Scart udgang 'dør' ?

Ny i dette forum; så har ikke bladret alle indslag igennem for at finde noget der ligner *S* ...

Reletivt nyopsat TDC HomeTrio system.

Èn master box + to 'slaver' - lige efter bogen...

Umiddelbart virker det fint...

Jeg bruger så OGSÅ Scart stikket på Masterboxen (samtidig med HDMI til mit Sony flad), en Scart til Phoneomsætter, og fører det ~3 meter til et andet (analogt) fjernsyn i lokalet ved siden af. Bruger her Phono (AV2) input.

Jo det virker fint... MEN...

Nogle gange 'dør' Scart signalet (Video+Audio) (HDMI'en kører videre), skal så evt. HELT slukke/afbryde det andet fjernsyn >1 min. Prøver igen og så er den (måske) tilbage.

Evt. slukke Masterboxen >1 min. og så er den (måske) tilbage.

Har benyttet TRE forskellige "andet" fjernsyn med Scart og/eller Phone video/audio input.

Samme reslutat.

Nogle dage kan det virke i flere dage efter hinanden uden afbrydelser; andre gange opgive den metode. Og næste dag virker det hele igen... et stykke tid...

What's Up ???

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Man kan ikke bruge scart og HDMI samtidig, boksen burde slukke for scart signalet når den kan mærke en modtager på HDMIudgangen.

Du kan bruge scart og composite(tror jeg det hedder) samtidig, det gør jeg selv - det virker fint.

Mvh

Kim

Endelig kan jeg skrive noget - OG det kommer frem...

---

Det er sku' da ikke smart Gal humørikon

"Så kan du da bare skaffe (=købe=$$) en extra 'slave'box" - Vil I (TDC) bare sige/skrive - Dooooh...

---

Man skulle næste tro at I (TDC) nu har være inde på min HomeTrioBox og pille, for nu kan jeg slet ikke få noget som helst ud af Scartstikket.

Jeg HAR nu (som forsøg) 100% udtaget HDMI stikket - slukket dyret i >60min. - tændt dyret - ventet >10 min - der kommer stadig intet ud af Scart udgangen!!!

Monteret HDMI kablet til det store TV - Der er signal...

---

Jeg ønsker selvfølgelig at kunne bruge HDMI (bedste signal) til det store TV og analogt SCART til den 'mindre' - det er sjældent at jeg bruger begge samtidigt...

What's Up ???

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Faktum er at systemet kun kan arbejde med en udgang og er der noget i hdmi må scart ikke virke.

Ved hdmi kan billedet kører i langt højere opløsning end scart og nogle fjernsyn kan faktisk godt tage skade hvis ikk signalet passer til det. Derfor kan man kun kører enten analogt (scart / composit) eller digitalt (Hdmi).

mvh

Tja - nu har jeg haft alt afmonteret / reset ... osv.

Og samlet én for én ...

Nu virker alle udgange (igen) samtidig! Scart + S-Vhs ! Glad mand

Og med alle opløsninger, der kan vælges i HomeTrio menuen !

Så får vi se (!) hvor længe det holder... Overrasket humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P