Sjældne Info-oplysninger

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

• Bruger
  • 11 kommentarer
Hej,

Vi har haft Home Trio ordningen siden den 9. oktober 2010 og systemet er for så vidt meget stabilt og TV boxen virker efter hensigten.

Den ærgrelige del ligger i, at Info-oplysningerne mangler det meste af tiden. Specielt ved aftentid, hvor det ville være ganske rart, at kunne orientere sig om et givent handlingsforløb af en film eller dokumentar. Jeg er bevidst om, at Info'en er afhængig af TV kanalernes infotjeneste, men den manglende information gælder for langt de fleste kanaler og vi abonnerer på dem alle (også HD og Viasat).

Jeg har søgt i trådene og fundet indlæg fra september om samme problem og hvor løsningen/svaret fra Patrick (fra Forum) lød på et reduceret antal tegn for teksten. I så fald, burde der vel stå blot et par sætninger, hvilket ville være fint.[i]

Mit spørgsmål er kort: Er det en tilstand jeg bør fejlmelde til Jeres tekniske afdeling eller er det en generel fejl for alle boxene?

Hilsener, Kim

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kimbr

Jeg er lidt i tvivl om, det er EPG, du mener, eller hvad det info er?

Jeg ser ikke selv TV, så jeg er ikke så stiv i de ting. Men - teknikken er jo interessant  Glad humørikon

Når du skriver du abonnerer, er det så på info, eller er det selve TV - kanalen du mener.

Jeg kan godt forstå du godt vil vide hvad der er og hvad som kommer, så man ikke sidder og ser det forkerte. Så lad os håbe at der måske er nogle andre brugere af Home Trio som kan svare dig, før jeg når at rode mig ud i for meget.

Hilsen

Omdømme 1

Hej Patrick,

Ja, jeg kan godt se, at det er vigtigt, at vi ved, hvad vi snakker om:D.

Det er, som du ganske rigtigt gætter, en EPG. Jeg bruger ordet "Info", fordi det er den betegnelse knappen på fjernbetjeningen er blevet døbt i brugermanualen. Det er på allerførste side, hvor der findes en folde ud side med oversigten over de forskellige knapper på fjernbetjeningen. Knappen er prydet med et lille "i" for info. Ydermere står der, at det er den knap, som viser programinformationen på de forskellige TV kanaler.

Disse informationer (eller det filmen handler om, om man vil) vises for det meste ikke og man får således ikke information om, hvad udsendelsen handler om.

PS: Det er egentligt pudsigt, at du ikke ser TV eller endsige har prøvet produktet - sådan bare for sjov 

Mvh. Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kimbr

Jamen, jeg har en TDC TV løsning stående lige ved siden af mig, på min pind på arbejdet. Med MultiRoom og det hele. Så kan jeg se, hvis der er nogle generelle problemmer.  Jeg må jo med skam indrømme, at jeg nu har haft bevæget mig over og kikke på fjernbetjeningen og fulgt din glimrende instruktion. Og så kan jeg godt se, at det er EPG. Men, ok - nu er jeg sikker på jeg svarer på det rigtige. Så ingen skade sket?

Der har været en tråd, som handler om dette. Der ligger et svar, som er lidt forældet. Men mon ikke det er på vej (nu skal det nok vise sig det er kommet, jeg kan ikke finde ud af det, når jeg klikker på den fjernbetjening jeg har liggende)  Glad humørikon

/t5/Tv/TV-Guide-meget-quot-tynd-quot/m-p/792#M110

Håber det kan svare dig. Ellers er du velkommen til at skrive igen

Hilsen

Omdømme 1

Hej Patrick og alle det måtte hjælpe:

Tak for din henvisning. Det var i øvrigt den tråd jeg fandt i første omgang. Svaret giver kun besked om et reduceret antal tegn i informationen (altså færre ord og bogstaver i TV guide informationen om den pågældende udsendelse). Svaret giver derfor desværre ikke løsningen på den generel manglende tekst, når du trykker på Info.

Jeg har derfor været så fræk :D, at ringe til en TDC tekniker og han gav mig løsningen. Den er følgende:

1. Tænd TV + TV Box
  2. Sluk TV Box på afbryderen på bagsiden af TV boxen og vent 10 sekunder
  3. Tænd boxen igen og når der viser sig de sædvanlige 3 prikker på skærmen, slukker man igen for TV boxen og venter i 10 sekunder.
  4. Dette gøres ca. 4 gange til der vises et tandhjul på skærmen.
  5. Nu! starter en opdatering af boxen og lad maskinen arbejde til den starter, som den plejer (med TDC logo, m.v.)
I mit tilfælde har det virket og EPG (Info) virker som det skal og bør.

PS: Den flinke tekniker oplyste, at skulle det imod forventning ikke virke, skulle man ringe på 80 80 80 47 og decideret fejlmelde boxen.

Håber denne opskrift hjælper andre i samme situation.

God weekend til alle.

Hilsener, Kim

Hej Kim

Os "gamle" kunde på hometrio kender godt den med at opdatere boksen..... Det skal så bare gøres hver-hver-anden dag. Bare vent og se. TV-guide info forsvinder igen helt af sig selv.

Hej Patrick

Nu må i da snart finde en løsning..... og jeg synes måske det er lidt strengt at sætte den forrige tråd som beskriver en "Tynd" tv-guide, som LØST!

SJA

Jeg syntes det er sjov, når man tænker på at home trio har 100000 kunder der betaler minimum 500,-om måneden og man ikke får lavet så `lille`et problem. som iriterer mange.
HELT ENIG!

Der er nogle undskyldninger, der er så dårlige, at man har svært ved at tro sine egne ører.

Problemet er nok nærmere, at TDC har købt et stort antal DVD-afspillere med harddisk og LAN, og så prakket skidtet på TDC-kunder, selv om lige netop den boks ikke kunne sælges i butikkerne!

KISS leverede et godt produkt, blev overhalet af udviklingen, og havde så et standardprodukt. Solgte hele svineriet til nogle amerikanere, ødelagde det gode navn, fik masser af varer retur fra butikker og kunder, og endte så med at sælge deres elendige teknologi til TDC.

Da jeg ejede en Kiss HD-DVD afleverede jeg den til reperation fire gange før forhandleren gav mig en anden der bare virkede fra dag 1 (Sony). Når jeg bad KISS-support om hjælp, anbefalede de genstart... som hjalp en stakket stund....

Muligvis har TDC ansat Kissmedarbejdere i supporten Meget glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Der er lagt en generel beskrivelse vedrørende fejl på TV Guide ind her

/t5/Tv/Generel-Info-vedr%C3%B8rende-fejl-p%C3%A5-TV-Guide-EPG/td-p/6059

Hvad med at rette fejlene istedet for at beskrive dem.....det kan vi sku da ikke bruge til noget.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)