Sange ikke gemt i playliste

Hej.

Har ofte flere problemer med TDC play. Forleden brugte jeg 6 timer på at finde klassiske musiknumre og gemte den i en playliste så vi havde noget godt musik til en bilferie. Dagen efter opdager jeg at den slet ikke har gemt noget som helst. Havde på samme tidspunkt oprettet andre komplette playlister og de ligger der stadig. Jeg brugte min PC til det for musik-app´en virker meget ustabil. Desuden kan jeg ikke se alle mine playlister hvis jeg går ind på dem via mit TV hvilket også virker underligt. Har fejlmeldt det til TDC og der er nu gået 7 dage uden at have hørt fra dem. Næste uge tager vi afsted på ferie og hvis de ikke snart får fingeren ud så bliver det tiltage til Spotify. Er godt nok træt af at skulle give ekstra penge for en tjeneste man allerede burde have i forvejen. 

Ps. Desuden er musik-app´en utrolig langsom ift. Spotify, og brugervenligheden er også meget dårlig. Tag jer nu sammen TDC og se hvor nemt det kan gøres

11 Kommentarer

Jeg har samme problem. mangler flere playlister på mit TV ift. dem jeg har på PC. Nogen der kan hjælpe?

Ja det er noget rod som DrLaursen nævner her. Er helt enig DrLaursenBrugerDrLaursenIndlæg: 2Registreret: ‎10-05-2014 0 Sv: Ny TDC Play musik-appIndstillinger den ‎10-05-2014 11:46

Tillykke med den nye IOS app. Det ser ud til at være et godt skridt fremad - men der er nu stadig plads til forbedringer, før jeres "univers" hænger ordentligt sammen.

1)

Favoritter opleves helt forskelligt på PC, iPad og iPhone, når der er tale om blandede album. På iPhone er "Kunstnere" = Album Artist, på iPad vælges tilsyneladende en tilfældig kunster, og på PC er favoritter begrænset til en (uendelig) liste af musiknumre.

2)

Der er ikke en konsistent anvendelse af "Kunstner" begrebet. Nogle steder betyder det Album Artist, andre steder blot "Artist". Se f.eks. under "Mine kunstnere" (=Album Artist) og "Mine sange" (=Artist).

3)

Der er desværre heller ikke en konsistent anvendelse af indholdet i (Album) "Kunstner" dataene på blandede album. På f.eks. albummet "Så' Dansk" er Album Artist = "Så' Dansk". På "Fantastiske 80'ere" er Album Artist = "Various", og på "50 Dejlige Danske Sommerhits" er Album Artist = "Various Artists". Det er altså noget rod.

4)

Hvorfor kan man ikke styre på det enkelte nummer, om det skal være offline eller ej. Det er overladt til en eller anden defineret logik, og kræver minimum 1 GB. Offline er selvfølgelig interessant i områder med dårlig dækning, men også ved f.eks. flyrejser mm. Hvorfor må man ikke selv bestemme?

5)

Rækkefølgen på Playlister kan ikke kontrolleres, og navnet kan ikke ændres. Generelt på IOS bør alle lister kunne redigeres, både hvad angår navn, indhold og ikke mindst rækkefølge.

Lad os nu lige få de sidste ting med, så denne app bliver et relevant alternativ til f.eks. en NAS baseret musiksamling.

Har forsøgt at redigere og slette i playlister men kan ikke se hvordan man skal gøre det. Meget nemt i den gamle app. Det er godt nok skidt hvis man ikke kan dette. Desuden er app´en utrolig langsom, og hvorfor skal man høre hvert eneste nummer i x antal sekunder før den er gemt som "offline". TDC kunne godt lære en masse hvis de prøver at se hvor nemt Spotify er at bruge, og hvor hurtig den er i forhold til. Går snart tilbage til det jeg ved der virker!

Har også kun problemer med TDC play. Forleden brugte jeg 6 timer på at finde klassiske musiknumre og gemte den i en playliste så vi havde noget godt musik til en bilferie. Dagen efter opdager jeg at den slet ikke har gemt noget som helst. Har fejlmeldt det til TDC og der er nu gået 7 dage uden at have hørt fra dem. Næste uge tager vi afsted og hvis de ikke snart får fingeren ud så bliver det tiltage til Spotify. Er godt nok træt af at skulle give ekstra penge for en tjeneste man allerede burde have i forvejen. 

Ps. Desuden er musik-app´en utrolig langsom ift. Spotify, og brugervenligheden er også meget dårlig. Tag jer nu sammen TDC 

Har også kun problemer med TDC play. Forleden brugte jeg 6 timer på at finde klassiske musiknumre og gemte den i en playliste så vi havde noget godt musik til en bilferie. Dagen efter opdager jeg at den slet ikke har gemt noget som helst. Har fejlmeldt det til TDC og der er nu gået 7 dage uden at have hørt fra dem. Næste uge tager vi afsted og hvis de ikke snart får fingeren ud så bliver det tiltage til Spotify. Er godt nok træt af at skulle give ekstra penge for en tjeneste man allerede burde have i forvejen. 

Ps. Desuden er musik-app´en utrolig langsom ift. Spotify, og brugervenligheden er også meget dårlig. Tag jer nu sammen TDC 

Hej citrus111 

Jeg kanse du har et problem med dine playlister. Nu prøver jeg at samle alle dine indlæg til din tråd her, og så ser vi om ikke der er en der lige ved hvad du skal gøre  - det ser nemlig ikke ud til at du har fået svar i de andre tråde du har skrevet i.

redigeret tilført : Færdig med at flytte indlæg - til denne tråd.  

Er der en der kan hjælpe  citrus111 med at få styr på diverse playlister?

Hej Citrus111

Håber du ikke er taget på ferie endnu. ???

Jeg har fundet denne side, så du undgår jo nok ikke at læse lidt om hvordan man gør. Jeg kan desværre ikke gøre andet en at sætte et link til en tdc-webside.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32767

Håber du får en god ferie. Glad humørikon

Hej.

Linket hjælper mig overhovedet ikke. Jeg har gjort fuldstændig som der står. Tilføjet ca 50 sange til en eksisterende playliste, og jeg så de lå der inden jeg loggede af. 10 min efter bruger jeg Musik-app´en og vil lytte til playlisten til at falde i søvn, og så er alle sangene væk. Jeg tænder for min PC for at se om det kun er musik-app´en der fejlen men nej de ca. 50 sange er væk. 6 timers spildt arbejde. Dette har jeg aldrig oplevet med Spotify.

Dagen efter (mandag d. 9. juni) kontakter jeg TDC og fejlmelder problemet i håb om de kan genskabe playlisten ud fra en log i deres system. Jeg får at vide de vil vende tilbage og senest inden 7 dage. Der er nu gået 8 dage og har ikke hørt noget.

Jeg kontaktede TDC igen i dag (og var i kø ca 20 min) og bad om at snakke med en lidt højere oppe i hirakiet om de mange problemer jeg har med TDC og fik at vide af en TDC-medarbejder, at hans chef skulle til et møde men han ville ringe senere og om det var ok hvis det først blev hen mod kl. 20.30. Det sagde jeg ok til, og har nu siddet hele aftenen og ventet på et opkald der ikke er kommet. Jeg har aldrig oplevet så dårlig en kundeservice som hos TDC og de får nu sidste chance for at gøre skaden god, hvis de kontakter mig i morgen (eller jeg ende får fat i dem, det vil jeg da prøve). Arbejder selv i en service-brance og ved hvad jeg snakker om når jeg mener dårlig service. DET her er simpelthen frustrerende, specielt når man vælger et selskab som TDC fordi de reklamerer med god kundeservice!  

Mvh. Citrus111

Hej igen

Kan det tænkes at du gør noget  forkert, for der er virkelig mange hundreder af kunder der ikke har problemer med de lister.  Jeg mener at have læst at dem man opretter på en enhed ikke bliver overført til den næste enhed, og omvendt, men jeg kan ikke huske om det er her i forum jeg har læst det, og jeg kan heller ikke huske om det var efter den sidste opdatering eller før.

Prøv at afindstalere appen og indstalere den igen. 

/t5/TDC-Play/Playlister-fra-web-til-telefon/m-p/123732#M6236

Flere gæt:

Jeg har læst et sted, at moderator Ulf, spøerger en kunde om playlisten er blevet ordentllig  synkroniseret med nettet.

Har du læst denne tråd?

/t5/Mit-TDC/Playlister-APP-vs-Web/m-p/42429#M4544

et mere

/t5/TDC-Play/Synkronisering-af-playlister-og-musik-mellem-ipad-iphone-mac/m-p/132387#M6902

(he he fandt lige en sjov løsning mens jeg søgte:  /t5/TDC-Play/Forsvundet-playliste/m-p/58003#M984

Et godt råd. Prøv næste gang at være llidt venligere mod dem der forsøger at hjæpe dig.  f.eks. Tak fordi du gad finde linket til mig, men jeg kunne desværre ikke bruge det.

Tak for rådene. Har ikke været online og se svarene før nu. Sorry ;-)

Men ingen af de ellers flotte råd/links har kunne hjælpe mig. De arbejder ved TDC på problemet, men kan nu ikke vente længere da jeg snart skal på ferie, så jeg går tilbage til Spotify fra d.d. og vælger ikke at bruge TDC play musik mere. Det er simpelthen ikke stabilt nok til at jeg tør bruge det i fremtiden. Min kæreste har samme problem og synspunkt til dette.

Velbekomme.  Glad humørikon

Jeg håber du bliver tilfreds med dit nye abonnement.

God ferie til dig og din kæreste!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P