.

Hvis det viser sig, at andre kunder ikke kan svare dig, og du vil have svar af TDC, er du nød til at kontakte tdc telefoninst eller på skrift.

http://privat.tdc.dk/kontakt/

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

TDC er en privat virksomhed, de vil hellere end gerne tjene penge, derfor udbygger TDC  først der hvor det bedst kan betale sig.

Man kan godt have 2 TV på en 10M forbindelse - men du må nøjes med standartkanaler, altså ikke HD, så både TDC og Telia har oplyst dig rigtigt om mulighederne.

Mvh

Kim

Hej

Brug dog boxer til alm. Tv (tv på gammel måde med antenne, virker meget fint ;) og 10 mbit er ok til alm. brug på pc'er.  

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)