SGS II - Antenne "tjek" ?

Jeg købte for snart et år siden en Samsung Galaxy S II. 

Den fungerede udemærket men havde problemer med at finde signal, ikke til opkald og sms, men til 3G.

Jeg skiftede fra TDC til Oister, og har nu perfekt dækning. Eller, havde.

Signalet til 3G bliver dårligere og dårligere for hver dag, selvom jeg befinder mig det samme sted på det samme tidspunkt. 

Har købt telefonen hos TDC, derfor skriver jeg her [i]

Jeg tænkte på om der var nogle muligheder for at "tjekke" om antennen fungerer som den skal, eller om den er defekt? 

- Derudover benytter jeg mig af Oisters Roaming tjeneste, som skifter til TDC, når signalet fra 3 ikke er godt nok. Men selvom jeg har afkrydset feltet, "Brug dataroaming" skriver telefonen KONSTANT at der er mistet forbindelse, fordi jeg har forladt mit hjemmenetværk uden at have dataroaming aktiveret. 

Det er meget mystisk, specielt fordi den er begyndt at skrive det hvor jeg bor også, hvor der førhen var PERFEKT dækning med Oister(3) og også med TDC, da jeg havde abonnementet her. 

- Så det er meget mystisk , og mistænker telefonen for at have en fejl?

For at gøre det værre. Så ryger signalet 100% når jeg slår GPS'en til. (Til f.eks. Google Navigation, Faxe Kondi app'en osv..) Der er bare ingen signal, til trods for jeg 2 minutter før måske kunne gå på facebook og alt muligt over 3G. Håber I kan hjælpe mig. Ellers må jeg jo ned med min telefon til TDC. Der er bare pokkers langt. Og vil da helst undgå at miste min telefon i 3 uger [i]

Mvh Kasper Nielsen

2 Kommentarer

Hej Kasper

Jeg er da ked af at høre du oplever sådan nogle problemer med din SGSII, jeg har selv haft den i et års tid også, og oplever ingen lignende problemer med den (fremragende telefon forresten). 

For mig, så kunne det godt lyde som en fejl i antennen, eller et andet sted internt i telefonen. Så jeg vil nok anbefale dig at tage kvitteringen på telefonen med dig under armen, og gå ned i en TDC butik med den, desværre! Det er i hvert fald mit bud på hvordan det kan blive løst. 

Mvh Jens

TDC

Hej Jens,

tak for svar. Ja, det er en super telefon, er meget glad for den, ellers. Ja, jeg tror nok desværre det er den eneste mulighed. 

Mvh Kasper

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P