Sikkerhedspakke/ skype

• Bruger
  • 20 kommentarer
Fik i går en automatisk opdatering til skype, efter denne var installeret har jeg hver gang jeg logger på min computer fået en meddelelse fra sikkerheds pakken med en lille lås i øverst højre hjørne. Her står at at tilbagekaldsoplysningen ikke kan verificeres hele vejen til webstedet, men at der i øvrigt ikke er sikkerheds problemer. Jeg skal så godkende sikkerhedscertifikat fra skype, hvilket jeg så gør. Det er en procedure der gentager sig hver gang jeg starter min computer, hvordan slipper jeg af med dette?????? Jeg bruger skype meget da jeg har familie i Kina.. Hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen

Erik

8 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erik

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Hvad der kan være galt, ved jeg ikke præcist, men har en lille anelse om at det kan være firewallen i sikkerhedspakken.

Prøv evt. at oprette en ny regl via vejledningen som jeg har linket til nedenfor.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18500

Hvis du har yderligere spørgsmål, høre jeg gladelig fra dig igen herinde.

Hej Jesper..

Først tak for dit svar,- jeg har gjort nøjagtig som foreslået i dit svar/ link, men det har desværre ikke løst problemet. Jeg synes det er mærkeligt har brugt skype i flere år uden problemer. Jeg får stadig samme sikkerheds meddelelse hver gang jeg logger på skype, jeg lukker den og kan så bruge skype uden problemer..

Erik

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen Erik

Lukker du sikkerhedspakken ned for at kunne bruge Skype eller genstarter du Skype? Kan du ikke evt. prøve at geninstallere Skype hvis ikke det inkludere for mange besværligheder for dig? (her tænker jeg på om alle dine kontakter bliver slettet osv. så det er naturligvis på eget ansvar hvis du vælger at gøre det).

Ellers må jeg bede dig om at geninstallere sikkerhedspakken, da jeg finder det noget mystisk at den pludselig er startet med at konflikte med dit Skype.

Hej Jesper..

Igen tak for dit svar, jeg har prøvet slette skype og der efter hente det på ny,- uden at det har hjulpet. Jeg tænker om det kan være skype der i deres seneste opdatering har en fejl???? Den sikkerheds meddelelse jeg får har 3 knapper " vi du fortsætte"  ja, nej og endelig vis sikkerhedscatifikat. Jeg har prøvet dem alle og arbejdet med de muligheder de har, det nemmeste er at bruge knappen der hedder nej, så forsvinder sikkerheds meddelelsen og jeg kan bruge skype, det jeg forøvrigt også mens meddelelsen står på skærmen, men uanset hvad jeg gør kommer meddelelsen tilbage næste gang jeg starter computeren.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erikj

Prøv at åbne sikkerhedspakken, gå ind i indstillinger > Netværksforbindelser > Programstyring og se om dit Skype program figurerer på listen. ellers kan du tilføje det der og tillade al trafik.

Det er en oplagt løsning, prøv om det kan hjælpe dig.

Kontroller lige indstillingerne i programstyringen, at der er markering i "Spørg ikke om kendte programmer".

Hej KPN. Jeg har prøvet hvad du foreslår uden effekt. Hver gang jeg åbner SKYPE får jeg følgende sikkerheds meddelelse " Der er ingen tilgængelige tilbagekaldsoplysninger til sikkerhedscertificatet for dette websted. Vil du fortsætte, derefter tre kapper ja, nej eller vis certifikat." Jeg har prøvet alle tre knapper, men uden at det har løst mit problem, lige meget hvilken jeg vælger kan fortsætte med at bruge Skype, da de alle slutteligt konkludere at der ikke er nogen sikkerheds risiko, men det tager tid og er meget irriterende. Jeg har gennem årerne brugt SKYPE rigtigt meget men aldrig oplevet at der var nogle problemer med det.. Hjælp???

M.V. ERIK

Jeg tror ikke at det har noget med sikkerhedspakken at gøre.
Tror at det er en fejl i skype ,, version 5.1
Jeg har prøvet at installere certifikatet i alle mapper, samt prøvet at trykke på alle 3 knapper ,, har fjernet alt med skype på Pcén samt registreringsdatabasen.

Håber at nogen opdager hvad vi skal gøre...
Har også bemærket at skype bruger op til 140.000 KB konvensionel hukommelse. hvilket er langt mere end godt er
så oplever du at maskinen virker som om at den trænger til en genstart.. så er tiden til MSN messenger lige ved at trænge sig på.
Den kan det samme som skype efterhånden ,, også gruppe-samtale

når jeg starter PC fremkommer ofte en meddelelse :"Der er ingen tilbagekaldsoplysninger ...." som skal besvares med ja eller nej samt detaljer der viser at det vedrører SKYPE-certifikat. Jeg har forsøgt besvarelse med både ja og mej, alligevel dukker forespørgslen op af og til, hvad betyder disse "tilbagekaldsoplysninger" og hvordan undgår man dem. ??? 

Jeg bruger NORTON's sikkerhedspakke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P