Svar

Sikkerhedspakke

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej med Jer!

Jeg har et problem med min firewall

Jeg har hhv en bærbar med win 7 og en stationær pc med win 8. Jeg har koblet dem sammen i en hjemmegruppe.

Når min firewall er slået til på den bærbare kan jeg ikke "komme ind" på den fra den stationære, - men modsat kan fint lade sig gøre.

Hvis jeg slår firewall'en fra på den bærbare fungerer alt godt, men i samme øjeblik jeg slår firewall'en til så er det slut igen.

Det er altså indstillingen på firewall'en på den bærbare det er galt med. Den vil ikke tillade at hjemmegruppen får adgang.

Jeg har prøvet, det bedste jeg har lært, med at lave en firewall-regel, men uden resultat.

Er der nogen der kan hjælpe ?

icon

Bedste svar af Brath 10 april 2013, 10:07

Har fået hjælp fra anden side!

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hvilken type af Win 7, er der på den bærbare  -  det er jo ikke alle versionerne der tillader fjernforbindelse !

Win 7 Home Premium, -

Fjernforbindelsen virker godt nok, når sikkerhedspakken er slået fra !

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Prøv lige at starte sikkerhedspakken vælg indstillinger-internetforbindelse start logfør og prøv derefter.. så kan vi lige se hvad der sker...

Det har jeg hermed gjort, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal vedhæfte denne fil. - Så er det vel ikke til meget nytte !!

Giv mig lige et tip

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Kan du ikke kopiere det ind i et svar
nej, jeg kan ikke kopiere data, når jeg har markeret dem!

Omdømme 2

Kan man hente free pc remote til Windows 8 og gå uden om på den måde...
Det er på win 7 jeg har problemet.

TDC sikkerhedspakke spærer for at min win 8 pc kan komme ind.

Omdømme 2

Hvadså med at sætte firewall til tilpasset

Du kan få vist de aktuelle, aktive firewallregler for at finde ud af, hvordan firewallen tillader eller blokerer trafik på din computer.

Hver firewallprofil har sit eget sæt aktive firewallregler. For at få vist reglerne:

1. I hovedvinduet skal du klikke på Indstillinger.
  2. Vælg Netværksforbindelser > Firewall.
  3. Klik på fanen Regler.
  4. Klik på Aktuel firewallprofil, vælg den relevante firewallprofil.Du kan få vist en regelliste, som indeholder følgende oplysninger: Felt Beskrivelse
    I brugHvis afkrydsningsfeltet er valgt, er reglen slået til. Hvis afkrydsningsfelet er tomt, er reglen slået fra.
    NavnNavnet på reglen. Der er to typer regler: [list]
  5. Foruddefinerede regler: Disse regler vises i en nedtonet, grå farve. De er blevet foruddfineret til den aktuelt valgte firewallprofil.
  6. Dine egne regler: Hvis du har tilføjet dine egne regler, vises de med sort oven over rækken Dine regler tilføjes her.
  7. TypeRegeltype:
    • V : Denne regel tillader netværks- trafik.
    • X : Denne regel afviser netværks- trafik.
    • !: netværkstrafik.
    FjernværtIP-adresser og netværk, som reglen gælder for. Hvis reglen gælder for alle IP-adresser, viser dette felt en af følgende værdier:
    • 0.0.0.0/0,::0: Reglen gælder for alle IPv4- og IPv6-adresser.
    • 0.0.0.0/0: Reglen gælder for alle IPv4-adresser.
    • ::0: Reglen gælder for alle IPv6-adresser.  
    [/list]
ok, nu tror jeg vi nærmer os !!

I min aktuelle firewallprofil er der flere linier med gråtone, som er slået til.

Under linien "Dine regler tilføjes her" er der tre gråtonede linier:

Deny inbound TCP with loggin      her er der et rødt  kryds samt et blåt udråstegn bagved!

Deny inbound UDP trafic              her er der et rødt kryds bagved

Deny rest                                   her er der et rødt kryds bagved.

Alle markeret med 0.0.0.0/0,::0 som fjernevært.

Jeg kan ikke fjerne hakkene ud for disse linier. Måske er der noget specielt med den første pga udråbstegnet ?

Omdømme 2

Jeg tror du skal lave indstillingen om fra normal til tilpasset øverst højre hjørne... Du kan vælge flere muligheder så prøv dig lige frem..
Har fået hjælp fra anden side!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Skriv din løsning, så andre kan få glæde af den Glad humørikon
HA HA - jeg skynder mig lige at sætte linket til løsningen her:

/t5/Snik-snak/TDC-Sikkerhedspakke/m-p/112480#M2835

og inkaserer lige en løst tråd, hvis ellers Brath, vil være rar at læse denne tråd.. Humørikon med tunge

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Tip-til-quot-Accepteret-som-l%C3%B8st-tr%C3%A5d-quot/m-p/44391#U44391

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)