Svar

Samsung Galaxy SII finder ikke wifi :(

• dix
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Hej alle. Efter 4 måneders flittig brug af min SGSII kan den pludselig ikke finde wifi længere - hverken hjemmenetværket eller andre (u)kendte netværk. 3G virker fint.

Jeg har orienteret mig via adskillige forums og kan se at jeg ikke er den eneste med problemet. Alle andre enheder virker med min router, men jeg har forsøgt genstart alligevel (no luck). Jeg har forsøgt genstart af SGSII på forskellig vis, jeg har opdateret firmware, forsøgt med statisk IP og senest har jeg måttet køre den tilbage til fabriksindstillingerne (efter råd fra Samsungs kundeservice). Intet af ovenstående har hjulpet. Den kan simpelthen ikke registrere trådløse netværk overhovedet!

På de internationale sider er der flere der har henvendt sig til både Samsung og telefoniudbydere men ingen har fået et generelt gældende svar (mine ovenstående forsøg var blandt rådene).

HJÆLP!!! Jeg er ellers tilfreds med SGSII men værdien daler kraftigt uden wifi!

Råd modtages med kyshånd!

icon

Bedste svar af Ulf 29 november 2011, 11:31

Hej igen,

Jeps, bare husk dit købsbevis/kvitteringen Glad humørikon

Hilsen Ulf

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Wow. Jeg ejer selv en, kører altid Wi-Fi på den når muligt, og har aldrig hørt eller oplevet det samme. Det lyder jo også til at du har forsøgt dig på alt, der ville være en af mulighederne. 

Kan godt være du har gjort det, men her er mine idéer til løsningen alligevel. Ville gøre det i den rækkefølge der er opskrevet, for at undgå mindst mulig tab.

1. Kigge efter ting slået til, f.eks. Flymode, Strømbesparelses-tilstand.

2. Opdaterer firmware. (Indstillinger -> Om telefonen(i bunden) -> Softwareopdatering)

3. Fabriksindstille mobilen.

Men har desværre også hørt om en bug i en SGS2, der skaber problemer i Wi-Fi, delen, men de fleste får løst det på en eller anden måde. Men mange har problemet med at have forbindelsesproblemer, men du får jo, som jeg har forstået det, ingen trådløse netværk frem på din skærm?

Hej Mathias.

Tak for dit forslag - men, ja, jeg har prøvet det og det virkede ikke. I går blev jeg blev rådet til at aflevere den i en TDC butik, da det lyder som en hardware fejl, så det må blive mit næste skridt. Jeg havde bare håbet på en anden løsning Trist humørikon

Det er rigtigt forstået, at jeg ikke får nogen netværk frem overhovedet. Wifi scanner i et par sekunder men finder intet. Hvis jeg tilføjer et kendt netværk manuelt, så siddder wifi fast i "scanning" mode, men finder fortsat intet netværk.

Der er flere der melder om lignende problemer på android forums (f.eks. http://androidforums.com/samsung-galaxy-s2-international/435417-wifi-automatically-turns-off-unable-detect-any-wifi-signals.html ;) og på Samsungs forum. For nogle af dem har det virket at gøre som du foreslår, at vælge statisk IP, o.lign. Men ikke her... og det er så frustrerende for det en virkelig god telefon!

Har du andre gode ideer - ellers står den på en tur til TDC butik... Trist humørikon

Lyder som om du har en virus .... Har du feks AVG antivirus på telefonen ?
Kør på en eller anden måde (forskellige scanner aps) telefonen igennem, så
du i det mindste kan udelukke, eller finde fejlen Glad humørikon
(har selv SGS2)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg faldt lige over denne tråd, og som en lykkelig SGS2-ejer kunne jeg ikke modstå fristelsen til at give mit besyv med - jeg holder øje med den del forums, og inde på ét, der hedder XDA-developers er problemet blevet nævnt i et par tråde. 

Der er en del, der skriver, at Samsungs egen kundeservice har konstateret, at det kan være en hardwarefejl. Efter en reparation virker telefonen fint igen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1169338&page=4

Det er lidt øv, men jeg ville trille ned i den butik, hvor du har købt din telefon og få den sendt ind til reparation (husk kvittering!).

Hilsen Ulf

Tak RuneSK og Ulf.

Rune: det har jeg forsøgt, men det ændrede intet Trist humørikon

Ulf: Jeg har også fulgt med i et par XDA tråde, så nu står den på en tur til en TDC butik. Jeg købte telefonen over nettet, men jeg kan vel aflevere den i hvilken som helst TDC Butik?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

Jeps, bare husk dit købsbevis/kvitteringen Glad humørikon

Hilsen Ulf

Blot til info så har jeg haft SGS2'eren til reparation. Jeg må virkelig give ros for at have indleveret telefonen i onsdags og fået den tilbage med posten mandag!

Det var en hardware-fejl og "en komponent blev udskiftet". Ydermere er der kommet Android 2.3.5 på Meget glad humørikon

Uanset hvad det var så er det blevet fikset! Tak for Jeres bidrag!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)