SD kort inaktivt

For et par uger siden skulle min HTC Desire til rep., og jeg beholdt mit SIM kort og mit SD kort. De har været opbevaret i en plaspose sammen med bagbeklædning og batteri.

Nu har jeg fået mobilen tilbage og mit SD kort er i mellemtiden tilsyneladende blevet inaktivt?? Det virkede perfekt før jeg afleverede telefonen, men nu beder telefonen mig om at sætte det i, selv om det allerede er gjort.

Jeg har fået en kollega til at teste det, og det fungerede heller ikke på hans telefon. Når jeg testede hans kort, fungerede det fint på min telefon. Problemet er altså kortet. Har været i kontakt med support, der ikke havde noget bud på en løsning.

Nogle herinde der har et bud på dels hvad problemet kan være, dels et løsningsforslag?

Mvh

Jon

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej,

har du en kort læser, kan du prøve om du kan få forbindelse til dit sd kort igennem computeren,

hvis du ikke kan det er dit SD kort sikkert gået istykker.

Jeg vil også gerne lige give dig et godt råd til når du skal opbevare elektronik.

Brug ALDRIG en admindlig plastik pose, de kan generer meget stadisk elektrisktet, og det kan din elektronik ikke tåle.

der er dog det at jo flere Coponenter der er på, jo mindre sansynlighed for at det sker, men gør det aldrig, så du sikker.

brug en anti stadisk pose/kasse/skum eller en konvelut uden rude, lig det et sted det ikke bliver flytte med før det skal bruges igen. og hvis det er en konvelut så ikke nogen steder hvor det kan gnide op af andet.

Hej Miela uno

Tak for svar. Var lige forbi TDC butikken på vej hjem fra arbejde. De foreslog også kortlæseren, men det gav desværre intet resultat.

Den gode TDC mand var ikke voldsomt begejstret, da han hørte at jeg havde haft posen hængende på køleskabsdøren, fastholdt med en magnet :-)

Så det er vist øvelse begynd, og så lægge alle mine oplysninger ind igen, og så nok fremover inddrage min googlekonto som back up.

Mvh

Jon 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Rigtig, god ide.

Jeg smider altid rindt med SD kort og har dem i min pung, så jeg har indført at jeg altid har en backup, til viktige data.

google er også en rigtig god ide, ikke nok med at du altid kan hente dine kontakter, ovs. men hvis du får ny telefon, skal du også bare logge ind på google og wupti så er alle dine kontakter på plads. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)