Svar

Se en kanal og optag en anden

Hvordan optager jeg en kanal på Home trio, når jeg samtidig vil se TV på en anden kanal. kan kun se den kanal jeg optager som det er nu.

icon

Bedste svar af fredslund 19 marts 2011, 10:52

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er slet ikke sikkert at du kan, det kommer an på om du har "se og optag" eller om du har "se eller optag", hvad foren du har kommer an på hvorhurtig internet forbindelse du har, og hvor mange mulitroom du har, med andre ord det kommer an på hvormange sesions du har og hvor mange du bruger når du ikke optager.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Først og fremmest kræver det dog at du ringer til TDC og bestiller et "plus abonnement".

Uden "plus abonnement" kan du kun se ELLER optage (hvis ikke det er samme kanal).

TDC vil så fortælle dig, om din internetforbindelse kan ændres til dette.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej fredslund

"Plus abonnemet" = Muligheden for at: Optage, pause og spole.

1 session (Se ELLER Optag) = Du kan kun bruge 1 TV kanal ad gangen

2 Sessioner (Se OG Optag) = Du kan bruge 2 TV kanaler samtidig (Optage én og se en anden samtidig)

Mvh. Gitte

En uges tid efter installationen af Home Trio Plus modtog vi et venligt brev fra TDC, ledsaget af en 'Brugerguide'. I denne står bl.a.: "Et enkelt tryk på fjernbetjeningen og... ...du kan optage en udsendelse, mens du ser en anden."

Da der intet står om denne funktion i den manual, der fulgte med udstyret, havde vi vores 'bange' anelser, men lod os berolige af den tilsendte Brugerguide og tænkte, at det nok bare var os, der havde haft begyndervanskeligheder.

Men DET VIRKER IKKE!!! Der kommer en tekst frem på skærmen, der siger: "Alle TV tjenester er i brug. For at fortsætte: Stop en optagelse."   

Det var ikke lige dét, vi troede vi havde tegnet plus-abonnement på!!

Hvorfor oplyser TDC ikke i sit materiale, at denne funktion afhænger af netforbindelse/hastighed eller antal 'sessions' (hvad betyder det?) eller af?????

Vil TDC venligst her oplyse,

1. Fordelen ved at have PLUS abonnement, når man ikke kan optage fra én kanal, mens man ser en anden.

2. Hvad skal der til for at få denne funktion til at virke?  

Jeg har haft Plus abonnement hele tiden Overrasket humørikon

Efter kontakt til TDC, er jeg blevet oplyst om at det har noget med hastigheden på forbindelsen at gøre. Min er på nuværende tidspunkt en 5 Mb og TDC har lovet at lave en "omkobling" tror jeg det hed. Min hastighed vil efter torsdag d. 17.3.2011 blive et sted mellem 10 og 15 Mb. For at Plus abonnement kan fungere skal hastigheden være mindst 7-8 Mb har en venlig TDC medarbejder oplyst mig. Så nu håber vi på d. 17.3.2011.

Hej 'fredslund', tak for indsatsen og svaret. Vil du skrive igen, om det virker efter den 17/3?

Vi er sure og irriterede, grænsende til rasende over, at TDC lover en ydelse, som imidlertid kun kan leveres, hvis... UDEN at gøre opmærksom på disse forbehold, hverken i materialet der følger med udstyret, eller i den tilsendte brugerguide. Heller ikke teknikeren, der kom og satte det i gang, nævnte noget om disse forhindringer. Dog sagde han noget om, at 'vores kobberledninger' afgjorde, hvilken hastighed vi kunne få på nettet (men intet om, hvilke konsekvenser dette kunne have for TV-ydelsen) - - Vi spørger: Hvad nu, hvis disse ledninger er for begrænsede til den funktion vi ønsker og har betalt for?? Så er det Plus abonnement snyd og falsk varebetegnelse fra TDC's side.

Hvis vi ikke meget hurtigt hører fra TDC og får en ordentlig forklaring (herunder svar på vores 2 tidligere spørgsmål her i forum) - så skriver vi til 'Kontant'!

Hej Fjernsyn

Som Gitte tidligere har beskrevet, er Plus abonnementet det som giver mulighed for at optage et program, samt at pause og spole i de ting man ser.

For at optage et program, og samtidig se et andet program, kræver det en hastighed som er høj nok til at sende 2 kanaler på samme tid, altså den dobbelte hastighed af når man bare ser TV uden at optage.

Hvis vi kan levere en høj nok hastighed til at give dig muligheden for at optage et program og samtidig se et andet, sørger vi for at give dig mulighed for det. Med andre ord, kan vi simpelthen ikke levere en høj nok hastighed til at give dig mulighed for dette på din nuværende adresse.

Angående sessions, er dette egentlig bare et ord for hvor mange forskellige TV kanaler man kan se på samme tid. 1 kanal bruger ca. 4mb, og man kan maximalt have op til 4 sessioner, som så vil benytte 4/8/12/16 mb af ens hastighed afhængigt af hvor mange forskellige TV kanaler man ser på samme tid (1/2/3/4). 

Som en side note, bruger en HD kanal samme hastighed som 2 almindelige kanaler, altså 8mb.

Mvh Joachim

Hej Joachim. Tak for orienteringen og for det hurtige svar! 

Vi havde godt læst Gittes beskrivelse af, at Plus-abonnementet indeholder optage/pause/spole - men vi hæfter os ved, at TDC i sin udsendte brugerguide også nævner den 4. mulighed: Se en kanal og optag en anden. 

Vi citerer: "Der følger et Plus abonnement med din TDC HomeTrio pakke. Så er det bare om at komme i gang med de praktiske funktioner..." - efterfulgt af bl.a. "Du behøver heller ikke at gå glip af en god film, fordi du gerne vil se nyhederne på en anden kanal. For du kan optage en udsendelse, mens du ser en anden" .

Der står intet om, at dette forudsætter, at TDC  kan levere den påkrævede hastighed på adressen og at det således er geografisk bestemt, hvem der får det fulde udbytte af Plus abonnementet, og hvem der skal betale fuld pris, men bliver snydt for en del af pakken.

Det er ikke rimeligt, at TDC opkræver fuld pris for en mangelfuld ydelse. Det er surt at skulle betale for noget, man ikke får, fordi man tilfældigvis befinder sig på en adresse, som TDC ikke kan levere høj nok hastighed til... TDC bør derfor nedsætte prisen hos de Plus-abonnenter, der pga beliggenheden af deres bolig ikke kan få det fulde udbytte af produktet.

Og så bør TDC se at få redigeret den brugerguide, så den ikke lover mere, end TDC kan holde.

Omdømme 2

Hej Fjernsyn

Hvis du kun har mulighed for at bruge 1 kanal ad gangen, betaler du også kun for at kunne bruge 1 kanal ad gangen...

Prisen på Home Trio er afhængig af abonementstype. Dvs. man kan til- eller fravælge Plusabonnement.

Derudover betales der for antal af sessioner (hvor mange kanaler man kan trække ad gangen)

Ligesom der betales for ekstra bokse, hvis man har brug for TV i flere rum

Regnestykke kan måske illustreres sådan:

Pris for Trio med 1 session/kanal = Pris X

Pris for Trio med 2 sessioner/kanaler = Pris Y

Plusabonnement (efter gratisperioden) = Pris Z - Pris Z lægges oveni hhv. Pris X eller Y

Brugerguiden er en standardudgave som leveres med til alle abonnementer, den beskriver de forskellige funktioner, men ikke hvilket abonnement du har købt. Men info om hvilket abonnement du har købt fremgår af din ordrebekræftelse, ligesom du gerne skulle have fået information om dette i forbindelse med bestilling.

Mvh. Gitte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

GTH skrev:
Hej Fjernsyn

Hvis du kun har mulighed for at bruge 1 kanal ad gangen, betaler du også kun for at kunne bruge 1 kanal ad gangen...

Prisen på Home Trio er afhængig af abonementstype. Dvs. man kan til- eller fravælge Plusabonnement.

Derudover betales der for antal af sessioner (hvor mange kanaler man kan trække ad gangen)

Ligesom der betales for ekstra bokse, hvis man har brug for TV i flere rum

Regnestykke kan måske illustreres sådan:

Pris for Trio med 1 session/kanal = Pris X

Pris for Trio med 2 sessioner/kanaler = Pris Y

Plusabonnement (efter gratisperioden) = Pris Z - Pris Z lægges oveni hhv. Pris X eller Y

Brugerguiden er en standardudgave som leveres med til alle abonnementer, den beskriver de forskellige funktioner, men ikke hvilket abonnement du har købt. Men info om hvilket abonnement du har købt fremgår af din ordrebekræftelse, ligesom du gerne skulle have fået information om dette i forbindelse med bestilling.

Mvh. Gitte

Hej Gitte

En af dine kollegaer skriver i denne tråd: /t5/Tv/Hastighed-til-optage-funktion-Hometrio/td-p/32563 at prisen er den samme lige meget om man har 1 eller 2 sessions (se eller optag VS. se og optag).

Jeg kan heller ikke på www.tdc.dk under hometrio finde noget om at man betaler for antal sessions.

Som standard er der vel 1 session med i Hometrio. Bestiller man plus-abonement (69,- pr måned) får man mulighed for at optage (se eller optag) og hvis ens linje kan klare det får man mulighed for at se og optage noget andet samtidig (Se og optag).

Dvs at enten betaler man de 69,- eller også betaler man ikke noget ekstra (på nær hvis man har multiroom). Du får det til at lyde som om at der er 2 priser for Plus-abonement.

Dit eksempel med x y og z kan jeg heller ikke finde noget om på www.tdc.dk

Er du sikker på det du skriver?

Mvh

Omdømme 2

Hej droid

Hmm ja, det kan da godt være at mit svar gør forvirringen større Glad humørikon

Det jeg mener er - man kan godt have 2 sessioner, men fravælge Plusabonnement. Hvis man f.eks har brug for TV i flere rum og har en Multiroombox - men ikke har brug for muligheden med at kunne pause og optage (ikke alle ønsker denne mulighed).

Min pointe med regnestykket var blot at vise, at man ikke betaler for funktioner man ikke har.
Derudover vil jeg ikke kloge mig for meget ud i prissnakken, da mine kompetancer ligger omkring teknikken.

Håber jeg har forklaret mig lidt mere tydeligt denne gang Glad humørikon

Mvh. Gitte

Vi mener ikke, det er korrekt, at man kun betaler for det, man får.

Vores pointe er (som det også er oplyst fra TDC andetsteds i Forum), at der er 2 forskellige Plus-udgaver, som koster det samme. Hvis ikke Gitte kan dét med priser, så må der være en anden TDC medarbejder, der her på tråden kan oplyse om følgende:

Altså:

1) Pris på et Plus-abonnement uden "se en kanal og optag en anden"? (ingen Multiroombox ell. andet)

2) Pris på et Plus-abonnement med "se en kanal og optag en anden"? (ingen Multiroombox ell. andet) 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Hov, hvordan f..... kan et tomt indlæg være løsningen?

Det samme spø'r vi om!!Overrasket humørikon/

... Og vi savner stadig svar fra TDC på vores spørgsmål vedr.  priserne på Home trio Plus hhv MED " se en kanal og optag en anden" og UDEN "se en kanal og optag en anden". Det må da være enkelt at svare på!!

Omdømme 2

Jeg vil lige gøreopmærksom på at det er fredslund der både har åbnet og lukket tråden. Det må jo være fordi han/hun mener at have fået besvaret det spørgsmål, der oprindelig blev stillet.
@Fjernsyn. Det bedste råd jeg kan give dig er at kontakte TDC Kundeservice, for at få nøjagtige oplysninger om priser. Dette er et Kunde-til-Kunde Forum. Du kan altså ikke være sikker på, at der er nogen fra TDC der læser eller svarer på spørgsmål her...

Nummeret til Kundeservice finder du her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_tv

Mvh. Gitte

VI EFTERLYSER STADIG SVAR på, om der er forskel på den pris, som Home Trio Plus abonnenter betaler, i forhold til funktionen "Se en kanal og optag en anden".

TDC påstår, at man ikke betaler for mere, end man får.

Vores påstand er, at nogle får mere end vi, for samme pris!

TDC vil (kan?!) ikke svare her i Forum og opfordrer os til i stedet at ringe... Ja, det har vi forsøgt, men det tager jo halve timer at komme igennem, og det er vores liv blevet for korte til. DERFOR:

Hvis én af jer derude har et Home Trio Plus abonnement UDEN flere "sessions" og andet 'fikumdik' - og kan benytte funktionen "Se en kanal og optag en anden"... Hvad betales pr. måned for Plus-abonnementet?

Vh.

PS: Vi er uvist hvorfor blevet påhæftet betegnelsen "Ny rådgiver". Det må være en (dårlig!!) vits Gal humørikon Venligst se bort fra dette, tak!

Omdømme 2

@ Fjernsyn. Til dit sidste indlæg vil jeg gerne lige korrigere et par misforståelser. Jeg starter fra bunden:

Man kan ikke have "se OG optag" uden at have flere sessioner. Hvis man skal se en kanal OG optage en anden kanal samtidig har man brug for 2 sessioner. Antallet af sessioner er lig med antallet af kanaler man kan trække på samme tid.

Du skriver at "TDC" ikke kan/vil svare her i Forum. Som jeg tidligere skrev, er dette et "Kunde-til-Kunde" Forum. De svar du får fra f.eks. mig, er derfor ikke officielle svar fra TDC. Jeg skriver her på Forum af  interesse for at hjælpe andre brugere af TDC TV. Mit arbejde med TDC TV gør, at jeg indimelllem kan ligge inde med noget viden, som andre bruger ikke har mulighed for at svare på... At der står "TDC" ved mit navn, er simpelthen pga. en regel her på Forum, om at TDC ansatte, SKAL tilgendegive at de er ansat ved TDC, så andre brugere er klar over dette.

Og grunden til at JEG (ikke TDC) beder dig kontakte Kundeservice, er som jeg skriver - at kundservice ved alt om priser - hvorimod jeg ved noget om teknikken omkring TV. Om du vil benytte dig af mit råd, står dig selvfølgelig helt frit. (Jeg gik blot ud fra du gerne ville have hurtigt svar)

PS. Din "Titel" som Ny Rådgiver, er noget der automatisk sker på Forum. Hvis du kigger på andre brugere, har alle en titel - ud fra hvor aktive de er her på Forum.

Fortsat god dag. Mvh. Gitte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Derfor er det lange af det korte (...)

Se ELLER optag   &

Se OG optag

= koster det samme (69 kr / måned)

Og dette er lidt ... hvordan skal man udtrykke det. Altså at betale 69 kroner OM MÅNEDEN [!!!] for en service, som man jo umiddelbart skulle tro var en naturlig del af harddiskrecordere, at man skal betale SÅDAN RIMELIGT MANGE PENGE, for denne service virker på mig lidt mærkeligt åger-agtigt. Jeg tror at det er et pricipielt problem, at jeg bare ikke skal betale en eneste øre for at få disse muligheder, som enhver harddiskrecorder giver GRATIS mulighed for.

Men når der nu endelig SKAL betales for dette, vil jeg nok sige at prisen ikke må være højere end 10 kroner per måned eller inkluderet i prisen fra starten. - Og dette skal selvfølgeligt være  SE OG OPTAG

Om du kan dette, er afhængigt af din hastighed. Hvis du kun har 5mbit, kan du kun SE ELLER OPTAGE.

Med de seneste opgraderinger op til 20mbit, burde det være muligt at se OG optage 3-4 programmer på samme tid.

Hvis du ikke har 5mbit kan du ringe til TDC Kundeservice på 80808010

1) Bed om at få målt din hastighed - bed gerne om dette to gange som et ekstra sikkerhedstjek.

2) Hvis du kan få de nyeste opgraderinger på bredbåndsområdet - sig ja til det og

3) Opford medarbejderen om, at du vil have en V-DSL forbindelse hvis muligt, og

4) at du gerne vil have den NYESTE TDC HOME-BOX V-DSL tilsendt

5) bed samtidigt om, at få inkluderet SE OG OPTAG -plus abonnementet i den nye opgradering.

-----

når du nu alligevel er ved det, kan du jo også få hjælp med de andre problemer du har med din løsning eller andre spørgsmål du måtte have.

1) få fx den nyeste fjernbetjening tilsendt, (hvor der er en helt ny Mit TDC-knap på)

2) Bestil evt. Homeeurope til dine mobiltelefoner (er gratis, men sparer penge på dine opkald og sms i udlandet. (snak dog med medarbejderen, om det reelt er billigere, for jeg har visse tanker om, at det faktisk ikke er billigere bare fordi du betaler en højere opkaldsafgift, men lavere minutpris. Dette betyder, at når du befinder dig i udlandet, skal du tale i gennemsnit over 3,5 minutter.

3) spørg om andre områder at spare på hhv. mobilområdet og telefoni/bredbånds/tv-området.

4) Familiefordel til 0 kroner per måned for at samle familiens telefoner, så at i ringer, sms'er osv. gratis til hinanden (kan også sammenkobles med fastnettelefonen.)

NB: Alle abonnementerne SKAL være registreret under det samme navn, men det kan jo være at TDC-medarbejderen kan sørge for dette.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)