Signatur på min mail

Hej, fatter ikke hvorfor jeg ikke kan sætte et billed/logo ind på min signatur. Kan godt sætte tekst "med venlig hilsen" ind..... men et logo, umuligt :-( Hvad gør jeg forkert, giv lige et tip :-) Mit logo ligger som et publisher dok som jeg bare plejer at kopierer ind.....

8 Kommentarer

Hej sus2860

Hvor? Overrasket humørikon

Når jeg er inde på min TDC mail, så kan man inde under indstillinger sætte en signatur (man har mulighed for flere) ind eks. hvor der står med venlig hilsen og navn. Under det vil jeg gerne indsætte et logo, men jeg kan ikke kopiere mit logo ind...og det undre mig???

Hej sus2860

Jeg har været inde på min webmail, og jeg kan heller ikke. Jeg tror desværre kun det er tekst, vi kan sætte ind i en signatur. Ellers ved jeg godt nok ikke hvordan man bærer sig ad.

Det ser nemlig ud til at signatur-boxen kun vil godtage tekst og ikke billedfiler.  

Jeg kan heller ikke sætte et billede ind i en mail, jeg er ved at skrive på webmail, og der går heller ikke at kopiere/paste noget ind i en sådan. 

Eller rettere - jeg kan ikke..Trist humørikon

Jeg har prøvet at indsætte en signatur med billede i en ny mail oprettet i min mailklient: Windows Live Mail 2012. Der kan jeg heller ikke få en signaturbox til at modtage et billede, men den vil gerne vedhæfte en txt-fil, men der kan man ikke lægge en billedfil ind i.

Jeg er lidt på herrens mark her, så lidt hjælp fra andre vil jeg og sus2860, se frem til.

Enten en bekræftigelse eller en forklaring på hvordan man gør.Humørikon frustreret

Jeg kunne forestille mig, at man kan indsætte billeder i en signaturbox i en af de dyre mailklienter, som eks. Microsoft outlook 3 eller 10, men jeg ved det ikke.

Du skriver du har kunnet før. Hvad mener du med det?

Hej Maja,

Nå, så er det ikke kun mig, jeg var da ved at være godt irriteret. Jeg har også en gmail og på den kan man godt indsætte logo og billed. Jeg ringede til TDC for at få hjælp, men de ville ikke hjælpe :-( øv øv Så er der andre der ved hvordan man løser dette problem, så kom endeligt med en løsning.

sus2860 skrev:
Hej Maja,

Jeg har også en gmail og på den kan man godt indsætte logo og billed.

Hej sus2860

FEDT TIP - Det anede jeg ikke Overrasket humørikon - Tak for oplysningen   Meget glad humørikon

thumbs up.jpg

Hej sus2860 og Maja.

Jeg har undersøgt sagen og må desværre meddele, at det ikke ser ud til at være muligt at indsætte billeder i signaturen hvis der anvendes TDC webmail gennem browseren.

Hvis der anvendes Microsoft Outlook (fra Office-pakken), er det ligetil, da der under oprettelse af en signatur er en ikon til indsætning af billeder.

Hvis der anvendes Microsoft Live Mail kan det lade sig gøre, men det er noget kompliceret. Med hjælp fra Microsofts hjemmeside og egne forsøg kan følgende oplyses. Jeg kan godt se at beskrivelsen måske ikke er særlig brugervenlig, men jeg kan vist ikke gøre det anderledes. Bemærk at beskrivelsen er afprøvet på Live Mail 2011, det kan være anderledes i ældre og nyere versioner.

Hjælpen fra Microsoft (på dansk) findes her:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-live/mail-create-signature

Vil man have brugerdefinerede skrifttyper eller brugerdefineret grafik i sin signatur har Microsoft denne beskrivelse:

1. Klik på E-mail-meddelelse under fanen Startside i Windows Live Mail.

2. Tilføj den tekst, du vil bruge som signatur, i meddelelsesteksten.
    • Rediger udseendet af teksten ved hjælp af området Skrifttype under fanen Meddelelse.
    • Indsæt et billede ved hjælp af området Foto under fanen Indsæt.

3. Klik på Filer, og klik derefter på Gem som fil.

4. Gå til den placering, hvor filen skal gemmes, og angiv et filnavn.

5. Ret filtypen til HTML-filer (*.htm, *.html).

6. Klik på Gem

Det ser ud til at billedfilen angives forkert i HTML-filen, så man må åbne HTML-filen med notesblok (notepad) og ændre således:

Hvis der står dette: src="cid:en-lang-kode"
Skal det ændres til: src="sti-og-filnavn-på-billedfilen"

Hvis billedfilen herefter flyttes eller omdøbes må man ændre sti og filnavn tilsvarende i HTML-filen.

Den gemte fil skal herefter bruges som fil under "Rediger signatur" i indstillinger for e-mail i Live Mail, fanen signatur. Hvis man flytter eller omdøber HTML-filen må man rette indstillingerne for e-mail i Live Mail tilsvarende.

Hvis modtageren ikke får billedet kan det være fordi der kun sendes et link til grafik, ikke selve grafikken. Undersøg indstillingerne for afsendelse af mail.

Hvis andre kan forklare det bedre er man velkommen til at gøre det.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej MS-ERIK

Din vejledning til Windows Live mail virker.  Tak for tippet.Glad humørikon

Hej sus2860

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål eller problem, vil du så være rar at klikke på det svar du synes bedst om. Så er du med til at hjælpe andre til hurtigt at få løst deres problemer.

/t5/Ny-bruger-START-HER/6-Accept%C3%A9r-som-l%C3%B8sning/td-p/3

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P