samsung galaxy tab 10.1

• cdc
  • 0 kommentarer
hej

jeg regnede med at jeg kunne bruge denne tablet til at streame musik via tdc play som jeg nu gør fra computer.

men det driller .

har i programmer eller lignende jeg skal downloade.

jeg har fundet ud at at komme på netværk , men har også lidt bøvl med at se film streamet og se finde billeder

Kan nogle hjælpe

20 Kommentarer

Hej

Samme problem med Asus Transformer tab! APPén virker ikke...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey cdc

Du skal bruge Play App til Android på din Samsung Galaxy Tab. 

DBH

C

Hej  TDC

Jeg har allerede installeret Jeres android APP på min ASUS Terminator, der kører på Android Honeycombe OS. Men, APPén vil ikke registrere mit mobil nr. Jeg får en besked om at systemet kunne ikke registrer på nuværende, prøv igen senere. Den virker derfor ikke.

Jeg går udefra at jeg skal anvende mit mobil nr. til trods for at jeg kører på trådløs med tabletten?

Omdømme 2

Hey Dadsky

Ja det er korrekt - du skal anvende dit tdc mobilnummer til at validere dig med og enheden skal kunne modtage en sms. Har du brugt mobilnummer på andre enheder?

DBH

C

Hej DBD

Korrekt, jeg har allerede brugt nummeret til at aktivere PLAY på min mobil. (Men, bruger det faktisk ikke)

VH

Jeg har Galaxy tab 10.1 og et TDC mobilt bredbåndsabonnement, og jeg har hentet Play app'en. Men jeg får at vide, at mit nummer ikke godkendes som et TDC nummer? Kan det virkelig passe, at man ikke kan bruge det sammen?
Omdømme 2

Hey camoknu

Dit mobil bredbåndsabonnement vil pt kun kunne bruges til Play web, med mindre det er et mobilbredbånd mini hos er adgangsgivende til Play app. Der er en ændring på vej i forhold til håndteringen af disse mobilbredbånd, så de alle får adgang til Play app.

DBH

C

Ok, tak for info. Jeg er godt nok blevet misinformeret i TDC butikken, hvor jeg købte mit abonnement. Der sagde sælgeren netop, at jeg kunne bruge app'en på min Galaxy tab med det samme. 

Er der en tidshorisont på, hvornår det bliver muligt at bruge app'en? Jeg har ikke rigtig noget at bruge Play web til, da man jo ikke kan afspille wma på en tab.

Hej Jeg har det samme problem med min Acer a500 tablet. Det er ligegyldigt om jeg indtaster mit mobilnummer. Så er der ikke meget ved app, når den ikke virker til tablets.
Omdømme 2

Hey liebe

Det er dit abonnement der afgør om du har adgang. Er du TDC mobil kunde?

DBH

C

Hej Ja det er jeg, men der er ikke sim kort i min tab, kører via wifi. Jeg får en meddelelse om at der ikke kan oprettes forbindelse, prøv senere. Men jeg kan blot gå ind via tdc play siden, og så kan jeg høre musikken, så det er ikke det store problem. Palle
Hej Chriz,

Jeg har samme problem som cdc, dadsky og liebe (ser det ud til).

Når jeg på min Samsung Galaxy Tab 10.1 indtaster mit mobilnummer og trykker aktiver, får jeg beskeden "Registreringen kunne ikke gennemføres lige nu. Prøv igen lidt senere".

Hvis jeg prøver på min HTC Desire, er der ingen problemer, og jeg kan fint aktivere mit mobilnummer med kode fra SMS'en, og få adgang til TDC Play. (og ja, jeg husker at afmelde abonnementet på Desire telefonen, inden jeg forsøger på Tab'en).

Nu begynder gætterierne - ret mig endelig hvis jeg tager fejl:

Faktum: Man kan kun aktivere TDC Play app, hvis enheden er udstyret med GSM/3G og dermed et IMEI nummer, korrekt?

I så fald, betyder det altså at jeg ALDRIG vil kunne få TDC Play til at virke på min Tab, da den kun indeholder Wifi, og altså ikke har GSM eller mobil bredbånd. Det er tilsyneladende ikke nok at jeg selv skal angive mit mobilnummer for at aktivere programmet (hvilket efter min mening burde være nok til at TDC kan lave validering på abonnementet). TDC Play app'en virker ellers fint nok over Wifi - selv aktivering med 3G dataforbindelser deaktiveret virker... det eneste den skal bruge fra mit GSM modul (gætter jeg) er IMEI nummeret. Jeg har testet dettet på min HTC Desire.

(Bonusinfo)

Hvis jeg på min Desire blokerer for App'ens rettigheder til "læs telefontilstand og identitet" (android.permission.READ_PHONE_STATE), så kan jeg heller ikke længere aktivere app'en på denne telefon med samme fejl som på Tab'en (indtil jeg fjerner blokeringen).

Hvis alt ovenstående ellers er korrekt, så ser jeg gerne følgende ændringer på TDC Play:

1.

Tillad Android enheder uden GSM modul at aktivere app'en - man får jo stadig tilsendt en SMS kode på sin telefon, og TDC kan sagtens indbygge mekanismer der forhindrer aktivering mere end én gang, hvis der ikke allerede er dette.

2.

Ændre fejlbeskeden i TDC Play app, når den ikke kan registrere et GSM modul. Det er lidt omsonst at få beskeden "Prøv igen lidt senere" - Den er i bedste fald vildledende, da jeg ikke automatisk med tiden får et GSM modul i min Tab. Blinkende humørikon

Så kære Chriz, kan du kommentere på noget af ovenstående?

Og hvis I har planer om at rette op på disse ting, hvornår kan vi så forvente det løst? (sådan cirka)

Mvh. Michael

Hvorfor gik denne tråd i stå?

Jeg har præcis samme problem med en Samsung tablet - udelukkende med WIFI - ingen SIM kort.

Jeg har to abonnementer, som hver især skulle give mig adgang til Play - ADSL og mobil. Men min telefon er ikke en smartphone, så der kan jeg ikke udnytte det. Det virker fint på min Windows PC. Men hvorfor skal jeg ikke også kunne bruge Play på Samsung (Android) tablet'en?

Omdømme 2

Hey

Jeg vil gerne kommentere - men helst ikke gentage mig selv Glad humørikon

Det er et rettighedskrav at der skal anvendes et TDC mobilnummer til at validere app. Det betyder at device skal kunne sende en sms, men det er muligt for et andet device at modtage sms. en old school mobil fra skuffen kan bruges.

DBH

C

Chriz,

Det passer ikke når du siger at enheden "skal kunne sende en SMS".

Hvis det var tilfældet, så skulle app'en have Android rettigheden "Send sms-beskeder (android.permission.SEND_SMS)" i kategorien "Tjenester, der koster dig penge".
TDC Play's app har IKKE denne rettighed, og kan dermed IKKE sende SMS'er.

Jeg kan dermed konkludere at enheden snakker sammen med TDC's servere over internettet (hvad enten det er wifi eller 3G).
Det stemmer også fint overens med at man selv skal angive sit mobilnummer ved registrering. Hvis enheden virkelig skulle sende en sms, ville dette step være overflødigt, da TDC allerede ville have denne oplysning når sms'en sendes.

Så hvorfor kan man ikke foretage registrering, selvom det er et gyldigt TDC nummer man indtaster?
Du siger selv at det er muligt at modtage registrerings SMS'en på en oldschool telefon, men hvad nytter det, hvis man ikke engang kan aktivere programmet for at få denne SMS tilsendt?

Jeg fastholder min teori i mit indlæg den 11-11-2011 16:49 om at manglende GSM modul i en tablet gør det umuligt at aktivere TDC Play app'en, med mindre I har tænkt jer at lave om på dette? (hvilket jeg stadig savner svar på)
Indtil nu har jeg ikke set nogen grund til at stole på at det nogensinde sker, men så er det jo godt at der findes alternativer til TDC Play.

Mvh.
Michael

Omdømme 2

Hey Michael

Det er en nultakseret systembesked som sendes ud forudsat at det device du anvender kan håndtere GSM trafik. jeg skal undskylde at jeg har anvendt en populær term, men det øger forståelsen for modtage og sende-forhold.

C

Chriz,

Kald en spade for en spade Glad humørikon

Det øger ikke forståelsen at benytte teknisk forkerte termer. Det virker nærmere som misinformation.

Men lad os ikke gå dybere i den tekniske virkemåde, og i stedet tage den helt op på et niveau hvor alle kan være med:

Har I planer om at gøre TDC Play kompatibelt med en Samsung Galaxy Tab 10.1 uden indbygget GSM modul?

Sidder med samme problem, det er ikke godt nok at bruge browseren, da det låser tabletten. Jeg kan kun høre musik så længe tdc play hjemmesiden er fremme.
Mvh Henrik
Hvordan kan jeg modtage og sende SMS fra min Samsung tablet 10.1?

Nogen der kan hjælpe.

Karen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)