Samsung Galaxy S4

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
Er du klar til den næste Galaxy?

Opdateret: Se ovenfor, efter "Senest redigeret"

Så er vi klar til Samsung Galaxy S4 opskrivning [i]

Samsung har annonceret sit nye flagskib, Galaxy S4, og det er et fint stykke teknologi! Vi har lavet denne tråd for at du altid kan finde nyeste spørgmål og svar om S4'eren - og selv stille dem, du synes mangler.

Vi fylder løbende information i denne tråd, efterhånden som både spørgsmål (fra jer) og svar (fra hhv. os og Samsung) triller ind, så husk at abonnere, hvis ikke du vil gå glip af noget.

Billeder

[i][i]

[i][i]

Videoer

En introvideo til S4'erens herligheder:

Hele "Unpacked"-eventen, hvor S4'eren blev afsløret:

Spørgsmål og svar

Q: Får TDC S4?

A: Yessir!

Q: Hvornår kommer den?

A: Den 27. april. Den første sending plejer dog at blive revet væk, så der kan gå et par uger før udbud kan holde trit med efterspørgsel.

Q: Hvornår kan jeg bestille den?

A1: Du kan skrive dig op til at få besked når S4 er klar til opskrivning her: Samsung Galaxy S4 opskrivning

Q: I hvilke farver?

A: Sort og hvid til at begynde med. Senere på året kommer der flere farver på, men de er endnu ikke meldt ud.

Q: Hvor meget lagerplads er der i S4?

A: Enten 16, 32 eller 64gb intern hukommelse. Understøtter også MicroSD-kort op til 64gb.

Q: Ja ja, men hvad kommer den til at koste hos TDC?  

A: Klik her for at komme til Galaxy S4's side på vores Webshop og se priser

Q: Vil jeg kunne købe den med rateafbetaling?

A: Jeps.

Q: Hvad med 4G/LTE på mobiletelefoner - hvornår åbner TDC for det?

A: Det gør vi i år. Når vi kan sætte en mere specifik dato på, retter vi til i svaret her.

Q: Kan S4 køre på TDC's 4G-net?

A: Jeps. Vi kommer kun til at sælge 4G-modellen, så hvis du køber en S4 hos os, er du sikker på at kunne bruge vores 4G-net, når vi åbner for det.

Q: Understøtter den HD Voice?

A: Jeps.

Q: Hvilken processor får S4'eren hos TDC?

A: Quad-core, 1,9gHz.

Q: Jeg vil gerne have alle de tekniske specifikationer!

A: For overskuelighedens skyld er her et link til Samsungs egen pressemeddelelse, med fulde specs i bunden.

Vi opdaterer løbende dette indlæg med spørgsmål, svar, og ny information - stay tuned!

/Ulf

27 Kommentarer

Kommer TDC også til at tilbyde 4G LTE og hvornår kommer det. :-) så den også kan bruges til det

Omdømme 3

Hej Nygg,

Ja, og det kommer i år - tætter kan vi ikke komme på det lige nu Glad humørikon

Jeg har føjet dit spørgsmål til Q&A, og opdaterer når der kommer en mere fast udmelding!

/Ulf

Kommer S4 med HD voice?

Og hvorfor markedsfører TDC ikke HD voice bedre?

Omdømme 3

Hej tech-freak,

S4'eren understøtter HD Voice, ja Glad humørikon

Og angående hvorfor vi ikke markedsfører det "bedre", såøh... Ja. 

/Ulf

Omdømme 3

Så er vi klar til Samsung Galaxy S4 opskrivning Kat glad

/Ulf

Hvilken processer regner i med at den kommer med?
Når man kigger på Samsungs facebook side skriver de følgende:
"Udstyret med operativsystemet Android 4.2.2 (Jelly Bean) og en processor på 1,9 GHz quad-core/1,6 GHz octa-core. Batteri på 2.600 mAh."
Hvad kan man forvente?

Omdømme 3

Hej Janmik,

Jeg har lige tjekket på Samsung Galaxy S4-siden, og vi får 1,9gHz quad-core-versionen Glad humørikon

Q&A opdateret.

/Ulf

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

Ulf skrev:

Q: Hvad med 4G/LTE på mobiletelefoner - hvornår åbner TDC for det?

A: Det gør vi i år. Når vi kan sætte en mere specifik dato på, retter vi til i svaret her.

Er det ikke muligt at få åbnet for det på simkort, for at teste det sammen med jer hvis man fx er ligeglad med problemet med handover forsinkelse på opkald?

Omdømme 3

Hej BH81,

Nej, desværre - men hvis vi kommer ud i en runde, hvor det skal testes er du hermed skrevet på listen Glad humørikon

/Ulf

Omdømme 1

Ulf skrev:
Hej BH81,

Nej, desværre - men hvis vi kommer ud i en runde, hvor det skal testes er du hermed skrevet på listen Glad humørikon

/Ulf

Tak

Men nu testes der jo rent faktiskt mest effektivt, hvis man for så mange som muligt til at deltale i test der da kan være mange fejlmuligheder man IKKE kan finde med en kundstig testperiode hvor man ofte ikke bruger telefonen som primær kommunikationsredskab..

Grunden til det også er ved at være kritisk at i ikke har langseret LTE endnu, er at jeres LTE800 net rækker langt længere end jeres 2100Mhz netværk. Fx i Viby sjælland dækker i kun ca halvdelen af byen med 3g da der kun er 1 UMTS2100 mast.. Men i har an aktiv LTE 800Mhz som uden tvivl vil dække langt bedre forventeligt som 2g på 900Mhz..

I har jo netop valgt ikke at gøre brug af 900Mhz til 3g teknologien fordi i har samtale forpligtigelse på 2g og det derfor kan være svært at frigøre båndbredde...
Men i skriver bare :-)

Omdømme 1

Nu læser jeg lige et andet sted at i åbenbart nu har meldt ud at i åbner for LTE for mobiltelefoner inden måneden er omme.. Men hvorfor har i så ikke besvaret i denne tråd?

Omdømme 3

Hej igen,

Hvor har du læst det? Jeg kan ikke finde noget om det nogen steder.

/Ulf

Omdømme 1

Ulf skrev:
Hej igen,

Hvor har du læst det? Jeg kan ikke finde noget om det nogen steder.

/Ulf

Ja nu har jeg jo heller ikke lige et officielt link men læse det her:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?221243-TDC-og-LTE&p=1664953&viewfull=1#post1664953

Omdømme 3

Hej igen,

Ja, det er jo ikke ligefrem en officiel kilde (jeg vil mene at vi snarere er ovre i rygte-området). Så længe det ikke kommer fra hestens mund, skal du nok ikke bero på det - og det besvarer forhåbentligt dette spørgsmål: 

BH81 skrev:

Nu læser jeg lige et andet sted at i åbenbart nu har meldt ud at i åbner for LTE for mobiltelefoner inden måneden er omme.. Men hvorfor har i så ikke besvaret i denne tråd?

/Ulf

Jeg synes nu der nej til HD voice under specifikationer på S4?

Omdømme 3

Hej tech-freak,

Det har du da ret i! Hæng lige på, mens jeg undersøger Glad humørikon

/Ulf

Omdømme 3

Hej igen, 

Det er en fejl, at hjemmesiden oplyser, at S4 ikke understøtter HD Voice - vi får det rettet til.

Tak fordi du gjorde os opmærksomme på det Kat glad

/Ulf

Hej
Jeg synes ikke det fremgår om den version TDC sælger af s4 har 4g indbygget, så den kan bruges på tdc 4g net når I åbner op for det. Jeg vil helst købe en mobil som også kan bruges i fremtiden på tdc 4g net.

Hvornår får TDC s4 på lager i butikkerne?

Hilsen Peter
Omdømme 3

Hej Peter, 

Du får lige et noget sent svar - undskyld! Galaxy S4 forventes lanceret i Danmark den 27. april Glad humørikon

/Ulf

Hej Ulf

Tak for dit svar. Men du svarede ikke på mine spørgsmål.

Jeg spurgte om den model som TDC får af s4 har 4g eller ej. Er den klar til TDCs 4g net når I åbner det?

Så spurgte jeg, hvornår TDC får s4 i butikkerne. Er det ligeledes den 27 april? eller senere?

Hilsen Peter

Omdømme 3

Hej igen,

Galaxy S4 kommer kun i 4G-modellen hos TDC, hvilket vil sige, at den er klar og godkendt til 4G, når vi åbner for nettet på mobiltelefoner.

Og ja, når den bliver lanceret den 27. april, betyder det også at den kommer i butikkerne den 27. april - men traditionen tro vil den første sending blive revet væk, så der kan gå et par uger for udbudet kan holde trit med efterspørgslen.

/Ulf

Hej Ulf

Mange tak for dit svar.

Jeg håber, at jeg kan være en af de heldige, til at få en af de første.  

Hilsen Peter

Omdømme 3

Hej igen,

Det var virkelig så lidt Kat glad 

Jeg er ked af at du måtte vente lidt på at få svar! Når du får din S4 skal du i øvrigt være velkommen til at poste lidt om dine oplevelser og indtryk her på Forum - jeg er f.eks. ret spændt på at se hvordan den bliver modtaget.

/Ulf

Omdømme 1

ja nu er s4 jo landet rundt om i butikkerne og netttet, sammen med de snart mange andre LTE mobiltelefoner....

Jeg har så en Sony Xperia Z, som også har 4g/LTE men hvornår åbnes det net for LTE..... i Viby Sjælland dækker i ikke med 3g men med LTE.... og flere andre steder...

VoLTE skulle eftersigende også snart være på trapperne og skulle kunne foretage telefonopkald lynhurtigt uden ventetid... Alle 4g mobiler i Danmark skulle efter sigende understøtte VoLTE

Omdømme 3

@BH81: Vi har desværre stadig ikke en dato for hvornår vi åbner for LTE/4G på mobiltelefoner.

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P