sikkerhedspakke

Jeg har fjernet brugerens email adresse fra indlæg. For brugerens - og vores andres - sikkerhed /Patrick, forum administrator.

Jeg har en stationær computer med vista og tdc-sikkerhedspakke.

Jeg er i dag blevet ringet op af en person fra technoconference.com, som på engelsk (med indisk accent) gjorde mig opmærksom på, at der var flere tusinde fejl og advarsler på min computer, som tdc's sikkerhedspakke ikke kunne se eller gøre noget ved.

De sagde, at min computer er i overhængende fare for at crashe hvert øjeblik. De synliggjorde listen med fejl både på hardwaren og softwaren.

De ville så sælge mig en tjeneste, som kunne fjerne disse trusler og sikre mig fremad i en periode hvis længde afhang af, hvor meget jeg ville betale. Starttilbuddet var 122 USD for 6-12 måneder.

De var meget insisterende og synliggjorde, at deres produkt og hjemmeside var "certified by Microsoft".

Jeg afbrød forbindelsen og slukkede computeren. (Jeg skriver dette fra en anden computer - min bærbare). Jeg har en grundlæggende skepsis for sådanne henvendelser, men på den anden side synliggjorde de angrebene og virkede i det hele taget overbevisende.

Er der nogen, der har brugbare erfaringer - eller kender til tjenesten.

Indtil videre holder jeg computeren slukket.

mvh

Erik Kragelund

mailto:xxxxxxx@xxxxxxx.xx

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er svindel - fra ende til anden.....

Og du kan roligt bruge din computer. Jeg håber ikke du gav dem hverken passwords eller kreditkortoplysninger.... De har ikke adgang til din computer med mindre du har været inde på den hjemmeside som de har - og har afviklet deres fjernstyringsprogram.

Deres fidus er at de får folk til at tro at de har været der - men tænk nu logisk på det.... Hvis de mod forventning skulle have været på din  computer - hvordan skulle de så kunne finde dit telefonnummer?

Du er lige så sikker som du altid har været - og hvis de ringer igen kalder du dem bare nogle motherfucking sons of bitches :-)

Vh

Peter

Jeg har fjernet brugerens email adresse fra indlæg. For brugerens - og vores andres - sikkerhed /Patrick, forum administrator.

Tusind tak for svaret,

Jeg tænkte nok det var svindel. det der bekymrede mig var faktisk, at der på mon computers logfil til windows lå en række fejl og advarsler, som jeg derefter fjernede, men jeg kan se, at de i mindre omfang kommer igen.

Jeg nåede så langt med dem, at jeg lod dem fjernstyre min computer for at vise mig fejlene, men jeg stod af, da de ville have mig til at downloade og betale for en hjælpetejeneste i et vist tidsrum.

jeg håber ikke, det har bragt mig i fare?

De ringer sikkert igen, og så har jeg svaret parat..!

vh.

Erik Kragelund

xxxx

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erik.

Jeg er godt nok ikke glad for at du har haft dem inde på din computeren.

Du bør trække stikket til internettet ud og så kontrollere i "fjern et program" under "programmer" i kontrolpanelet om der er insdtalleret et program den pågældende dag. Installationsdatoen står der.

I så fald skal det slettes!

Skulle computeren begynde at gøre noget "underligt" derefter - så er det nemmeste måske nok at geninstallere den.

Vh

Peter

Hej igen Peter,

Tak for dit seneste svar også.

Jeg har kontrolleret i kontrolpanel under programmer. Det eneste program, der var installeret med den dato var faktisk min office pakke, og det er meget længe siden, jeg installerede den!

Jeg slettede den så¨for en sikkerheds skyld, og vil nu geninstallere den. Så håber jeg ikke, der er plantet noget.

mvh

Erik

xxxxxxxxxxxxx

Hej Erik

En lille suplerende bemærkning til Peters svar. Øv noget ged du har været udsat for, og hvor er det godt at du fortæller forum om det, så vi brugere kan tage vores forholdsregler.

En ting er dog knap så heldigt. Det er et offentlig forum Alle ser din mailadresse og de programmer der høster mailadresser på forum, kan også fange din mailadresse. Jeg vil stærkt anbefale dig ikke at skive din mailadresse på offentlige websider.  Jeg syns du skal Skrive til Patrick (Som er administrator for forum), og bede ham om at slette din mailadresse.  klik her

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erik

Hold da op en historie Glad humørikon

Og du skal helst sikkert følge Peter' råd!!

Det bekymrer mig, at du tager så let på din sikkerhed. Selv om du skriver om at du har givet vildt fremmede mennesker adgang til din computer, fortsætter du med at sætte din mail adresse ind i alle indlæg du laver. Og på trods af, at du får en venlig henstilling om at få den fjernet, gør du intet. Jeg har ingen beskeder fra dig!!

Det kan være forklaringen på, at det er dig de ringer til. Nemlig at du er meget sløset med din sikkerhed. Og ved at lægge din email adresse offentlig, hvor alle kan se den - også uden at logge ind på forum, sætter du også vores andres sikkerhed på spil - samt dem du har mail adressen ved, nemlig skolekom!!
Jeg vil foreslå, du læser her:

http://go.tdc.dk/eozln - godt nok mig selv som har skrevet det - og meget langt. Har du ikke energi til det, så følg linket i toppen.

Også brug noget tid til at sætte dig ind i, hvad der kan ske, når vildt fremmede, har haft adgang til din computer. Det er fint at geninstallere den. Men har du netbank eller andet personligt på den, så skal du henvende dig til din bank. Lige nu, svarer det til at du har haft åbnet døren for fremmede derhjemme. Derefter går du ud på gaden, over på den anden side af vejen og kikker på huset - samtidig med du går ud fra, de ikke kikker i dine private papirer. Men det gør de. Og du risikerer at det koster dig dyrt, uden du kan få erstatning, idet du selv har åbnet døren for dem og lukket dem ind uden selv at være til stede.

Du kan godt se, at det er skræmmende, det du har gjort, ikke?
Håber du vil sætte dig ind i hvad din uforsigtighed kan betyde for dig selv og andre. Nu har du selv gjort din email adresse offentlig. Så jeg er nød til at spørge dig, på baggrund af hvad din email adresse fortæller mig, om du er skolelærer?

Så lyt til dem her på forum, som forsøger at hjælpe dig. Læs selv om hvad andre har oplevet. Brug google, eller andre søgemaskiner til at sætte dig ind i hvilken betydning manglende sikkerhed betyder og hvad du kan gøre for at hæve din egen sikkerhed. Du render rundt på motorvejen i myldretid med høj lyd i ørene og bind for øjnene lige nu Trist humørikon

Hvis jeg har ret i at du er lærer, bør du kunne finde denne info. Hvis ikke, så sig til her på forum, så skal vi hjælpe dig.

Du skriver at TDC Sikkerhedspakke ikke havde fundet disse fejl. Mon ikke det er fordi de ikke er der? Alt hvad de har sagt, har været for at få adgang til din computer. Du kan tænke, at du er sikret når bare du har en sikkerhedspakke. Men her skal du tænke på en bil. Hvis fabrikanten har sat sikkerheds sele og airback i, betyder det ikke, at du bare kan køre som du vil, fordi der ikke sker noget, hvis du kører frontalt ind i noget med 100 km/t. På trods af sikkerhedsudstyr skal du fortsat selv tage dine forholdsregler Ligeglad humørikon

En sidste ting: Hvis ikke du stopper med at skrive din mail adresse offentlig, så vil du få karantæne fra forum i første omgang. Efterfølgende, hvis det fortsætter, vil du blive bortvist. Mere for at fortælle dig, hvor stor en sikkerhedsbrist det alene er!

Håber du tager dette som det er - en venlig ment opsang for din skyld - så du får gjort noget mht bank og dine værdier. Og at du i fremtiden, sikrer dig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)