Scanne via TDC Homedisk

• ARO
  • 0 kommentarer
Hej,

Jeg har underret mig over hvorfor TDC HomeDisk ikke er udstyret med en TWAIN scanserver...

Lidt lig printserver...

Mange af de printer man kan købe nu om dage er jo udstyret med scanner samtidig...

Er det muligt om dette kunne laves og hentes via Packages under Administration af TDC HomeDisken...?

F.eks.. noget ala dette http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=14801

Det er faktisk lavet til en TDC HomeDisk, men bare ikke muligt at indstallere idet maskinen er låst af TDC...

4 Kommentarer

Hej ARO,

Jeg har ikke kunne finde et svar til dig under nogen af vores hjælpe artikler, så jeg har skrevet til de ansvarlige for vores homedisk produkt, så må vi vente på at de svare os.

Forvent dog at der godt kan tage én uge eller to, før der sker noget her under ferie tiden.

Jeg skriver her så snart jeg ved mere.

Hilsen Per.

Hej Per,

Har du hørt mere, eller holder de stadig sommerferie :-)

Mvh

Allan

Det er ikke muligt at bruge HomeDisken som en twainkilde. Jeg har en ReadyNas Duo v1 ud over denne HomeDisk.

De har begge en printserver muligheden. Min gamle printer satter jeg til i den forventning at jeg ville scanne via netværket. Efter en dialog med printerens producent, fik jeg af vide at det er printeren, der skal understøtte scan-via-netværk, og ikke printserveren.

Resultatet for mig blev at jeg nu har købt en ny printer med indbygget WiFi. Det virker faktisk bedre end forventet, både på en lokal PC, anden PC tilkoblet nettet, og fra en Android mobil.

Håber det hjalp

Hej Dragen,

Der er du ikke helt korrekt. HomeDisk'en kan bruges som twainkilde, den er bare ikke indstalleret med det...

Som du ser i min første post, henviser jeg her til én der faktisk har indstalleret det på en maskine magen til TDC HomeDisk, den er bare ikke låst af TDC, men altså samme hardware og underliggende styresystem...

Ergo det er muligt, så længe ens Printer er udstyret med en Scan knap der ved hjælp af en twainserver så kan placere et scannet dokument på HomeDisk'ens drev.

Nu er det så bare om TDC ville lave en sådan programmel og give mulighed for indstallere, eller om man evt. på anden vis måske selv kunne programmere den (hi hi - altså hvis man er softwareudvikler som jeg) -og så have mulighed for at indstallere den...

Den alternative mulighed med ny Printer der understøtter WiFi er da rigtig fin, men ideen var nu at kunne bruge det udstyr jeg allerede har - ergo så det ikke koster noget...

Mvh.

Allan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)