Svar

Sim kort aktivering

Jeg gik i en TDC butik, og købte mig en ny iPhone. Jeg bad det venlige unge menneske i butikken, om han ville være sød at give mig et simkort med det gamle nr., sætte det i, og sørge for at det var aktiveret. Jo, jo da. Det ville han mægtig gerne. Meeeeen, noget gik åbenbart galt for ham. For jeg sidder med "no service". Hmm.. tænker så.. er der nogen steder, hvor man selv kan aktivere sim kortet? Altså her på websiden? Anyone?

icon

Bedste svar af Spuur 20 april 2011, 12:07

Opkald til TDC kundeservice mandag morgen kl. 8 - bede om at få simkort aktiveret. Og sim sa la bim! Fuld skrue på signalet, og det har virket perfekt det her med iTunes.. og bare sige: Restore from backup. Elsker iPhones og Apple :-)

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, - du kan ikke selv aktivere dit SIM-kort, men nogle gange er det en forudsætning for at telefonen "opdager" aktiveringen at du slukker din telefon helt og tænder den igen.

Prøv det.

Mvh FN ;-)

Nix - den gik ikke. Men tak for buddet.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

@Spuur

Det flinke unge menneske du snakkede med glemte at fortælle dig en lille vigtig ting omkring iPhonen.

Den skal aktiveres via et program der hedder iTunes og kan downloades fra www.apple.dk/itunes.

Når du har hentet itunes fra apples hjemmeside, så ligger der i kassen et hvidt kabel som du sætter i usb porten på din pc/laptop alt efter hvad du har, og der kommer med 100 % sikkerhed at computeren har fundet nyt hardware (din iPhone). når den så er installeret opper iTunes op og siger jeg har fundet din iPhone og jeg vil gerne give den et navn som standard hedder den bare iPhone i iTunes og du kan kalde den dit navn eller hvad du nu lige har lyst til.

Efter du så har givet den et navn så spørger iTunes dig om du vil opdatere den til det nyeste software som er 4.x.x og det siger du ja til, så henter den det og alt imens den gør dette så aktivere iTunes samtidig din iPhone hos apple som så videresender oplysningerne til TDC som så installere de informationer som du skal bruge for at kunne gå på nettet.

Alt dette tager 15 - 30 min alt efter hastigheden på dit internet.

Håber ikke det er alt for teknisk ellers er du velkommen til at skrive igen Glad humørikon

Takker - den del har jeg helt styr på :-) "No service" i feltet med "antenne styrke" er mit issue.. så det handler om manglende aktivering af simkortet.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints knudsen81 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej det med No service det skriver den nemlig også når iphonen ikke er aktiveret 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Apple er de eneste der er tåbelige nok til at sige deres iPhone skal aktiveres hos dem først så de kan holde øje med den.

Nej det er et sikkerheds system som Apple har valgt at lave sådan at de er sikre på at når man køber en iPhone i en telebutik så er den ikke brugt dog undrer det mig over at det unge menneske trådstarter  snakkede med ikke informere om netop dette.

Når man får et nyt simkort fra TDC så er der typisk en pin kode på som iTunes har svært ved at acceptere af en eller anden grund,hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte simkortet i en anden mobil og slå pinkoden fra, dette kræver dog at du har en microsim kort adaptor som du sikkert fik med da du købte din iPhone Glad humørikon

Prøv det og ven gerne tilbage hvis det virker

jeg har købt en iPhone 4 i en TDC-butik.  Jeg har abonnement hos Telmore og har fået tilsendt et micro-simkort, som jeg har sat i. Jeg har downloadet fra Apple sådan som vejledningen sagde.  Men telefonen siger 'ingen tjeneste'.  Jeg har så fået at vide hos Telmore, at jeg skal have en kode hos TDC som gør, at mit sim-kort kan aktiveres.  Og så lukkede TDC-butikken kl. 17.00 foran næsen på mig, så jeg fortsætter i morgen og håber det lykke. 

Omdømme 2

@benoni.

Øh hvordan skal den lige forståes?

Du siger du har købt din iPhone 4 hos telmore right?

Og når du smider dit nye TDC kort i så virker det ikke har jeg ret?

Jeg har også et Telmore abonnement og min iPhone 4 er også fra Telmore og jeg har også et TDC abonnement som virker fint i min iPhone uden netværksproblemer eller noget.

Jeg kan skifte mellem TDC og Telmore lige så tosset jeg vil og min brokker sig ikke en meter Glad humørikon

Hvis du har et Telmore nummer du gerne vil have i IPhone, så er det Telmore der skal aktivere microsimkortet. Hvis du har fået TDC microsimkort med dit gamle Telmore nummer vil det nye TDC kort ikke virke før nummeret er flyttet fra Telmore til TDC. Nummeret kan kun være aktivt ved et teleselskab ad gangen, så der må du vente en måneds tid med flytningen. MVH
Nej, jeg har købt iPhone4 hos TDC uden abonnement.  Har ikke noget TDC-sim-kort!

Har Telmore abonnement som skal fortsætte på min nye iPhone4.

Har låst op med ny micro-sim-kode fra Telmore - men stadig ingen tjeneste.

TDC har oplyst at de ikke har noget med det at gøre....

Opkald til TDC kundeservice mandag morgen kl. 8 - bede om at få simkort aktiveret. Og sim sa la bim! Fuld skrue på signalet, og det har virket perfekt det her med iTunes.. og bare sige: Restore from backup. Elsker iPhones og Apple :-)

Iphones er jo heller ikke låst, så det kan næppe være derfor. Kan Telmore mon have glemt at aktivere det nye simkort? Giv dem et kald, for det er usandlynligt det er TDC der har en finger med i spillet.

MVH

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P