sende / svar mail fra anden konto end TDC?

Hej

Jeg har indrettet mailboxen til mine udenlanske mail adresser og jeg kan læse mine mail. For at sende svar har jeg indrettet asmtp.mail.dk med Brug Godkendelse / Adgangskode. Denne løsning har fungeret tidligere. Men jeg får feil melding: Adressen "...@besonet.ch" af afsender har ikke været acceperet af serveren "asmtp.mail.dk". 

Er der nogen der kan hjælpe mig?

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bemateur

Jeg vil godt våge et øje, men sidder ikke på min pind, så jeg bliver ikke helt specifik.

Du kan ikke bruge TDC' udgående server, hvis din mail adresse er hostet hos anden udbyder. Så er det anden udbyder, som skal levere den udgående server.

Du kan se vejledning til hvordan man opsætter Outlook Express. Du kan garanteret godt bruge den vejledning, selv om du bruger en andet mail klient.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5956

Jeg håber det kan hjælpe dig. Ellers hører vi gerne fra dig på forum igen.

Endnu igen engang Glad humørikon

Venligst

Patrick

Hejsa

Jeg har lidt det samme problem. Har en@stofanet.dk email og en stofanet forbindelse hjemme, men i sommerhuset har jeg en TDC linje. Herfra kan jeg ikke sende ud via mail1.stofanet.dk som jeg plejer.

Derfor forsøger jeg mig med smtp.mail.dk, asmtp.mail.dk og pasmtp.mail.dk. Alle har jeg testet med og uden smtp godkendelse, men uden held.

Så vidt jeg kan se, så er problemet at TDC's smtp servere ikke tillader andet end@mail.dk og andre TDC domæner at sende ud.

Og når så der samtidig er blokeret for port 25 til alt andet end TDC's egne smtp servere, så kan jeg ikke se hvordan jeg skal kunne sende fra min@stofanet.dk via min TDC forbindelse.

Nogle gode idéer?

P.S.: Jeg har ikke kunne finde nogle alternative porte til smtp, såsom 587, der fungerer med stofanet.

Jeg har et problem. Har en@stofanet.dk email og en stofanet forbindelse hjemme, men i sommerhuset har jeg en TDC linje. Herfra kan jeg ikke sende ud via mail1.stofanet.dk som jeg plejer. Godt modtage, men ikke sende. Det samme gælder hvis jeg er på hotel der har TDC bredbånd. Er der en løsning?

Med venlig hilsen

Leif Eske

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Jeg siger det gerne igen Glad humørikon

Sæt jeres konti op til at sende mails videre til en gmail konto. Herfra kan i så sende med den af jeres afsenderkonto i ønsker.

Har brugt den "genvej" i årevis uden problemer.

Vh

Peter

Hej Peter

Tak for svaret, men nu er jeg ingen ørn til det med iPhone og mails opsætninger. Jeg er ikke helt med på hvad du mener, jeg har min stofa mail adresse og den vil jeg jo gerne bibeholde, da den er kendt i mine kredse. Håber du kan følge mig?

M.v.h.

Leif Eske

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Leif

Kan du ikke bare sende dine mails fra din stofanet.dk mailadresse via stofanet.dk? Det ville være en naturlig måde at gøre det på, og stofanet.dk må kunne fortælle dig, hvordan din mailkontoopsætning skal være, for at gøre det.

Mvh Stephen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Problemet er at efterhånden har alle udbydere blokkeret for relaying, det vil sige sende via deres udgående server fra andre linie lige som man heller ikke vil acceptere at der bliver sendt fra andre adresser. Det er desværre den kedelige konsekvens af spam mails. Bliver en postserver brugt til spam kan den bliver blokeret så andre nægter at modtage mails fra disse servere. Dette problem har også haft ramt tdc og derfor er disse også lukkede så der er mulighed for at spore og lukke for dem der sender. Spam mails kan også udsendes fra virus inficeret computere og også her kan der gribes ind og spærre for post indtil problemet er løst. Det er trods alt bedre at der er lidt problemer for forholdsvis få der bruger forskellige mail adresser end at de mange der ikke gør lige pludslig ikke kan sende mails.

pasmtp kan kun bruges hvis man har en fast ip adresse men den vil så tilgengæld acceptere fremmed adresser. Det skyldes at her vil der være mulighed for at blokere for port 25 udgående i tilfælde af spam eller virus.

mvh

Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Det ahr nu intet  med I-phone at gøre...

Og hvis man kan finde ud af at sende en mail - så er jeg nu også sikker på at man kan opsætte en videresendingsregel. hvis dine konti har web-adgang er det så nemt som at trykke på den kanp der hedder regler. Så mangler du bare at taste din gmail adresse ind - så kører det.

Vh

Peter

Omdømme 3

Badge +1
I det øvrigt var det netop for at du kunne beholde dine adresser - men administrere dem samlet.... For dig kommer det frem over til at se ud som om du kun har en mailadresse - og for alle andre kommer det til at se ud som om du ikek har lavet noget om. Det er da enkelt Glad humørikon

Vh

peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)