Svar

Sammenkobling mellem Homedisk og pc

Jeg har læst og læst, men kan ikke finde svaret, så derfor spørger jeg her:

Jeg har lige fået Hometrio og har en box med 4 porte. De 2 bruger jeg til tv og den 3. til fast forbindelse for min pc. Derudover skal jeg have en touchskærm(computer) til køkkenet, hvor jeg skal kunne se nettv, samt finde opskrifter, se billeder, høre musik mm. Grunden til at jeg bruger de faste forbindelser, er at mit trådløse ikke virker alle steder i huset.....underligt og ærgeligt. Men nu kommer mit spørgsmål: Nu har jeg jo ikke en port til overs til min nye Homedisk, som jeg ser det. Jeg har troet at man kunne tilslutte den til den faste forbindelse på kontoret og så derefter 'hægte' pc'en på Homedisken og den vej få forbindelse til nettet. Dermed har jeg præcis porte nok. Men kan man det?

Og hvis ikke, hvad gør jeg så? Sender min Homedisk tilbage?

icon

Bedste svar af Stephen1 18 august 2011, 08:31

Jeg ved ikke, om de har dem i TDC Butikken, men du kan evt. forhøre dig.

De har dem i hvert fald i Fona (http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=40&ikey=864 ;) , og jeg tror, at en 10/100 switch til omkring 250 kr. dækker dit behov.

Mvh

Stephen

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Glad humørikon

Du kan ikke "hægte" din pc på din HomeDisk, men du kan købe en switch. En sådan er ikke er særlig dyr, og er reelt set bare et fordelerstik til dit lokale netværk.

Switchen forbindes fx til din port 3 (i stedet for din pc), hvorefter du forbinder din pc og eventuelle andre computere til switchen.

Mvh

Stephen

Kan jeg købe den i en TDCbutik og f.eks Fona og lignende?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ved ikke, om de har dem i TDC Butikken, men du kan evt. forhøre dig.

De har dem i hvert fald i Fona (http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=40&ikey=864 ;) , og jeg tror, at en 10/100 switch til omkring 250 kr. dækker dit behov.

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)