Secure ftp gennem TDC Box.

Jeg har en Nasserver Dlink DNS-320 og en TDC Box (Router: Sagem F@st 3504).

Jeg har sat 2 lanservere op i TDC Boxen:

NavnAktiveretProtokolFra portTil portOmdirigerings portLokal IP adresse/VærtsnavnFunktionSecure Ftp ServerJaTCP202121192.168.1.110Secure FTP Server PassiveJaTCP555365566320192.168.1.110 

Jeg har sat kryds i nedenstående i min DNS-320 og angivet TDC Boxens eksterne IP,

Report external IP in PASV mode

Jeg bruger FireFtp. Hvis jeg sætter min DNS-320 indbyggede ftp server til at køre almindelig ( clear text) ftp, virker det både internt ( Lokal IP ) og eksternt med min WAN IP.

Sætter Jeg DNS-320 til kun at acceptere secure forbindelser, virker det kun med min lokale ip. Jeg kan godt connecte med min WAN IP, password bliver godkendt, men min FireFtp stopper med kommandoen MLSD, og remote directory bliver aldrig vist, den timer ud.

Er der nogen forslag til hvad jeg gør galt, er der nogen, der har fået secure ftp til at virke gennem TDC Boxen.

M.v.h.

Flemming.

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Teiler,

Det er lidt tid siden du lavede indlægget, men jeg vover pelsen alligevel: Så vidt jeg husker, så kører SFTP via port 22 - kunne det være forklaringen?

/Ulf

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Kan skrive under på det med port 22.

(Bitter erfaring fra andet scenarie!)

Tak for svaret. Desværre acceptere min DNS'es ftp server ikke port 22, det skal være 21, eller nogle forskellige andre områder, f.eks. port 1025 - 3688.

M.v.h.

Teiler

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Teiler,

Så tror jeg at du har et problem, medmindre du kan finde ud af at tvinge SFTP-protokollen til at køre Port 21 (eller andre porte) på dit netværk. Hvis du gør det, så skal du også lige huske at lave en portomdirigering på indgående WAN-forbindelser fra Port 22 til hvad du nu vælger.

Nu kommer vi ud i et område, hvor det bliver til noget værre nørderi, men hvis du husker, at SFTP kører Port 22 og at det er dén port du skal have "kanaliseret" om til hvad du nu vælger på din NAS, så tror jeg nok det skal gå. 

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P