Sende mail via TDC-forbindelse

Jeg har endelig fået købt en router, så jeg (og ikke kun kæresten med ledning i væggen) kan udnytte det internettilbud der er med i YouSee-aftalen.

Problemet er så at når jeg skal sende mail, skal jeg lukke for WiFi, montere min trådløse Telenor-dims og logge på der for at kunne sende, uanset hvilken konto jeg bruger.

Jeg har læst en hel masse tråde herinde med løsningsforslag, men ingen af dem har afhjulpet mit problem.

Hvis mine forskellige konti allesammen kan sende via Telenor, kan de vel også allesammen sende via TDC, forudsat jeg har indsat korrekt servernavn og portnummer???

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Husk at det er Telenors server der skal stå i mailprogrammet.

Søg evt. hjælp hos Telenor.

Mvh

Kim

Det virker ikke via TDC/YouSee med den Telenor-server jeg plejer at bruge med mit Telenor-modem, så... nej, det er ikke den server der skal stå i mailprigrammet. Så havde jeg nemlig ikke haft nogen problemer.

Hej ErikHL

På den måde, du forklarer dit problem, giver jeg Kim ret.

Ved bredbånd leveret af Yousee og ved brug af yousees mailkonto, skal der bruges yousees opsætning i et mailklient.

Ved bredbånd leveret af Yousee og ved brug af gmail mailkonto, skal der bruges google's opsætning i et mailklient.

Ved opsætning i et mailklient, med et Telenors modem, er det Telenor der skal levere en opsætning til dig. 

Slet evt den opsætning du har og brug kopier paste fra deres opsætning, for at være sikker på at du får skrevet det rigtigt. Et tegn forkert skrevet og det virker ikke.  

Så må jeg prøve igen, for så har jeg vist ikke forklaret det korrekt.

Gmail og Hotmail holder vi ude af billedet. De kører over browseren og er derfor ligeglade med hvor jeg trækker min internetforbindelse fra.

Men mine øvrige konti virker ikke.

Den ene er en gammel@get2net, som jo nu er Telenor. Men den har virket fint med både Webspeed, CPHMetronet og en eller anden tredje udbyder der har været ind over, og naturligvis også da jeg fik trådløst Telenor-modem. Men med Telenor-opsætning virker det ikke via Yousee.

De øvrige konti er ikke relateret til teleselskaber, men til private domæner på webhoteller.

Også disse har kørt fint (og gør det faktisk stadig på Telenor-modemet), men de kan ikke sende via Yousee.

Så vidt jeg kan finde frem til, så skal mine "webhotel-mails" sendes via internetudbyderens server? Og det vil altså sige via Yousee. Altså skal jeg vide hvad jeres server hedder.

Jeg har fundet en asmpt.(noget) her på forumer, samt et nummer på en port, men det virker ikke.

//Erik

Dine "webhotel-mails" skal ikke sendes med dit yousebredbånd, de skal sendes via den opsætning som dit webhotel foreskriver til din mailklient.

At det nu ikke virker mere, er fordi du skal have fat i den opsætning som Telenor anbefaler til opsætning for deres mailadresse. 

du skal også ind på dine webhoteller og se efter den opsætninge de anbefaler til den mailklient du har på din pc. 

Da du har youseebredbånd, bør du faktisk spørge i Yousee forum

http://forum.yousee.dk/#ml=footer_I-hjemmet_hjaelp-og-support_forum

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)